Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis noen som leser dette faktisk kan gi god veiledning utifra sitt klarsyn så tar jeg i mot det!

Jeg er i et forhold hvor min partner har en dominerende væremåte og energi. Jeg kan lett bli sint og sur på han fordi han er litt for kjekkas og krever mye plass. Han er dessuten veldig masete, ringer mange ganger om dagen og spør om svar på den minste ting, ting han helst klarer å finne ut av selv. Jeg merker at jeg i stedet for å være kreativ og ha lyst til å gjøre ting, heller blir litt urolig, kanskje sint fordi jeg føler han er så krevende og jeg føler ikke at jeg får levd ut mitt fulle potensiale. Synes også det er vanskelig å få de helt dype og interessante samtale ettersom han er så opptatt av å dømme situasjoner og mangder en del dybde og forståelse. Nå er jeg muligens gravid med han, men har lurt på lenge om det i det hele tatt er bra at vi bor sammen, men hvis det er noe jeg skal lære av dette eller dette faktisk er bra for meg så vil jeg vite det, men skal jeg gidde å være sammen med et menneske i årevis som har denne litt grove adferden? er nesten redd for å dra på ferie med han fordi han er så uforutsigbar i forhold til sin ADHD, som så lett har skylda...

Noen som kan ta en titt på dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143922923-bra-forhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan prøve..

Jeg skal ikke fotelle deg hva du skal gjøre. Du skal lære å stole på deg selv. Jeg tror du vet når noe er ok for deg eller ikke. Du har svaret i deg selv, og kroppen din forteller deg hva som er rett. Du må bare lytte. Så kan du velge hva du skal gjøre. Du kan alltids fortsette å gjøre det kroppen din ikke vil, da må du også ta konsekvensene. Eller du kan gjøre det som er rigtig for deg, og det vil gi deg en følelse av frihet og velvære o.l.

Vi gjør alle noen valg som er "feil". Men vi trenger ikke se på det som feil, men som erfaring. Vi vokser på erfaring. Du kan lære mye av situasjonen din.

Når jeg leste innlegget ditt, kjente jeg ikke den gode kjærligheten som kan være mellom to mennesker. Jeg kjenner ikke et kjærlighetsbånd mellom dere, desverre.

Jeg tror ikke du har møtt den store kjærligheten enda.

Det jeg tror kan hjelpe deg er å utvikle kjærligheten i deg selv.

Jeg vet ikke hva som har stoppet den opp. Det ser ut som du har glemt deg selv en periode. Og jeg lurer på om det var da du ble sammen med han.

Du har mye innsikt i deg selv, og du har alt du trenger for å klare å komme igjennom dette. Jeg ser et barn, ei jente på ca. 2,5 år og jeg ser deg alene uten barnefaren. Men alt ser mye lysere ut. Du er klar for å møte verden og finne en partner å dele kjærligheten din med.

Det er du som velger hvordan du vil ha det, og hva du skal gjøre. Jeg så en løsning. Men det finnes mange løsninger. Jeg tror ikke fremtiden er skrevet, men at vi velger hvordan det skal bli. Er det noe du ønsker deg, så se det for deg.

Jeg klarer desverre ikke å se at din partner nå vil noen gang bil din store kjærlighet. Jeg kan ta feil. Du må kjenne godt i deg selv hva som er riktig for deg.

Det virker som dere er på forskjellig nivå. Man kan få det til å fungere selv om man er på forskjellig nivå. Men i dette tilfelle ser det ut som personligheten hans ikke passer din. Du trenger en som er mer familieorientert og ikke så dominant. En som lytter til deg og viser deg respekt. Behandler deg som en dame. Tar deg med ut å spise, og gjør noe hyggelig. I et roligere tempo, En du kan kose deg med, en du trives å være sammen med. Kan snakke med om alt mulig.

Jeg ønsker deg lykke til. Håper du finner ut av det.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143922923-bra-forhold/#findComment-144116812
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Synes du fikk god kontakt med essensen i meg og takk for det. Jeg ser nok det samme som deg, men er redd for å gi slipp av en eller annen grunn jeg ikke helt forstår, har aldri hatt så vanskelig for å gi slipp som nå, men lurer på om dette er en kjempeblokkering fordi vi er så ulike på noe vis. Ser du om jeg er gravid nå? Er en uke over.

