Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har et vikariat som går ut i august. Dette er mitt 2. barn, og jeg var veldig mye sykemeldt forrige gang grunnet kvalme. Denne gangen vil jeg holde ut lengst mulig, ellers blir tiden veldig lang. Men siden mitt vikariat går ut etter august, og jeg har termin i slutten av november, er det veldig sannsynlig at jeg blir sykemeldt da, men har jeg da krav på sykepenger?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143922968-ang-sykepenger/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Da får du nok arbeidsledighetstrygd de månedene du går uten jobb hvis ikke vikariatet blir forlenget helt til permisjonen. Dette har i hvertfall jeg fortstått. Du har selvfølgelig krav på sykepenger mens kontrakten din gjelder ;)

Dersom kontrakten din har en varighet på 6 mnd eller mer vil du ha rett på sykepenger frem til permisjon.

Er kontrakten på under 6 mnd (uten avtale om forlengelse) har du rett på sykepenger så lenge kontrakten varer. Etter dette har du rett på inntekten du kan vise til å tape om du ikke hadde vært syk. Hadde du hatt rett på dagpenger vil du få det som grunnlag. Har du ikke rett på dagpenger har du ikke rett på noen ting.

Endret av Nisand

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...