Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Jeg skal bli satt i gang på mandag, gru gleder meg... Veit jo ikke hva jeg går til. Har et barn fra før, med det blei keisersnitt til slutt.. Noen som har noen erfaringer å dele??
mer enn bare mor Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 Jeg skal bli satt i gang på mandag, gru gleder meg... Veit jo ikke hva jeg går til. Har et barn fra før, med det blei keisersnitt til slutt.. Noen som har noen erfaringer å dele?? ble satt igang med førstemann 1 uke før tiden sist. Fikk et ballongkateter som skulle trigge frem en åpning (var ikke moden) som jeg skulle gå med i opptil 1 døgn eller til ballongen falt ut.. Pga at jeg hadde lite fostervann og liten baby så lå jeg inne til observasjon. Tror de fleste reiser hjem.. ca 12 timer senere (de var litt obs pga den lille babyen) tok de vannet - da hadde ballongen hatt god effekt og jeg hadde 2-3 cm åpning.. 3,5 time senere var ungen ute kjapt og intenst, men overkommelig! lykke til!
Nostalgia Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 Jeg ble satt igang med modningstab på begge mine . Veldig fine fødsler som startet med rier. Vannet kom vel ikke før babyene kom.. Men det er jo inviduelt;)
R0zaku Skrevet 28. mars 2012 #4 Skrevet 28. mars 2012 Ble satt igang en uke før termin med gutten min. Fikk modning tabletter i skjeden i 3 dager. Ingenting skjedde. Så tok de vannet. Ingenting skjedde da heller.. Så fikk jeg drypp og det fikk farten på sakene Var kun i aktiv fødsel i 3 timer, det gikk veldig fort og riene var intense siste timen (riestorm)
snuske nr 2 Skrevet 28. mars 2012 #5 Skrevet 28. mars 2012 (endret) Jeg ble satt i gang 16 dager over tida sist (modningstabletter-men til slutt måtte de ta vannet.) fra hard og umoden til baby i armene på 2t og 15 min. Rakk ingenting av smertebehandling osv... Håper på at det begynner av seg selv denne gangen! (19 dager igjen) Ikke bli skremt av min historie-din blir en annen Endret 28. mars 2012 av snuske nr 2
Tigerpote Skrevet 28. mars 2012 #6 Skrevet 28. mars 2012 Jeg ble satt igang sist, 15 dager over termin, jenta kom til på dag 16. Tabletter. Pangstart og en jævlig fødsel som varte i 8 timer. Hun ble tatt med vakuum, og det ble komplikasjoner, men alt gikk fint til slutt. Denne gangen får jeg ikke lov til å gå så lenge over tiden, og jeg håper at jeg får en naturlig fødsel denne gangen. Håper at din fødsel blir fin! Lykke til:)
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 28. mars 2012 #7 Skrevet 28. mars 2012 Jeg har ingen erfaringer å dele, men jeg har også et keisersnitt bak meg - og har fått beskjed om at dersom det skulle bli aktuelt å igangsette fødselen, så gjør de det ikke modningspiller når jeg har tatt KS. Pga. dette kan gi kraftige og ukontorollerbare rier, noe som nok ikke er bra mtp. KS som tidligere er utført. Så da er det denne ballongkateter-metoden de bruker på oss, og evt. drypp (som de kan skrue opp og ned alt etter styrken på riene.. Lykke til! Får håpe alt starter av seg selv istedet:-)
løkre Skrevet 1. april 2012 #8 Skrevet 1. april 2012 Takk for alle svar, nå er nervene på plass.. I morgen kl 10 starter det hele.. Veldig spent siden det ente opp med keisersnitt sist gang. Stort barn da 4705, derfor blir jeg satt i gang 3 uker før nå. ønsker dere alle lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå