Gå til innhold

Kjenner dere mange som heter Olivia?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjenner/vet om noen som heter Olivia. Synes også navnet er kjempefint, men det blir nok populært ja!

Leste nettopp en artikkel om at det er på vei oppover listen i Norge, så om noen år er det nok mange som heter det.

Men, fint navn :)

jeg kjenner også ei. Men tenk på hvor mange som heter alt mulig da - tror det blir vanskelig å finne helt unike navn. Kjenner feks fire Ingvild-er, fem Kristin-er, seks Ingrid-er, åtte Silje-er osv. Og de er i alle aldre.

jeg har også sett at det navne vi har tenkt oss popper stadig oftere opp over alt... litt dumt, men sånn er det. Det betyr at mange liker det :)

Annonse

Er ikke rart om det ikke er mange på facebook som heter det, der er det vel aldersgrense 13 år? Vet om tre babyer som har fått dette navnet det siste året. Kanskje ikke mange Oliviaer i b.hage og skole enda, men det kommer nok maaaaaange om ikke så lenge. Synes selv det er et nydelig navn, så om du ikke bryr deg om at jenta di vil hete Olivia H... osv, hadde jeg gått for det! :-)

kun 201 fikk det i fjor,

201 er faktisk en del i Norge. Topp 10 navnene ligger vel på mellom 500-300 hvert år.

Olivia ligger på 27.plass for 2011 og har en kurve som går rett opp. Jeg er sikker på at den bare kommer til å fortsette å stige.

Jeg synes Olivia er et veldig pent navn, men at du nok har rett i det du sier at det fort kan bli en haug av dem.

Jeg kjenner ingen som heter det, men jeg vet om en baby som ble kalt det i 2010.

Morsomt.. Min farmor som døde for 12 år siden het Olivia.

Og jeg husker jeg tenkte i begravelsen at hvis jeg noen gang skulle få en jente så skulle hun hete det ;)

Vi produserer "dessverre" bare gutter, så ser dårlig ut for min del.

Men jeg er så glad i det navnet og det betyr så mye for meg, at det kunne vært på førsteplass på navnetoppen for alt jeg hadde brydd meg.

Annonse

Kjenner ingen som heter det, bortsett fra frøkna som bor i magen min:-) Eldste datteren vår har et såkalt poppisnavn. Hun har gått i tre forskjellige barnehager og det har ikke vært et eneste barn som har hett det samme som henne i noen av dem. Det er derimot flere som har de samme litt mer "spesielle" navnene. Kjenner at jeg ikke orker å forholde meg til disse listene, men velger navn vi liker.Blir litt rart å velge navn til barnet ditt utifra hvor mange som heter det.

Jeg vet om hvertfall 3 stk som har fått navnet de siste årene. Og ser at det er mange som liker det, og at det nok er i vinden.

Tror likevel det ikke vil bli alt for vanlig, på linje med Nora, Jonas, Lukas o.l som jeg synes det er minst en av i hver barnehage.

Kjør på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...