Neminas Skrevet 29. mars 2012 #1 Skrevet 29. mars 2012 jeg vet at det er normalt med litt feber når tennene er på tur å komme. Men tuppa her på 15 mnd holder på å få en jeksel. Jeg ser tannas flate godt og jeg smører dentinox men det er den dr feberen som plager meg litt... hun har tidligere ved andre tenners opptur hatt max 38,7 i feber. hun er veldi slappere enn ved tidligere tenner, hele dagen har vi ligget på sofaen å drukket masse. Er det noen andre med tips eller med meninger?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #2 Skrevet 29. mars 2012 Tenner kommer pga. feber, ikke omvendt. Når barn får feber blir tannkjøttet mykere og da er det lettere for tenner å bryte seg igjennom. Pass på nok å drikke, ikke for mye klær, gi paracet ved behov og følg med almenntilstanden.
Neminas Skrevet 29. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2012 jeg vet at det ikke er tennene som gir feber,mn man tenker no ofte at det er i samenheng med tennene. men det er når feberen blir såpass høy... hun har ikke vært seg selv i d heile tatt i dag. men det er liksom mammahjerte sm blør når jeg ser hvor slapp og ulik seg selv hun er.... og jeg tenkte kanskje om det var noen flere sm har opplevd dette... !?
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 29. mars 2012 #4 Skrevet 29. mars 2012 (endret) Hun blir ikke slik pga tenner. Hun er syk. Garantert. Gi paracet, og pass på at hun får i seg drikke. Blir hun ikke bedre av paracet, ville jeg kontaktet lege. Endret 29. mars 2012 av Mamma85 <3
Honningmelon Skrevet 29. mars 2012 #5 Skrevet 29. mars 2012 Enig med de andre her. Feber i 40 har ingenting med tenner å gjøre. Så hun har tydelig blitt syk. Gi paracet, drikke og følg med på tampen. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #6 Skrevet 29. mars 2012 Jr hadde 40 i feber her en natt, og var sutrete...ingen andre symptomer. Dagen etter oppdaget jeg at tre tenner hadde skutt fart. Også jeksler. Så her var det ihvertfall slik at det mest sannsynlig hadde en sammenheng.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #7 Skrevet 29. mars 2012 Feber på barn kan komme fort og forsvinne fort. Selv om de bare har feber en kveld, og ingen andre symptomer (da snakker jeg om feber på opptil 40grader..), så er ikke dette tenner. Grunnen til at du så 3 tenner og noen jeksler, var at ungen din hadde feber på 40, da blei tannkjøttet veldig mykt og derfor kom tennene ut. De kommer lett ut når tannkjøttet er mykt. 40 i feber har INGENTING med tenner å gjøre. Dette er en stor misforståelse. Tenner kommer pga feber, men feber kommer ikke pga tenner. Noen få kan få LITT feber ved tannfrembrudd, sånn typisk 38,5.. men veldig få som får dette også. Men når vi snakker om feber oppmot 40, da har det ikke noe med tenner å gjøre..
MammaBrum Skrevet 30. mars 2012 #8 Skrevet 30. mars 2012 Samme hva som skyldes hva, vi har hatt flere runder med kombinasjonen rundt 40 i feber og tenner som bli mer tydelige eller dukker frem. Ville bare gitt drikke og Paracet og avventet - varer feberen mer enn 2-3 dager, så sjekk med lege. Vår erfaring er at det går over av seg selv i minst 80% av tilfellene.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #9 Skrevet 30. mars 2012 Selvfølgelig har dere hatt flere runder med kombinasjonen rundt 40 i feber og tenner som blir mer tydelig. Når babyer/barn er i tannfrembruddalderen, så skal det godt gjøres at de ikke får tenner når de har 40 i feber. Men for ørtene gang; feber kommer ikke pga tenner. 40 i feber betyr at ungen er syk, og tennene kommer fordi tannkjøttet blir mykt av feberen, og det blir lettere for tennene å komme gjennom. Vri og vend på det åssen dere vil, MAN FåR IKKE 40 I FEBER PGA TENNER.
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 30. mars 2012 #10 Skrevet 30. mars 2012 40 i feber har ikke med tennene å gjøre nei! Her har gutten vår hatt høy feber også, midt i tannfrembrudd, men feberen er såpass høy at jeg ville ikke slått meg til rom ed "det er bare tennene".. Gi feberdempende, pass på å få i ungen nok drikke, om vann ikke er så lett, så har vi oppdaget noe her: Smootie gikk ned på høykant denne uka (gutten har vært syk i en uke nå, feber på 39-39,8) ikke bare fikk han i seg nok væske, men han fikk næring også God bedring til lille sier jeg bare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå