SAE + MAE <3 Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 I august begynner lillemann i barnehagen, også er det bare en liten ting jeg lurer på... Barnehager har jo planleggingsdager iløpet av året (hele tiden virker det som hehe) da må barnet være hjemme. Og når de ringer iløpet av dagen og forteller at barnet ikke er i form så man må komme å hente. Hvordan løser man dette med arbeidsgiver....? Vet man har 10 sykedager pr år (er gift), men man tar vel ikke planleggingsdager på dette...? Går det av ferien min da? Eller avspassering....? Når man må gå midt på dagen for å hente sykt barn, må man ta en hel sykedag da...? Kom til å tenke på dette i går kveld... Jobber i kommunen hvis det har noe å si... Håper noen kan dele litt erfaringer!
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 Ved planleggingsdager tar man som regl permisjon uten lønn, eller bruker en feriedag. (eller i vårt tilfelle - får ivrige besteforeldre til å passe ungen ) Hvis de ringer fra bhg midt på dagen, bruker man ikke sykt-barn dag. Det er kun hvis ungen er syk helt fra morgenen av. Sånn er de hos oss hvertfall. Hvis jeg må dra midt på dagen og hente ungen i bhg. får jeg full betaling for det, og trenger ikke bruke noe sykt-barn dag. Jeg jobber i det private da, så mulig det er helt annerledes i det kommunale
stjertløvetann Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 Jeg jobber også i det private, og hvis jeg må gå midt på dagen fordi de ringer fra bhg så kan jeg velge å enten ta det uten lønn eller bruke en hel sykt barn-dag på det selv om det bare er etpar timer.. Så det varierer nok fra arbeidsgiver til arbeidsgiver. Ved planleggingsdager gjør jeg forøvrig som henne over her: sender ungene til mormor
anonym91 Skrevet 28. mars 2012 #4 Skrevet 28. mars 2012 eg får velferdspermisjon med lønn om eg må gå iløpet av dagen. og slippe og bruke sykt barn dag. planleggings dag blir det ferie dag eller barnevakt evt permisjon uten lønn om de andre ikkje er mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå