Gå til innhold

Vil jordmor/lege ta hensyn til min menstermin ved spm om igangsetting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble i min tid satt frem en uke på UL i uke 18. Altså UL terminen er den 15 April, mens min egen termin er den 22 April. Min egen menstermin ble bekreftet på UL i uke 12. (EL ble påvist både med tester og temping) Og vi hadde ikke samleie i noen av de 14 dagene før (mannen offshorearbeider)

Så jeg er livredd for å bli satt i gang da.... Nå blir man satt igang etter 7 dager på Ahus og ikke 14 sa dem, det står også på UL-skjemaet mitt. Fødselen skal være i gang innen 23 April. Og det er jo bare 1 dage etter mensterminen min.

Så jeg håper så inderlig de vil ta hensyn til min menstermin så lenge gutten har det bra i magen, Hva tror dere? Noen med lignende erfaringer kansje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må ærlig si at jeg ikke skjønner problemet.....?

Skrevet

Jeg skjønner problemet ditt godt,jeg. Jeg har selv en tendens til å gå på overtid, og ønsker at ting skal skje så naturlig som mulig. Dersom baby har det bra, er det jo ingen fordel i å bli satt igang for tidlig. Jeg har flere ganger "diskutert" meg frem til å få gå til det starter av seg selv. Og i forhold til igangsetting er 1 uke ganske mye. Men nå er det vel ofte slik at det er ul termin som stemmer uansett om du vet akkurat unnfangelsen. Det er ihvertfall min erfaring. Men det fins vel forhåpentligvis mulighet til medbestemmelse sålenge det ikke er noe med babyen....

Skrevet

Takk for svar Magica! :)

Det er nettopp det, jeg vil jo gjerne at det skal skje naturlig uten noen form for innblanding:) Og ja, jeg vet at den UL-termindatoen nærmest er spikret i stein og ikke så mye å gjøre med;) Hehe

Kan jo være jeg bekymrer meg unødig mye over dette, for alt jeg vet kan jeg jo føde 2 uker før og for alt jeg vet! :) Får bare krysse fingrene for at han kommer av seg selv innen den 23 April! Men det er vel lite sannsynlig når man er førstegangs...

Skrevet

Det trenger ikke ha noe med om du er førstegangs. Jeg gikk 10 dager over med 6.mann jeg! Men jeg ville prøvd modningsakupunktur og stripping mot slutten. Det har ihvertfall fått det igang på meg....;)

Skrevet

Det var et godt tips! Når bør man begynne med det da? Akupunktur altså? Skulle jo kansje begynt med det for lenge siden jeg:)

Skrevet

Jeg begynte i uke 37ca. Men det er ikke for sent! Jordmor på sykehuset sa også at hun kunne kjenne at jeg hadde fått det fordi jeg var så myk og tøyelig under fødsel. De sier jo at det kan korte ned fødselsforløpet når det først er igang:) Den strippingen hadde nok ikke effekt før rundt termin.

Skrevet

Forstår deg godt, jeg vil for ingenting i verden bli satt i gang!

Det er jo mye bedre at det skjer av seg selv ja, jeg synes kanskje du skal ta det opp med de på sykehuset og så er det smart med akupunktur, men den vil jo ikke hjelpe hvis du og baby ikke er modne/klare.

Ta det opp med sykehuset før du skal inn på siste kontroll...

Skrevet

Takk for svar dere! Jeg skal også nevne det for jordmoren min tenker jeg:) Kansje hun har noen beroligende ord:)

Skrevet

Usikker på dette. De tar utgangspunkt i ULtermin, men tror virkelig du har noe du skulle ha sagt altså. De kan ikke sette deg igang mot din vilje, Tvang er ikke tillat, det er nøye regulert hvemde kan utføre tvang på og når.

Så sett foten ned du om de ønsker å sette deg igang før.

Jeg har klart gitt beskjed til jordmoren min at jeg ikke ønsker å bli satt igang, jeg går naturlig over tiden (har ihvertfall gjort det med de to forrige) det lengste var hele 11 dager over.

Ungen var fin og frisk og viste ingen tegn til å ha vært inni magen for lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...