Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #1 Skrevet 29. mars 2012 Jeg har nå gått over termin med 9 dager..Jeg har så mye vondt.. Kan jeg spørre dere om råd om Laksjerolje?? Jeg er moden, null åpning...kan det hjelpe?? Trenger desperat hjelp.. Blir ikke satt i gang før 14 dager over termin...gutten våres er 3700.....
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #2 Skrevet 29. mars 2012 Det er vel ikke akkurat anbefalt å ta lakserolje, da det kan gi stormrier.
prøver1991 Skrevet 29. mars 2012 #3 Skrevet 29. mars 2012 det kan være farlig å ta lakserolje, IKKE gjør det! ikke bare at det kan gi stormrier, men det er farlig for barnet. fordi det kan bli skikkelig stresset osv. hvis jeg var deg så ville jeg tatt det helt med ro, slappe av mest mulig. jeg er selv 4 dager over termin, og jeg er også skikkelig lei, men jeg har nå innstilt meg på at babyen kommer når den kommer
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #4 Skrevet 29. mars 2012 Hvordan kan det være farlig med lakserolje? Er ikke det det man får på føden ?
prøver1991 Skrevet 29. mars 2012 #5 Skrevet 29. mars 2012 Hvordan kan det være farlig med lakserolje? Er ikke det det man får på føden ? det er klyster man får på føden
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #6 Skrevet 29. mars 2012 Åja, jeg trodde det var samme sak. FÅr en til og bajse .
snuske nr 2 Skrevet 29. mars 2012 #7 Skrevet 29. mars 2012 Er bedre å vente de siste 5 dagene (max), selv om man er lei, sliten og har vondt. På sykehuset blir det gjort forsvarlig av leger.. Tror ikke det er en god ide med hjemmesnekra fødselstarting.
litekreativtbrukernavn Skrevet 29. mars 2012 #8 Skrevet 29. mars 2012 Jeg har nå gått over termin med 9 dager..Jeg har så mye vondt.. Kan jeg spørre dere om råd om Laksjerolje?? Jeg er moden, null åpning...kan det hjelpe?? Trenger desperat hjelp.. Blir ikke satt i gang før 14 dager over termin...gutten våres er 3700..... Nye nationale retningslinjer sier at man SKAL igangsettes innen 10. dagen! Det er noe alle helseforetak skal etterfølge. Så om de sier 14 dager til deg, så hadde jeg nektet!!!
Håpefull mars 2012, Varg Skrevet 30. mars 2012 #9 Skrevet 30. mars 2012 Jeg har nå gått over termin med 9 dager..Jeg har så mye vondt.. Kan jeg spørre dere om råd om Laksjerolje?? Jeg er moden, null åpning...kan det hjelpe?? Trenger desperat hjelp.. Blir ikke satt i gang før 14 dager over termin...gutten våres er 3700..... Nye nationale retningslinjer sier at man SKAL igangsettes innen 10. dagen! Det er noe alle helseforetak skal etterfølge. Så om de sier 14 dager til deg, så hadde jeg nektet!!! Min jm sier også 14 dager! Hvor har du lest om denne nye regelen?
litekreativtbrukernavn Skrevet 30. mars 2012 #10 Skrevet 30. mars 2012 Jeg har nå gått over termin med 9 dager..Jeg har så mye vondt.. Kan jeg spørre dere om råd om Laksjerolje?? Jeg er moden, null åpning...kan det hjelpe?? Trenger desperat hjelp.. Blir ikke satt i gang før 14 dager over termin...gutten våres er 3700..... Nye nationale retningslinjer sier at man SKAL igangsettes innen 10. dagen! Det er noe alle helseforetak skal etterfølge. Så om de sier 14 dager til deg, så hadde jeg nektet!!! Min jm sier også 14 dager! Hvor har du lest om denne nye regelen? Her er noen artikler; http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7707055 ....men jeg ser jo her, at noen sykehus fortsatt kan velge å gå bort ifra anbefalningene (selv om artikkelen snart er et år, kan være at det endret seg) -men man kan forstatt som pasient, slå litt i bordet! Selv har jeg fått igjennomslag for masse som man egentlig "ikke gjør" i dette svangerskape, ved å lese meg opp og argumentere godt forran overleger og JM http://www.lub.no/strid-om-igangsetting-av-foedsler-paa-overtid
Lillchris Skrevet 30. mars 2012 #11 Skrevet 30. mars 2012 stå på dine ktav. Jeg kommer til å sitte på føden hvis jeg er en uke over termin, for sist gikk jeg over med 12 dager og det er ikke anbefalt å gå over mer enn en uke. Og så lenge dem har regler på det så er det bare å stå på. Lykke til!
Håpefull mars 2012, Varg Skrevet 30. mars 2012 #12 Skrevet 30. mars 2012 håper gutten min kommer i begynnelsen av neste uke. Hadde termin i går! Jeg har egentlig vært lei lenge, men det endret seg for ca to uker siden. Føler bare at tiden flyr! Energien er helt borte da Skal lese gjennom det du sendte! Fint å vite hvordan man burde legge det frem, om man ønsker å bli satt igang
MrsMilla Skrevet 30. mars 2012 #13 Skrevet 30. mars 2012 Skikkelig runde i senga med mannen Bringebærte Gå trapper Sov mye for å få avslappet muskulatur som setter seg selv i gang Badekar Rømmegrøt Det er vel de kjærringrådene jeg har hørt
<309+12<3 Skrevet 31. mars 2012 #14 Skrevet 31. mars 2012 Takk for svar dere;) Nei her blir jeg ikke satt i gang før 14 dager over... Så nå er jeg litt fortvila...Skal til jm og lege på tirsdag med vurdering om igang setting... Jeg er så lei, at nå Må det skje noe snart.. Slimproppen gikk i dag...Blør litt smått, så håper på noe snart!
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #15 Skrevet 31. mars 2012 Det beste er å slappe max av. Ta et bad, få noen til å massere deg, gjør ting du liker. Dette får hormonet oksytocin til å utløses i kroppen, og det er det hormonet som gjør at fødselen starter. Så mest mulig avslapning og kos er det som skal til . Dette hormonet finnes også i sæd Så da slår du jo to fluer i en smekk
Håpefull mars 2012, Varg Skrevet 31. mars 2012 #16 Skrevet 31. mars 2012 Det hormonet produseres også når du koser med dyr
Scarlette Skrevet 31. mars 2012 #17 Skrevet 31. mars 2012 Nyt den siste tiden, slapp av så mye dere kan, selvom dere er utålmodig,så trenger dere hvilen til det nye kapittelet..
prøver1991 Skrevet 31. mars 2012 #18 Skrevet 31. mars 2012 Jeg har nå gått over termin med 9 dager..Jeg har så mye vondt.. Kan jeg spørre dere om råd om Laksjerolje?? Jeg er moden, null åpning...kan det hjelpe?? Trenger desperat hjelp.. Blir ikke satt i gang før 14 dager over termin...gutten våres er 3700..... Nye nationale retningslinjer sier at man SKAL igangsettes innen 10. dagen! Det er noe alle helseforetak skal etterfølge. Så om de sier 14 dager til deg, så hadde jeg nektet!!! Min jm sier også 14 dager! Hvor har du lest om denne nye regelen? det kommer litt ann på hvor lang svangerskapslengden til den personen er. noen går 40+1, 40+2, 40+3 og jeg vet at hos di fleste sykehus så er det faktisk slik at dem venter til 14 dager over termin, fordi det er best å la fødselen gå sin gang naturlig, men at man kan kreve å bli satt i gang på dag nr 10 hvis man er bekymret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå