Gå til innhold

Vanskelig å kutte ut kaffe...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

drikker en kopp kaffe om dagen og det er morgenkaffen så det går fint.men jeg elsker jo cola så det må jeg passe litt på..hvor mange glass kan man drikke av det om dagen?

det verste er røyken,har ikke klart å slutte helt,men har klart å trappe ned fra ca 15 om dagen til max 6 og prøver å trappe mer og mer ned..noen med tips??

Annonse

Jeg drikker 1-2 kopper vanlig kaffi til dagen. Har kutta ut Pepsi og cola siden det er koffein i det også. Men tenker å prøve å holde meg til koffein fri kaffi og koffein fri te i stedet for når jeg kan det. Og så heller når jeg er ute, eller på besøk drikke med koffein :)

Jeg er bare 4+1 idag, så har ikke helt mistet lysten på kaffe enda, kanskje enkelte perioder på dagen jeg ikke har like lyst på det som før, men det kommer og går :)

Dette står det på matportalen:

Kaffe, te og cola inneholder koffein.

Koffein i store mengder under

graviditeten kan øke risikoen for

spontanabort. Vi anbefaler at du for

å være på den sikre siden drikker

maksimalt 1‒2 kopper kaffe eller 3‒4

kopper vanlig te hver dag. Du bør også

begrense inntaket av cola. Urte-te

inneholder oftest ikke koffein.

Nina10: ta deg en tur på helsekost butikken, der har de en veldig god koffein fri fra London fruit&co, masse gode frukt te'en i forskjellige smaker. Pukka te er også koffein fri, men der syns jeg bare chai teen er go. Tror mange av de løse te'ene på kremmerhuset er koffeinfri og. Viss du bor i en stor by, så har også søstrene grene go koffeinfri te :) Lykke til på jakten :)

jeg drikker ikke kaffe, men er ganske avhengi av redbull.. har ikke drukket siden jeg ble gravid (11uker) men jeg har abstinenser altså!

men jeg lurer på, til dere som ikke klarer å slutte med kaffe. er det ikke koffeinen dere er avhengi av? ikke kaffesmaken liksom? så da hjelper det vel lite med koffeinfri? bare lurer:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...