Gå til innhold

Kokk med bekkeløsning....uke 29!

Anbefalte innlegg

Huff nå er jeg litt fortvila her...er mitt tredje barn å jeg har alltid hatt lette svangerskap hvor formen har vært på topp, har kansje kjent det litt i bekkenet helt på slutten.

Dette skrøt jeg tidlig av for sjefen og sa det ikke kom til å være noe problem for meg å jobbe helt fram til perm.

Har nå gjort noen tabber ved å sykle med ungene, kostet garasjen og raket løv. Jeg har nå skjønt at det var jo galskap. Men jeg hadde jo ikke så vondt når jeg gjorde det, å ikke visste jeg hvordan BL er...(har ennå ikke skjønt om det er bekkenet eller leddbåndene som er strekt heller) Men jeg får ikke time hos fysioterapaut før etter påske...samtidig den uken starter jeg på full jobbe uke + helg...klarer ikke gjennomføre en dag en gang om denne tilstanden ikke blir bedre.

Men hvordan funker dette, vil jeg bli god nok til å jobbe om jeg slapper litt av i påsken eller blir man rett og slett ikke kvitt dette....gruer meg til å ringe sjefen. Men han har jo sett at jeg sliter på jobb...vi er jo flere kokker med et høyt tempo. passer vel dårlig at jeg beveger meg langsomt med museskritt :(

Smertene kom for ca en mnd siden...å blir bare værre. men har jobbet mye i det siste...måtte ake meg inn i buksa idag....sokkene hjalp 6 åringen min meg med. Det høres jo på trynet ut da..men er usikker på om jeg bør satse på en sjukemeldig eller gi det hele en sjans og satse på at jeg er klar for jobb påskeaften og utover er noen alene vakter:/ ...er kansje ikke lett å få sjukemelding i påsken heller.. tror dere dette er BL? Smertene sitter i ryggen og symfysen.....kjenner ut som ryggen er iferd med å knekke og jeg kommer til å revne i to foran:(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143923278-kokk-med-bekkel%C3%B8sninguke-29/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er mitt andre svangerskap med bekkenløsning og min erfaring er at dess mer jeg "styrer på" i løpet av en dag dess verre blir jeg utover dagen/kvelden. Føler jeg meg ganske bra en dag betyr det IKKE at jeg er på vei til å bli bedre. Bekkenløsning er hormonelt og bedre blir du ikke før barnet er født. Om du føler deg bedre en dag betyr det bare at du har bevegd deg rett, ikke belastet deg selv for mye osv. Om du presser deg altfor mye i svangerskapet kan det få varige men`.

Anbefaler sterkt bekkenbelte i lær (fåes på apotek) og en tur til kiropraktor og ikke minst en sykemelding eller tilrettelegging på jobb. å gå alene på en hel vakt er ikke tilrettelegging. Da er det jo en del ting som Må gjøres til en viss tid. Da ender du bare opp med å presse deg selv til å gjøre ting fordi de må gjøres.. I mitt første svangerskap var jeg en ekspert til å tenke:

"jeg må jo klare såpass"

"jeg skal bare.."

Lykke til og god bedring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...