Gå til innhold

Middagsglass, hva er favorittene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen min har stort sett fått hjemmelagd middag, men nå som vi snart skal ut å reise har vi forsøkt noen kjøpeglass. Problemet er at så langt kommer alt ut igjen... Ser ikke for meg at jeg får lagd mat som jeg pleier på tur og får jo ikke med meg frossen hjemmelagd mat uten at den går i stykker, så jeg håper vi finner noe han liker. Hva er favorittene til deres barn? Guttungen min er forresten 8 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi på 11 mnd spiser ikke noen andre glass enn de fra Hipp. Favoritten er det ene glasset fra 12 mnd med noe pastagreier.

Skrevet (endret)

Lillemor har også stort sett spist hjemmelaget. Men jløpeglass går stort sett rett ned lell :-)

Hun har vært veldig glad i Småfolk sine glass med kjøttkaker (8 mnd) og med fiskeboller (8 mnd).

Endret av Valiana
Skrevet

Nestle spagetti og kylling med grønnsaker :) liker ikke fisk, da lager hun det surfjeset ;)

Skrevet

Her går det i HIPPs Spaghetti, mozarella og tomat. 8 mnd. (Jenta er 10 mnd) Alt annet får hun brekninger av, og nekter å spise.

HIPPs middagsglass fra 6 mnd går somregel greitt.

Og jeg er kjempedårlig på å gi henne det vi spiser.

Dere som gir barna det samme; moser dere all maten med stavmikser? Eller får barna maten i små små biter?

Skrevet

Kjøttkaker i brun saus og biff stroganoff. (Fra 5-6 eller 6 mnd.) Spaghetti i kjøttsaus er også populært. Men her går alt ned da. :P

Skrevet

Her er det spaghetti i kjøttsaus som er favoritten, typen fra 6 mnd. Gutten nærmer seg snart 8 mnd og kjøpte derfor fullkornspaghetti i kjøttsaus fra 8 mnd i går, men den skulle han ikke ha. var litt mer klumper i denne. men han spiser brødskive og får smake biter av vår mat, så han er jo vant til klumper. og er faktisk veldig flink til å "sutte" på denne maten til den løses opp. Flere som har opplevd dette?

Skrevet

Har ikke prøvd så mange enda, men kyllingfrikasse og rotfruktpure fra Nestle gikk rett ned :)

Skrevet

Vi skulle bort en helg for en mnd siden og ville da prøve med kjøpeglass for at helgen skulle bli litt lettere, men tanke på at det ikke ville være tilgang på kjøl hele tiden. Begynte å prøve en uke før. Kjøpte flere forskjellige, men ga opp til slutt. Han bare brakk seg og spydde av det. Nå skal det sies at han bare var vant med hjemmelaget og fortsatt er det.

Så det er slett ikke sikkert at gutten din vil like det, men lykke til med prøvingen :)

Skrevet

Takk for svar! Ser flere liker HIPP og det har vi ikke prøvd ennå. Har prøvd en del fra småfolk (?) og nestle, men det kommer ut igjen. Hunden vår er kjempefornøyd med at lillgutt ikke spiser middagen sin for hun liker det veldig godt...

Han får stort sett smake på alt vi spiser, og det pleier å gå bra, med disse glassene ser ikke ut til å falle i smak. Alle grøter jeg har prøvd går ned, grønnskaker går greit, alt av frukt og fruktmoser går ned, brødskiver med leverpostei er kjempe bra, så det er ikke krise om vi ikke får middagsglass til å gå ned, men hadde jo gjort det litt enklere om vi skal spise middag borte... Har uansett en måned til på meg før vi skal ut på langtur!

Skrevet

Uff, jeg syns det er så fælt å tvinge de til å like de der ekle glassene. Jeg gjorde det til en viss grad med første barnet, men det er jo helt tydelig at de foretrekker vanlig, normal mat dersom de får valget. Nr 3 har faktisk ikke fått et eneste glass ennå (12 mnd).

Jeg skjønner at du syns det er vanskelig når dere skal på tur. Jeg ville kjøpt noen du selv syns virker ok (som du orker å smake på) og satset på å gi babyen litt av deres mat når dere spiser.

Skrevet

Prinsen her stenger munnen og frøser ut hjemmelaget mat :( Så her går det i glass, men skal prøve meg på hjemmelaget igjen om en stund.. Han liker de fra Hipp best, men nestles spaghetti bolognes og lammefrikase er visst også saker som smaker :)

Skrevet

Jeg tror HIPP er populært fordi de smaker naturlig og litt mer enn de andre. Til og med jeg kunne tatt meg et glass av de 12 mnd glassene med pasta ;-) Jeg blander også inn litt meierismør for mer smak og mer næring (småspist jente).

Skrevet

Hvis du bare skal ut på tur noen timer og borte i middagstida kan det være like greit å kjøpe en mattermos. Jeg kjøpte en foogo hos outnet.no og er kjempefornøyd. Da kan jeg ta opp mat fra fryseren, varme helt opp i mikroen, putte på termosen og servere når det er middagstid.

Ellers skal jeg selv teste kjøpemiddagsglass for annen gang denne påska, satser på at det går bra... Gulrotglass fra 4mnd gikk ned, men nå er han 7, så nå skal vi prøve litt andre glass. Har bare 12V strøm på hytta, så får ikke brukt stavmikseren der så da må det bli ferdigmat, evt. moste grønnsaker bare.

Jeg har forresten hørt flere som sier at barna ikke liker hjemmelaget mat og bare glass enn motsatt, så jeg tipper det har noe med konsistensen. Ser at min hjemmelagde mat stort sett har vært fastere og grovere enn både pulvergrøt, fruktglass og grønnsaksglass så kanskje du kan prøve glass for litt eldre og se om det hjelper? (Bare unngå de med melk i f.eks.)

Skrevet

Alt av Hipp går ned :) Nestle middag kommer opp igjen.

Gjest stårma
Skrevet

Hipp sin "mild grøt med grønnsaker" (God natt merket og fra 6mnd) på glass er favoritten her! Det er det eneste kjøpeglasset gutten vår på 8mnd vil spise... Han er generelt ikke så veldig begeistret for fast føde, men dette glasset spiser han.

Skrevet

I dag har vi prøvd lapskaus fra HIPP, og han spiste faktisk to skjeer før han begynte med ansiktsvrengningen sin som han får når han ikke liker noe (ser utrolig rar ut så det er vanskelig å ikke smile av han..). Prøvde å gi han noen skjeer med hjemmelagd potetmos som vi spiste, og det gikk rett ned (hadde ikke planlagt at han skulle spise det i dag så det var litt mye salt og melk, så han fikk ikke mer enn et par skjeer). Klarte faktisk å få ned litt mer av middagsglasset når jeg helte på litt saus fra vår mat, men med en gang det bare var barnemat uten saus vrengte hele ansiktet hans seg igjen. Får bare fortsette å prøve, men han overlever vel en uke uten middag om det skulle bli for ille?

Skrevet

Det er overhodet ingen krise om han ikke spiser middag en uke. Jeg har ei jente på 11 mnd, og hun har lange perioder der hun ikke spiser middag i det heletatt. Så hadde det vært meg hadde jeg bare latt kjøpeglassene være og heller servert noe annet den uka.

Skrevet

Vi har også prøvd alt av middagsglass jeg har kommet over både her og i Finland (unntatt nestle da såklart) men ingenting har falt i smak... Hun vil bare ha hjemmelagd mat og det får hun også, men har prøvd å finne noe å ha med på tur-som du. Har endt opp med de middagene fra ella's kitchen, de smaker jo godt også(smaker som vanlig mat) så det anbefaler jeg deg å prøve. Får de på de samme posene som smoothiene:)

Skrevet

Vi har også prøvd alt av middagsglass jeg har kommet over både her og i Finland (unntatt nestle da såklart) men ingenting har falt i smak... Hun vil bare ha hjemmelagd mat og det får hun også, men har prøvd å finne noe å ha med på tur-som du. Har endt opp med de middagene fra ella's kitchen, de smaker jo godt også(smaker som vanlig mat) så det anbefaler jeg deg å prøve. Får de på de samme posene som smoothiene:)

Da skal jeg se om jeg finner de i butikken! Han liker smoothiene veldig godt, så det er jo håp!

Hunden er på vei til å bli feit, for hun får alle glassene som lillegutt ikke spiser...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...