Gå til innhold

Gir dere noe sammen med grøten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa på 8 har nå begynt å like grøt, men er redd det blir litt ensformig med to grøt boller per dag (froskost og kvelds, får frukt/grønnsaker/middag midt på dagen). Gir dere noe sammen med grøten? Evt blander dere noe oppi den? Jeg gir litt most frukt etterpå, for vet ikke om frukt mosene liker å bli varmet (av grøten).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ha litt fruktpure på grøten=) Eller mose litt banan i den?

Skrevet

jeg gir bare grøt men har 4 forskjellige så det blir variert....noen ganger blander jeg inn litt frukt også :)

Gjest Mamma til 1+spire2012<3
Skrevet

Vi blanda fruktmos i grøten til tuppa, og det gikk kjempe fint :)

Skrevet

Gir frukt etter frokost og lunsj, men ikke kvelds. Innbiller meg at vi kan risikere at han blir mer våken av fruktsukkeret, men vet ikke om det stemmer. :P

Har også prøvd å blande fruktmos i grøten, men han ser ut til å like det bedre hver for seg.

Skrevet

Jeg har prøvd å blande inn fruktpure i grøten, og sviskesaft/mos. Det endte med brekninger :P har prøvd et par ganger til, for jeg trudde kanskje hun måtte bli kjent med smaken. Men i går da nesten hele frokosten kom opp igjen etter EN skje med med grøt blandet med sviskemos, så trur jeg ikke vi skal prøve igjen. :P

Vet om mange andre unger som spiser grøt med fruktmos i, og de elsker det! Kjenner en som ikke ville spise uten :)

Skrevet

Når jeg merket at snuppa ble litt grøtlei begynte jeg å blande banan i om morningen og avocado om kvelden, og hun elsker det :)

Skrevet

Har hittil blandet sviskemos i morgengrøten, og fruktmos i kveldsgrøten. Har det bare på siden i skålen og dypper skjeen i mosen :) varierer med 3-4 grøter.

Er usikker på om dette er noe jeg kanskje burde slutte med...? og heller gi fruktmos som et eget måltid?

Skrevet

Det er veldig lurt å gi c vitamin rik frukt sammen med/ved siden av grøten for å bedre opptaket av jern fra grøten.

Vi gjør det på flere måter, er grøten for varm tar vi en frukt isbit i, eller Fruktmos i grøten, eller frukt som dessert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...