Gå til innhold

Okeii..trenger virkelig billige middagstips jeg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mmmm... tusen takk igjen. Her var det mye snadder gitt, ble sulten jeg :D Da skal jeg sette i gang og skrive lista til fredagshandlingen :)

Så også at coop har fått tilbake "miks 3 for 69" dealen, og det var jo heller ikke leit akkurat nå :P

ja det er fint, men da burde du passe på å ikke handle resten av maten din der.

Det å gå i en billig matbutikk er viktig, rema 1000 elller kiwi er stort sett billigst.

Hilsen noen som også har dårlig råd. vi bruker ca 3000 på mat i mnd. er en familie på 4. (og da syns jeg egenltig ikke vi sparer så mye på maten heller, spiser sundt og godt. det aller meste fra bunnen..)

rema 1000 har forresten fiksegrateng til 8 kr pakken. så hvis du kjøper sånne og noen grønnsaker (ikke de i ferdigkuttede poser) så får du en middag til rundt 30 kr til 4 pers.

med grønnsaker så mente jeg f.eks. salat og paprika eller sånne ting. an kan jo selvfølgelig kjøpe frosne grønnsaker også, det er jo heller ikke dyrt.

Fortsetter under...

Skrevet

Kyllingfileter fra first price er jo billig og kan varieres i det uendelige...:)

Kyllinggrateng - kyllingfileter,brokkoli,hvitsaus,pastaskruer og ost.

Pastasuppe - kyllingfilet i biter,pastaskruer,buljong,grønnsaker (f.eks løk,gulrot).

Kyllingfilet i folie med det du måtte ha av grønnsaker.

Kyllingpizza

kyllingpai

wok....

Laksefileter er jo heller ikke dyrt.kan varieres i nesten det uendelige...:)

Skrevet

stekte baguetter med kyllingkjøttdeig(feks) og bernaisesaus,og ost...

del bauetter i 2, stek kjøtt,legg på, kan ha på det du selv vil,nesten som pizza det her. ha på bearnaisesaus, og ost på toppen,stekes i ovnen 200 grader i ca 15 min....kjempegodt.....

Yak! Det hørtes sykt harry go kvalmende ut

det er skikkelig godt.og det er skuffende at du kan si sånt uten å ha smakt det....ikke særlig smart du.

Skrevet

Denne er nydelig, lett, sunn og billig. Jeg bruker å koke den litt lengre og kjøre den med stavmikseren før servering.

Rød linsesuppe

2 dl røde linser

1 l grønnsakbuljong

2 løk grovhakket

4 fedd hvitløkk finhakket

1 boks hermetiske tomater (hakket)

1 ts kajennepepper

Skyll linsene godt. Hell alle ingrediensene i en kjele, kok opp og la det småkoke videre i ca 30 minutter.

Server med godt brød

Skrevet

Sunn kyllingsuppe

Du bør investere i 1 stk cocosa ekstra virgin, kjøpes på helsekost.

Du trenger

Kyllingfilet

Ris

Gulrot

Broccoli eller annen grlnnsak du liker

Cocosa

Sitron

Grønnsaksbuljong

Eventuelt purre og chilli superfint hakkat og i tilslutt for de som liker litt smak.

Slik gjøres denne:

Ha 1 liter vann i en kjele sammen med ris og buljong.

I mens steker du opp oppskåret kyllingfilet og tilsetter denne når det er ca 10 min igjen før risen er ferdig.

Kutt grønnsakene og ha disse i gryta.

Tilsett 3 ss cocosa tilslutt

Og helt tilslutt så presser du litt sitronsaft over.

Krydre med purre og chilli om du vil på slutten.

Denne er supergod! Lag opp så du har i to dager feks...

Mmmmh!

Annonse

Skrevet

Vi har erfart at ferdig-middager ofte blir dyre. Gode, ferske råvarer er faktisk ikke dyrt. Kjøp ulike typer grønnsaker, og lag en deilig grønnsakssuppe. Da blir det middag i flere dager for under 100-lappen. Slår du på stortromma, putter du pølsebiter i. ;-)

En annen rimelig grønnsaksvariant er wok med ris. Du kan lage utallige varianter, så det er vanskelig å gå lei.

Potetstappe kan virke billig, men jeg tror faktisk det billigste er å lage selv. Poteter er jo rimelig. Putter du gulrot oppi også, blir det både friskere, og du får dekket enda 1 om dagen (av de obligatoriske fem). ;-)

Se etter kjøtt på tilbud, butikkene har ofte noe på tilbud, gjerne fordi det snart går ut på dato. Får man ikke brukt det i tide, er det bare å fryse ned. Frys ned i posjoner, så slipper du å tine alt på en gang. :-)

Svinekjøtt er ofte billig, og kan brukes til mye.

Mange varer, som ost, er billigere å kjøpe stort av. Kjøp stort, og frys ned.

...så blir det viktig at du har oversikt over hva du har i fryseren, og er flink til å bruke av dette. Det er ikke økonomisk å måtte kaste gammel, fryst mat.

Lykke til! :-)

Skrevet

Jeg glemte jo hjemmelaget pizza!

Enkelt, raskt og kjempegodt! Og igjen; utallige varianter.

Lager du også bunnen selv, koster plutselig ikke lørdagskosen så mye...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...