Gjest Prinsesse x 2 Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Var hos Jm idag og hun ble forundret over at jeg hadde fått så høy blodprosent! Siden den pleide gå ned i siste trimester. Hva vil det egentlig si? Begynte jo å surfe rundt på nettet og da blir man jo bare skremt, Hehe. Flere som har opplevd det regner jeg med, hva vil det si for både meg og babyen i magen? Takk for svar:)
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 Jeg har generellt høy blodprosent. Men den har riktignok sunket litt nå mot slutten av svangerskapet. Men hvor høy blodprosent har du egentlig da? Den kan bli kunstig høy dersom du får i deg lite væske...
Brno 08,09, + 12:) Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 jeg har høy blodprosent, men det har ikke vært noe problem i mine svangerskap. Får beskjed om å drikke mye siden blodet er litt tykt når en har høy blodprosent. Blodprosenten min er høy selv om jernlagerne mine er lave... ifølge legen min skulle jeg satset på idrett hehe...
Novembernurkimagen<3 Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Var hos Jm idag og hun ble forundret over at jeg hadde fått så høy blodprosent! Siden den pleide gå ned i siste trimester. Hva vil det egentlig si? Begynte jo å surfe rundt på nettet og da blir man jo bare skremt, Hehe. Flere som har opplevd det regner jeg med, hva vil det si for både meg og babyen i magen? Takk for svar:) nå er det lenge siden du posta, men jeg har lært at blodprosenten normalt tar seg opp igjen i tredje trimester etter å ha vært lavest i uke 20 mot 30. Blodprosent over 13.5 skal følges med på etter uke 20 for å se til at morkaka fungerer skikkelig. Jeg har litt høy bp 13.9 i slutten av første trimester og uroer meg litt for det..men finner lite info. Tenker jo at tykt blod gjør det ekstra sårbart for blodpropper i en pitteliten navlestreng? Tar gjerne imot råd hvis noen har. Drikker vann til den store gullmedalje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå