Gå til innhold

Et veldig spesielt jentenavn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Jeg fant det i en engelsk fantasy bok, hovedpersonen/ jenta het dette, The black magician triology av Trudy Canavan, og navnet ble liksom bare sittende i hodet. Selv om jeg ikke egentlig falt helt pladask for det heller. Søkte etter navnet på navneguiden her inne, men fant det ikke. Så vet ingenting om betydning eller opprinnelse.

Men er jo sant at man kan ta et hvilket som helst ord man syns er fint (nesten) og gjøre det om til et navn.

Spesielt er det, men det er vel en vanesak det navnet som med andre utypiske navn.

Forøvrig er det ikke et navn jeg hadde valgt, jeg liker heller gamle, staute norske navn, men heldigvis er vi ikke like, hadde blitt kjedelig dersom hele klassen het det samme.

Gjest Antarctica

Syns også dette hørtes oppkonstruert ut, og passer bedre til et mobilselskap enn et barn. Og beklager, argumentet om at det, hadde blitt kjedelig dersom hele klassen het det samme duger ikke her. Sonea, Linnea, Timea og Andrea ER jo nesten det samme! Så vil du være unik, kall ungen Kjellfrid, Antoinette, Demeter, Anemone eller Gunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...