Gå til innhold

Hvor i magen kjenner dere sparkene og bevegelsene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner masse liv og spark om dagen (er i uke 24), men jeg synes de kommer så langt ned. Jeg trodde babyen lå lengre opp, eller at den snudde mye på seg så sparkene burde komme litt over alt. Men jeg kjenner altså det aller meste ganske på midten og veldig langt ned. Hvor kjenner dere sparkene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner små vibrasjoner nede på venstre side, bortenfor hoftebenet. Kjenner også små dytt rett under/bak navlen.

Skrevet

Hei.

Er 25 uker i morgen å har det på samme viset. Av å til er det noen spark lenger oppe, men de fleste bevegelser og spark er fra midtn av magen og nedover ;-) Jeg har skrevet til jordmor om dette men har ikke fått noe svar enda, ville også tru hun skulle ligge lenger opp nå!

Skrevet

Er 23+3 kjenner spark over "hele" magen.. :-) noen ganger danser hun tango på blæra mi, men flesteparten av sparkene kommer ovenfor navelen på høyre og venstre side :-) vises kjempegodt på magen når hun sparker! Kjenner det også kjempegodt me hånda utenpå magen :-):-)

Skrevet

Jeg er 22+2 og kjenner det også rundt i hele magen :) Men ofte langt ned. Merker tydelig at hun begynner å bli "stor" nå!

Skrevet

Jeg er i uke 25+1 og mesteparten av sparkene kjennes fra navelen og ned. Noen ganger kjennes de på hele magen også. Så hun turner nok godt inni der :)

Skrevet

Jeg kjenner sparkene over hele magen egentlig. Får noen spark mot blæra av og til, men kjenner mest på høyde med navlen og litt over.

Skrevet

Jeg er 23+2 og kjenner også spark bare langt nede.. Når jeg står eller sitter er det veldig langt nede (og helst på blæra) men når jeg ligger er det ofte rundt navelen, men ikke over.. Det er nok veldig forskjell fra person til person hvor lang overkropp man har og hvordan langt opp livmora er ift navelen.. Uansett så virker det som om flere kjenner sparkene akkurat der du gjør så det er sikkert ingenting å bekymre seg for;)

Skrevet

uke 15, skjenner bevegelser til høyre sinav navlen :)

Skrevet

Jeg har det slik som happy87, når jeg sitter kjenner jeg det bare nederst, nesten mot skambeinet. Først på kvelden når jeg legger meg merker jeg spark mer rundt navlen. Men, stort sett bare nedenfor. Morkaken er på bakre vegg, så det er ikke den som er i veien heller. Men, det ser ut som vi har det ganske likt, kanskje babyene våre ikke liker så godt å være opp ned? :)

Skrevet

Jeg er i uke 28 å kjenner spark helt nederst ved trusekanten, og avogtil bak i rompa/halebenet.

Når hun romstrerer så skjer det rett nedenfor navlen... livmorkanten ligger bare et par cm over navlen enda sier jordmor:)

Ribbebena mine for nyte det så lenge det varer;)

Skrevet

Jeg er 25+4 og kjenner sparkene i hele magen. Fikk beskjed på ul i går at han ligger med hodet ned så er nok derfor.. Så her blir det nok en ribbeinsparker etterhvert :)

Skrevet

Er i uke 25, og kjenner mest i nedre del av magen, men har de siste ukene kjent mer og mer bak navnlen og litt over.

Masse spark rett nedover, skikkelig ekkelt av og til.

Skrevet

Kjenner med ned mot blære, virker som lille pjoken liker seg der nede. Men han er og en del rundt om kring i magen. I dag kjente jeg spark mot rumpa. Er 20+3

Skrevet

er 26+1, kjenner over hele magen. Når jeg kjenner "kriblinger" lengst nede så kjenner jeg han også i ribbeina. Ellers kan det også vise på begge sider av magen når han strekker seg ut.... Men mener å huske jeg som oftest kjente det langt nede i begynnelsen, spesielt når jeg satt lett fremoverbøyd.... Tror nok at det meste er normalt ;)

Skrevet

Har vært heldig å har en aktiv krabat i magen. Er i uke 23 og det sparker hele tiden. Livmor gikk til navel i uke 13 og helt opp nå. Så kjenner spark i hele magen. Det har kjentes godt utenpå av søsken og far fra uke 17. Har kontorjobb så kjenner veldig mye kribling nederst i magen når jeg sitter. Hele tiden nesten, men de store Sparkene er rundt navel, sidene og oppunder ribbeina.

Skrevet

Jeg er 23+6 og kjenner nå liv hver dag. De aller fleste bevegelsene skjer langt ned på meg og; fra under navelen og ned.

Da jeg var hos legen i forrige uke, sa hun at livmoren nå rekker til 2 cm over navelen, og det er jo ikke så langt opp. Med andre ord; vi er normale! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...