Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dette navnet høyt opp på lista, men er ikke helt sikker. Hva synes dere? tenker event med et mellomnavn også (eks Storm Aleksander)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kult navn, men liker enda bedre Ravn.

Skrevet

Synes Storm er kult, det er også et navn som er lett å si og forstå på mange språk.

I vår vennekrets vakte navnet oppsikt for noen år siden, nå har noen andre venner også kalt sønnen sin Storm. Er enig i at et mellomnavn vil være fint, Alexander er et godt valg der.

Skrevet

Storm er greit. Jeg liker det ikke så godt. Men veit om en liten gutt som heter Storm Andreas.

Skrevet

Synes egentlig ikke noe mellomnavn passer til jeg.. Storm er et greit navn i seg selv, men at det passer på flere språk er jeg ikke enig i. Går fint an å si det på engelsk, men det høres litt teit ut med: Hi, I'm Storm.. Synes jeg da :)

Skrevet

Storm Aleksander var kjempe stilig:)

Skrevet

storm Alexander hørtes fint ut

Skrevet

Synes Storm er helt ok. Alexander er veldig kjedelig som mellomnavn.

Skrevet

Sønnen min heter faktisk Storm Aleksander, så jeg synes både Storm og Aleksander er fint. Aleksander var oppkalling da, Storm tok vi fordi jeg elsker navnet.

Skrevet

Jeg liker dette navnet kjempe godt.

Jeg ville latt det stå alene. Men jeg er ikke glad i dobbeltnavn.

Skrevet

Jeg synes Stormer er finere, men fint uansett!

Skrevet

Hm, jeg er ikke solgt på det navnet. Det er jo et navn som gir et klart bilde av noe. Tenk hvis han er stille og sjenert - eller evt det motsatte? Sånn sett synes jeg det er greit å styre unna navn som sier noe så klart som det ;) Klangen er god nok.

Jeg synes forøvrig at Storm Alexander var en veldig dårlig kombo. Storm ser jeg på som nordisk og norrønt, mens Alexander er gresk. Veldig kræsj for min del, selv om Alexander er et universelt navn. Nå er jeg ganske så 'streng' ift opphav, og vet at det er mange som ikke bryr seg om de har norrønt, gresk, fransk og slavisk om hverandre... men det gjør altså jeg ;)

Som navn nr. 2 til Storm ser jeg mer for meg:

Storm Brynjar

Storm Balder

Storm Torarin

Storm Emrik

Storm Barin

Storm Vinjar

Storm Eldar

Skrevet

Hm, jeg er ikke solgt på det navnet. Det er jo et navn som gir et klart bilde av noe. Tenk hvis han er stille og sjenert - eller evt det motsatte? Sånn sett synes jeg det er greit å styre unna navn som sier noe så klart som det ;) Klangen er god nok.

Jeg synes forøvrig at Storm Alexander var en veldig dårlig kombo. Storm ser jeg på som nordisk og norrønt, mens Alexander er gresk. Veldig kræsj for min del, selv om Alexander er et universelt navn. Nå er jeg ganske så 'streng' ift opphav, og vet at det er mange som ikke bryr seg om de har norrønt, gresk, fransk og slavisk om hverandre... men det gjør altså jeg ;)

Som navn nr. 2 til Storm ser jeg mer for meg:

Storm Brynjar

Storm Balder

Storm Torarin

Storm Emrik

Storm Barin

Storm Vinjar

Storm Eldar

Emrik er et gotisk navn og har aldri vært vanlig i Norge, så hvis opphav er så viktig så passer det ihvertfall ikke til Storm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...