Gå til innhold

hva blir gjort på overtidskontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på overtidskontroll imorgen, og lurer derfor på, Hva gjøres på overtidskontroll?

håper veldig på å bli satt igang, siden jeg er veldig redd for at barnet skal dø inni magen min hvis den blir lengre inne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på overtidskkontroll 10 dager over termin sist.

De gjorde det samme som hun over her skriver. Hos meg var det lite fostervann så jeg ble innlagt for igangsetting samme dag.

Skrevet

tusen takk for svar begge to :D

Skrevet

De gangene jeg har vært til overtidskontroll har deikke gjort noe annet enn de foregående kontrollene.

Symfyse-fundusmål, BT og puls, Sjekk urin og Hb, og lytte til hjerterytmen til barnet.

Det eneste som har vært forskjell er det er blitt kjent på livmorhalsen etter åpning og modning. (selv om dette ble gjort hver gang i mitt forrige svangerskap..Dumme legen, som ikke hadde noe med å stikke fingrene der de ikke hører hjemme) (men det visste jeg ikke før på slutten).

Tror det at om formen hadde vært dårlig, eller fosterlyden hadde vært forandret (stresset barn el) så hadde jeg blitt henvist til sykehus.

Men overtidskontroll på sykehus er nok anderledes enn hos legen..Jeg har aldri kommet så langt, selv om jeg gikk 11 dager over.

Skrevet

okei :) takk for svar, jeg har overtidskontroll på sykehuset, så håper dem sjekker allt mulig. jeg er så redd for at barnet skal være for stort, eller han ikke trives lenger i magen, siden jeg har kjent mye mindre bevegelser den siste uken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...