3 små skatter Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Har dette navnet høyt opp på lista, men er ikke helt sikker. Hva synes dere? tenker event med et mellomnavn også (eks Storm Aleksander)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 Synes Storm er kult, det er også et navn som er lett å si og forstå på mange språk. I vår vennekrets vakte navnet oppsikt for noen år siden, nå har noen andre venner også kalt sønnen sin Storm. Er enig i at et mellomnavn vil være fint, Alexander er et godt valg der.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 28. mars 2012 #4 Skrevet 28. mars 2012 Storm er greit. Jeg liker det ikke så godt. Men veit om en liten gutt som heter Storm Andreas.
2 hjertegull :) Skrevet 28. mars 2012 #5 Skrevet 28. mars 2012 Synes egentlig ikke noe mellomnavn passer til jeg.. Storm er et greit navn i seg selv, men at det passer på flere språk er jeg ikke enig i. Går fint an å si det på engelsk, men det høres litt teit ut med: Hi, I'm Storm.. Synes jeg da
sommertiara Skrevet 29. mars 2012 #8 Skrevet 29. mars 2012 Synes Storm er helt ok. Alexander er veldig kjedelig som mellomnavn.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #9 Skrevet 29. mars 2012 Sønnen min heter faktisk Storm Aleksander, så jeg synes både Storm og Aleksander er fint. Aleksander var oppkalling da, Storm tok vi fordi jeg elsker navnet.
Lady lovely locks Skrevet 29. mars 2012 #10 Skrevet 29. mars 2012 Jeg liker dette navnet kjempe godt. Jeg ville latt det stå alene. Men jeg er ikke glad i dobbeltnavn.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #11 Skrevet 29. mars 2012 Jeg synes Stormer er finere, men fint uansett!
Suebird Skrevet 31. mars 2012 #12 Skrevet 31. mars 2012 Hm, jeg er ikke solgt på det navnet. Det er jo et navn som gir et klart bilde av noe. Tenk hvis han er stille og sjenert - eller evt det motsatte? Sånn sett synes jeg det er greit å styre unna navn som sier noe så klart som det Klangen er god nok. Jeg synes forøvrig at Storm Alexander var en veldig dårlig kombo. Storm ser jeg på som nordisk og norrønt, mens Alexander er gresk. Veldig kræsj for min del, selv om Alexander er et universelt navn. Nå er jeg ganske så 'streng' ift opphav, og vet at det er mange som ikke bryr seg om de har norrønt, gresk, fransk og slavisk om hverandre... men det gjør altså jeg Som navn nr. 2 til Storm ser jeg mer for meg: Storm Brynjar Storm Balder Storm Torarin Storm Emrik Storm Barin Storm Vinjar Storm Eldar
herewego Skrevet 31. mars 2012 #13 Skrevet 31. mars 2012 Hm, jeg er ikke solgt på det navnet. Det er jo et navn som gir et klart bilde av noe. Tenk hvis han er stille og sjenert - eller evt det motsatte? Sånn sett synes jeg det er greit å styre unna navn som sier noe så klart som det Klangen er god nok. Jeg synes forøvrig at Storm Alexander var en veldig dårlig kombo. Storm ser jeg på som nordisk og norrønt, mens Alexander er gresk. Veldig kræsj for min del, selv om Alexander er et universelt navn. Nå er jeg ganske så 'streng' ift opphav, og vet at det er mange som ikke bryr seg om de har norrønt, gresk, fransk og slavisk om hverandre... men det gjør altså jeg Som navn nr. 2 til Storm ser jeg mer for meg: Storm Brynjar Storm Balder Storm Torarin Storm Emrik Storm Barin Storm Vinjar Storm Eldar Emrik er et gotisk navn og har aldri vært vanlig i Norge, så hvis opphav er så viktig så passer det ihvertfall ikke til Storm!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå