Gå til innhold

Nedpress og smerter i magen

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er gravid for andre gang, og har nettopp gått inn i uke 14.

Har i nesten hele graviditeten kjent veldig mye i mageregionen. press, stikking, og "smerter" ved nys og hose , raske bevegelser osv.

De siste dagene har jeg imidlertid begynt og føle at magen er veldig tung.

Nedpress. Kjenners veldig tung i nedkant mot skambeinet, men også på begge sidene, og oppover.

Er det noen andre som opplever dette, eller har noen erfaringer om hva det kan være? om det er normalt? unormalt? noe som ev burde sjekkes osv?

var i veldig mye aktivitet (vår forberedelser i hagen) i helgen, og det var etter dette at jeg begynte og føle at mange var veldig tung. Og det blir bedre når jeg ligger i ro, men kommer fort tilbake.

Dette er min andre graviditet, og jeg kan ikke huske at jeg følte meg så "tung" nederst i magen før helt i slutten av graviditeten sist.

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143922862-nedpress-og-smerter-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha gått te legen og sjekket at alt er bra! Mest sannsynlig er det bare at det er fordi det er andregang du er gravid og at livmor er svakere nå og derfor føles det kansje litt tyngre.. Men spørs også litt på hvordan tung det føles..

Jeg hadde en tung følelse i forige svangerskap, og en ømhet i livmor i noen få dager før ordinær ultralyd.. ( tenkte at dette var normalt) men på ultralyd ser vi at barnet hadde vert død i noen få dager. og da skjønte jeg at den tunge følelsen var barnet mitt som ikke lenger svømte rundt i magen, men som lå slapt ned..

:(

Men Dette er ikke for å skremme deg at jeg skriver dette, men Jeg ville ha sjekket opp.. Mest sannsynlig så er alt bra og det er bare fordi livmor er litt slappere.. spesielt hvis du ikke har vert så flink på knipeøvelsene..

Krysser fingrene for deg, og så skal du se at alt er nok bra! <3 stor klem..

Jeg hadde denne tunge følelsen stadig vekk fra Ca uke 14 til 18, det kom gjerne etter mye aktivitet. Det kjentes stramt og stakk gjerne rundt skambeinet/opp skjeden. Nå er jeg 24 uker på vei og har full fart i magen, så det kan heldigvis være ufarlig også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...