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143922923-bra-forhold/#findComment-144117992
Del på andre sider

Det er litt vanskelig å se, om du er det nå eller om det er litt frem i tid. Kroppen kan spille deg et puss, ved at du er litt stresset nå, du lurer på om du er gravid og hva du skal gjøre i med kjæresten din. Jeg vill tatt en test. Sjansen for at du er gravid er stor.

Jeg tror du kan være det. For din del håper jeg ikke det.

Jeg kjenner jeg blir nervøs av å tenke på det. Det vil gi deg noen ekstra bekymringer. Jeg håper jeg ser feil, at du ikke er gravid. Kan hende jeg fanger opp frykten din.

Ikke rart du er redd for å gi slipp. Mange er det. Du kan bestemme selv når du vil, eller om du vil.

Eller du kan bestemme deg for å gjøre det beste ut av forholdet du har nå. Kjærligheten vil også vokse når man går igjennom en vanskelig tid sammen.

Når du skriver at du syns det er vanskelig så lurer jeg på hva det er som holder deg tilbake. Hva er det forholdet gir deg som du ikke vil gi slipp på? Hvis det er noe i forholdet du kunne tatt med deg videre, hva er det?

Det kan være en mann som tjener godt, og du har det behagelig materielt sett. (jeg tror ikke det i dette tilfelle)

Er det vanskelig å gi slipp fordi han kan være den rette?

Ulikheter kan også være bra. Det blir ikke kjedelig. Man kan utfylle hverandre. Da er det en prosess å akseptere den andre for den han er.

Som du skrev så er det noe med kommunikasjonen dere i mellom. Kommunikasjon er viktig i forholdet. Nesten alle kan gjøre noe for å bedre sin kommunikasjonevne. Er han villig til det? Vil dere ha en positiv utvikling i forholdet, der kjærlighet og forståelse vokser for hverandre. Eller blir det en avstand fordi du ikke føler deg elsket og forstått?

I stedefor å prøve å endre andre, er det best å starte med seg selv. Hvordan kan du gjøre det lettere for kjæresten din å kommunisere med deg? Ofte har man forventninger om forholdet og samlivet, men man forteller ikke til partneren hva man vil. Så blir man skuffet når det man ønsker ikke skjer. Kan du bli tydeligere overfor han hva du ønsker?

Så er det opp til han om han vil være med på reisen din.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143922923-bra-forhold/#findComment-144118180
Del på andre sider

Tusen takk for svar, er heldig vis ikke gravid. Godsnakket litt med kroppen i går og lovte meg selv å gjøre gode valg. Det var en lettelse. Blir så lei meg når jeg tenker på å gå fra han, samtidig sdom det også føles som en lettelse. Ja, ønsker nok en som behandle meg mer som ei dame, savner det veldig. ut og spise, danse og snakke masse. Men så er han så god gutt også, men det er flere fisk i havet. Håper snart på klarhet og lettelse. Ikke bra å tenke sånn hver dag. Får bare lyst til å gi slipp på alt som holder meg tilbake i livet, alle de ubetydelige tingene, bare vandre ut i veden og gripe dagen. Ahh, savner nok en mann å snakke med.

Jeg har møtt en person med denne egenskapen, han er min veileder. Ingen av oss har lyst til å slutte å prate når vi treffes og vi snakker sammen på samme nivå og forståelse, uten og med ord. Har jeg en dårlig dag så klarer jeg ikke å skjule det for han, ei vil jeg det heller og det er så deilig og befriende. For han jeg har følge med nå så må jeg skjule ting fordi han kan bli sjalu hvis jeg snakker for varmt om noe eller hvis jeg prøver å beskrive en frihetsfølelse så tror han at jeg skal gjøre det slutt. Hvis jeg prøver å snakke om hva som skjer inni meg så blir han bare lei seg i stedet for å prøve å forstå hvorfor jeg har det slik. Det handler om å ta et valg. Jeg vil ta det rette valget. Nå lurer jeg på å begynne på prevansjon, så skulle jeg ønske jeg bare våknet opp en natt snart med 100% klarhet og forstelse og med all den energien jeg trenger til å gjøre det riktige,

Takk for god veiledning, du er flink og jeg satte veldig pris på din støtte,d et var godt å han noen å dele dette med da det ikke er så lett å snakke om.

Klem på deg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143922923-bra-forhold/#findComment-144119738
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...