Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #1 Skrevet 29. mars 2012 Snuppa på 8 har nå begynt å like grøt, men er redd det blir litt ensformig med to grøt boller per dag (froskost og kvelds, får frukt/grønnsaker/middag midt på dagen). Gir dere noe sammen med grøten? Evt blander dere noe oppi den? Jeg gir litt most frukt etterpå, for vet ikke om frukt mosene liker å bli varmet (av grøten).
SiljeOgLilleLisell♥ Skrevet 29. mars 2012 #2 Skrevet 29. mars 2012 Du kan jo ha litt fruktpure på grøten=) Eller mose litt banan i den?
chrisa78 Skrevet 29. mars 2012 #3 Skrevet 29. mars 2012 jeg gir bare grøt men har 4 forskjellige så det blir variert....noen ganger blander jeg inn litt frukt også
Gjest Mamma til 1+spire2012<3 Skrevet 29. mars 2012 #4 Skrevet 29. mars 2012 Vi blanda fruktmos i grøten til tuppa, og det gikk kjempe fint
Hannah- Skrevet 29. mars 2012 #5 Skrevet 29. mars 2012 Gir frukt etter frokost og lunsj, men ikke kvelds. Innbiller meg at vi kan risikere at han blir mer våken av fruktsukkeret, men vet ikke om det stemmer. Har også prøvd å blande fruktmos i grøten, men han ser ut til å like det bedre hver for seg.
røderoser Skrevet 29. mars 2012 #6 Skrevet 29. mars 2012 Jeg har prøvd å blande inn fruktpure i grøten, og sviskesaft/mos. Det endte med brekninger har prøvd et par ganger til, for jeg trudde kanskje hun måtte bli kjent med smaken. Men i går da nesten hele frokosten kom opp igjen etter EN skje med med grøt blandet med sviskemos, så trur jeg ikke vi skal prøve igjen. Vet om mange andre unger som spiser grøt med fruktmos i, og de elsker det! Kjenner en som ikke ville spise uten
Tosta <3 Skrevet 29. mars 2012 #7 Skrevet 29. mars 2012 Når jeg merket at snuppa ble litt grøtlei begynte jeg å blande banan i om morningen og avocado om kvelden, og hun elsker det
Hobbiten Skrevet 29. mars 2012 #8 Skrevet 29. mars 2012 Har hittil blandet sviskemos i morgengrøten, og fruktmos i kveldsgrøten. Har det bare på siden i skålen og dypper skjeen i mosen varierer med 3-4 grøter. Er usikker på om dette er noe jeg kanskje burde slutte med...? og heller gi fruktmos som et eget måltid?
miepia30 Skrevet 29. mars 2012 #9 Skrevet 29. mars 2012 Det er veldig lurt å gi c vitamin rik frukt sammen med/ved siden av grøten for å bedre opptaket av jern fra grøten. Vi gjør det på flere måter, er grøten for varm tar vi en frukt isbit i, eller Fruktmos i grøten, eller frukt som dessert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå