Gå til innhold

Studentbarnehage i Oslo. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille har fått plass på Eilert Sundts barnehage på Blindern fra og med august. Vi har også søkt i bydelen, men ikke fått svar, så regner med vi takker ja til denne plassen.

Lurer egentlig bare på om noen har erfaring med denne, eller andre, studentbarnehager i Oslo. Er dere fornøyde? Leste et sted at studentbarnehagene skåret høyt på brukerundersøkelser, og det er jo et godt tegn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje har de lagt ut informasjon på de nye barnehagesidene til Oslo kommune?

Jeg kjenner ikke så godt til hvordan det er å være foreldre og barn i barnehagen, men min kollega i min barnehage hadde praksis der da hun gikk førskolelærerutdanningen for noen år siden. Hun omtaler studentbarnehagen på Blindern som drømmejobben fordi hun syntes det pedagogiske arbeidet ble gjort så bra der. Det er jo noen år siden så det kan jo ha forandret seg, men det er det jeg har hørt :)

Skrevet

Hei.

Vi er veldig fornøyd med vår studentbarhage. Ikke samme som din, men alle sio sine barnehager har felles styre og verdier de jobber etter.

Persinalet er fantastiske. Og som du sier, skårer de alltid høyt på tester. Det er faktisk flere ped-ledere enn det som er kravet totalt i vår barnehage. Og i perioder har vi forskolelærerstudenter i praksis. Har til dags dato ikke hørt om noen som ikke er fornøyd med studentbarnehagene i Oslo.

Skal du studere på Blinder er det helt genialt med Eiliert Sundt barnehagen. Jeg hadde ikke bytta til en komulan en for alt i verden. Tenk bare hvis barnet blir sykt så er du bare en bitteliten svipptur unna.

Og ikke for å glemme den varme hjemmelagde lunsjen barna får. Tilbredt av en fantastisk dame, hver bhg har sin egen kokke, som også er der for barna. De store barna får være med å hjelpe til med matlaging og har i henne en ekstra voksen å støtte seg på.

Det som er helt forferdelig er at denne maten kasnkje blir borte i en periode fra høsten, grunnet noe budsjettgreier flyttet fra komunalt ansvar til statlig ansvar, men det jobbes beinhardt for at det ikke skal skje.

Kjør på studentbarnehagen. Du kommer ikke til å andre :-)

Skrevet

HI

Takk for svar. Godt å høre at venninnen din trivdes så godt i praksis der.

Gikk inn å sjekket søknaden til bydelen på nett nå, og det står "under behandling". Så vi sier nok ja til plassen i student bhg.uansett.

Skrevet

Beklager skrivefeil, men blir alltid så gira når jeg skal fortelle om den fine barnehagen vår :-)

Skrevet

Hei.

Vi er veldig fornøyd med vår studentbarhage. Ikke samme som din, men alle sio sine barnehager har felles styre og verdier de jobber etter.

Persinalet er fantastiske. Og som du sier, skårer de alltid høyt på tester. Det er faktisk flere ped-ledere enn det som er kravet totalt i vår barnehage. Og i perioder har vi forskolelærerstudenter i praksis. Har til dags dato ikke hørt om noen som ikke er fornøyd med studentbarnehagene i Oslo.

Skal du studere på Blinder er det helt genialt med Eiliert Sundt barnehagen. Jeg hadde ikke bytta til en komulan en for alt i verden. Tenk bare hvis barnet blir sykt så er du bare en bitteliten svipptur unna.

Og ikke for å glemme den varme hjemmelagde lunsjen barna får. Tilbredt av en fantastisk dame, hver bhg har sin egen kokke, som også er der for barna. De store barna får være med å hjelpe til med matlaging og har i henne en ekstra voksen å støtte seg på.

Det som er helt forferdelig er at denne maten kasnkje blir borte i en periode fra høsten, grunnet noe budsjettgreier flyttet fra komunalt ansvar til statlig ansvar, men det jobbes beinhardt for at det ikke skal skje.

Kjør på studentbarnehagen. Du kommer ikke til å andre :-)

Det høres jo kjempebra ut. Ja jeg studerer på SV, så jeg ser jo faktisk barnehagen fra vinduet på lesesalen om jeg vil.hehe.

Da tror jeg nok jeg snakker med samboer i ettermiddag, så kjører vi på med studentbarnehage. Vet aldri når han kan få plass i bydelen, så kjedelig å bare gå å vente på et evt.svar der i fra, når han har fått et bra tilbud her.

Skrevet

Du kan går inn på sio.no, videre under barnehage på venstre side og lese mer om sio's barnehager.

Skrevet

Gjør det :-)

Jeg studerer også på SV forresten :-)

Skrevet

Ja jeg har vært på sio sine sider. Men fant lite om organiseringen, tenkte på hvor mange avdelinger de har. Småbarn/store osv. Lille her er bare litt over året, men det høres bra ut, så vi slår til på denne uansett nå.

Er du også på SV? Vi får ha et superminidibtreff i kantina en dag da ;)

Skrevet

Ja jeg har vært på sio sine sider. Men fant lite om organiseringen, tenkte på hvor mange avdelinger de har. Småbarn/store osv. Lille her er bare litt over året, men det høres bra ut, så vi slår til på denne uansett nå.

Er du også på SV? Vi får ha et superminidibtreff i kantina en dag da wink.png

Det kan vi :-)

Det er litt forskjellig ang organisering. Vår barnehage har 4 andelinger med ca 12-13 barn fra 0-6 år på hver. MIne barn var også veldig små når de begynte. Har to søsken på samme avdeling. Men har bare positive ting om de små gruppene med store og små barn samla. Vet at andre av barnehagene fortsatt har egen avdeling for de minste. Tror faktisk det er litt opp til hver enkelt av barnehagene og bestemme.

I vår barnehage er det ofte opplegg på tvers av avdelingene. Typisk 5 års klubb, alle småbarna, de under 3, finner på ting sammen. MUseumsbesøk ol for storebarna. For at det pedagogiske tilbudet skal kunne tilpasses bedre aldersgrupper selv om det er en 0-6 års avdeling.

ellers så er de veldig mye ute. går turer rundt sognsvann, griller, koser seg ute sommer som vinter. eller går til lekeplasser i området.

Sånn er det hvertfal hos oss :-)

Skrevet

Er noen år siden nå, men våre to eldste gikk i studentbarnehage i Oslo (Kringsjå), og vi var superfornøyde! De gikk i to andre barnehager etterpå (en kommunal og en privat), men ingen av disse nådde studentbarnahagen opp til anklene en gang. Nå som jeg jobber ved UiO vurderte vi SiO-bhg til de to yngste, men siden vi bor nesten en time unna ble det litt upraktisk. Hadde uten tvil gått for studentbarnehage fremfor kommunal om jeg var deg.

Skrevet

Jeg gikk i Eilert Sundts barnehage selv. Nå er det en drøss av år siden men jeg stortrivdes i hvert fall, hehe. Uansett, siden det er "min" barnehage har jeg alltid spurt folk som har gått der om hva de synes og har bare hørt positive ting, sist at den går for å være den beste studentbarnehagen.

• 1 år senere...
Skrevet

Ser dette er en gammel tråd, men er det noen som har barn i denne barnehagen nå? Vi vurderer å søke plass der siden vi studerer ved SV-fakultetet. Har i utgangspunktet positivt inntrykk av barnehagen. Men ser for eksempel at det er 20 barn i hver avdeling; oppleves dette som veldig mange? Ellers fornøyde?

Anonymous poster hash: 29349...190

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...