Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Jeg har lest at det er anbefalt å sove uten BH slik at brystvortene får luftet seg om natten. Men problemet mitt er at puppene mine renner om natten, særlig når vesla lager lyder, så jeg risikerer våte flekker på sengetøyet hvis jeg ikke har BH på. I natt prøvde jeg å sove uten BH og det er jo unektelig mer behagelig å sove uten enn å sove med... Hva gjør dere damer? Noen som har noen gode råd til å unngå lekasjer når man sover uten BH?
Nille 76 Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 Jeg har lest at det er anbefalt å sove uten BH slik at brystvortene får luftet seg om natten. Men problemet mitt er at puppene mine renner om natten, særlig når vesla lager lyder, så jeg risikerer våte flekker på sengetøyet hvis jeg ikke har BH på. I natt prøvde jeg å sove uten BH og det er jo unektelig mer behagelig å sove uten enn å sove med... Hva gjør dere damer? Noen som har noen gode råd til å unngå lekasjer når man sover uten BH? Sålenge man ammer tror jeg bare man må finne seg i å sove med BH... alle lekker vel litt i løpet av natta vil jeg tro? Og hvertfall som du sier når man hører lyder eller man ammer (motsatt pupp). Hvis du er redd for sopp så bytt ammeinnlegg ofte, og hold deg unna ullinnlegg.
L-8 Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 Haha, mannen min måtte vaske gulvet hver bidige morgen fordi jeg ikke orket å sove med BH. Dryppestriper mellom seng og do og mellom seng og vugge. Godt han er en tålmodig sjel ;-)
Nille 76 Skrevet 28. mars 2012 #4 Skrevet 28. mars 2012 Haha, mannen min måtte vaske gulvet hver bidige morgen fordi jeg ikke orket å sove med BH. Dryppestriper mellom seng og do og mellom seng og vugge. Godt han er en tålmodig sjel ;-) Ble det ikke veldig ekkelt å ligge i seng med masse bløte melkeflekker? Og sur lukt?
L-8 Skrevet 28. mars 2012 #5 Skrevet 28. mars 2012 Jo, det skal jeg love deg! Lå med håndkle under meg, og måtte skifte sengetøy hele tiden! Hadde en unge som gulpet ut av en annen verden i tillegg... Men klarte ikke å sove med den dumme bh'en.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #6 Skrevet 28. mars 2012 Ta av bh'n og sov med en stram singlet. Den holder ammeinnlegga nogenlunde på plass. Kom til himmelen da jeg begynte med dette!
Mamma4livet Skrevet 28. mars 2012 #7 Skrevet 28. mars 2012 Jeg lå med bh de første tre månedene. Da merket jeg at jeg ikke lakk lengre (brukteikke ammeinnlegg). Prøvde derfor uten bh og det gikk helt fint. Så selv om jeg fortsatt ammer så bruker jeg ikke bh på natt lengre. Pleier også å gå uten bh når jeg er hjemme. Deilig.
Tuppen & Lillemor Skrevet 28. mars 2012 #8 Skrevet 28. mars 2012 Jeg har sovet med amme-BH de 7 første månedene etter Lillemor ble født. Det er først nå de siste ukene jeg har sluppet å ha den på. Er jo ikke veldig behagelig å sove med den på... Blir en sjelden gang litt lekkasje nå, men ikke så mye som før. Da følte jeg at jeg lå å svømte i melk noen ganger Når jeg ammer om morgenen før jeg har tatt på BH'en legger jeg bare et lite håndkle foran den andre puppen og det går veldig bra.
Medin Skrevet 28. mars 2012 #9 Skrevet 28. mars 2012 Fikk beskjed på helsestasjonen om at det er bra å "lufte" puppene om natten. Ligger på et tisse-laken, så ikke det blir melkeflekker på madrassen. Også har jeg et håndkle til å tørke vekk hvis det blir mye. Funker for meg ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #10 Skrevet 28. mars 2012 Jeg har ikke sovet med amme-bh for det er så ubehagelig. Men jeg har ikke lekket mye heller, stort sett bare når jeg ammer og når jeg akkurat står opp om morgenen. Jeg har et lager rene gulpekluter ved senga og om natta tok jeg bare en av dem og la på motsatt pupp mens jeg ammet.
L&M Skrevet 28. mars 2012 #11 Skrevet 28. mars 2012 Jeg bruker stram singlett jeg også, og bare retter på innleggene før jeg ammer. Funker veldig bra her =)
magnhild81 Skrevet 28. mars 2012 #12 Skrevet 28. mars 2012 Jeg har sovet med ammebh med alle 3, da jeg ikke bare lekker litt, med strålen står med en gang brystene er ute i det fri og ekstra ille blir det ved minste grynt fra babyen. Så jeg hadde ikke så mye valg, etter 9 mnd forrige gang, gikk det greit med ammeinnlegg (hadde de med teip på baksiden) inni singlet, men før den tid måtte jeg sove med bh. Hadde heldigvis veldig gode bh`er så gikk i grunnen tålig greit.
Hannah- Skrevet 28. mars 2012 #13 Skrevet 28. mars 2012 Jeg lå på en stor gulpeklut i starten da jeg lakk mye. Hadde noen ekstra ved siden av senga så jeg kunne bytte den ut hvis det ble vått og ekkelt. Også en til å holde over den andre puppen mens jeg ammet.
kiki1980 Skrevet 28. mars 2012 #14 Skrevet 28. mars 2012 uten bh og med gulpeklut i nærheten! kunne ikke tenke meg å sove med bh!
Brillefint - Jadda! Skrevet 28. mars 2012 #15 Skrevet 28. mars 2012 Jeg lekker aldri - dag eller natt, men sover i slike ammesingleter som de selger på f.eks. Lindex. Mer behagelig enn bh, og holder nok puppestellet og ammeinnlegg på plass:)
81-Mamma<3<3 Skrevet 28. mars 2012 #16 Skrevet 28. mars 2012 Jeg lekker kun på motsatt pupp hvis det er lenge siden sist amming. Så jeg har som flere andre her gulpekluter i senga som jeg bare legger over. Rart at det er så forskjell på lekkasje! Mine pupper er ikke større en vanlig, og jeg har lite lekkasje, så skulle nesten tro jeg ikke har melk. Men jeg fullammer ei jente på 5.5md, og hun vokser fint! Så jeg har tydeligvis nok likevel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå