Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg mistet i forrige svangerskap ca 8 u på vei(SA),legen sa jeg kunne få tidlig ul neste svangerskap.nå er jeg gravid igjen 4+1 når bør jeg komme meg på tidlig ul for å sjekke at alt er ok?eller trenger jeg ikke så lenge jeg ikke blør?tenker jo litt på MA da,for da blør man jo ikke..

veldig usikker her..noen tips??

Fortsetter under...

Jeg har selv vært i uke 7 hver gang. Denne gangen skal jeg tilbake i uke 11 på grunn av litt komplikasjoner. Men på uke 7 kontrollen får du "bare" se en peanøtt med et hjerte - det ligner langt ifra en baby.

om du "kunn" har mista en gang er det sikkert ingen ting galt denne gangen. og om det skulle skje noe så er det ingen ting og gjøre med det. selv om det ser bra ut i uke 6 på ul kan det skje ting etter på. så ville venta til uke 10 - 12 om du kan velge.

Jeg mistet i MA uke 12 (fosteret var kommet til ca uke 8)

Fikk beskjed av gyn at jeg kunne komme til ultralyd i uke 7, ved ny graviditet, og få god oppfølging. Mye for å forsikre meg om at alt er i orden, og få senket skuldrene mtp alt jeg har vært igjennom..... Ikke godt for verken spiren eller mammaen å være superstresset og nervøs i mange uker /mndr.

Snakk med fastlegen din, så blir du nok henvist til UL i ca uke 7 :) Lykke til videre med svangerskapet!

Annonse

Jeg mistet sist i uke 17, så skal på tidlig ul i uke 6-8 og etter det skal jeg mest sansynlig på ul hver 3-4 uke. Var i forje svangerskap på ul i uke 7, det man da får se er et bankende hjerte Grunnen til at man får tidlig ul er jo for å berolige den gravide, ikke fordi det er større sjanse for å miste :) lykke til. videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...