Gå til innhold

Når ble krabbestilling til krabbing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Gutten min på snart 8 mnd, har ålet seg fremover i nesten en mnd nå. De to siste dagene har han satt seg opp i krabbestilling og står ganske lenge! Men ser ikke helt som han skjønner fremgangsmåten. Hehe. Han er egentlig ganske lat av seg, og har ikke ålet seg ut av stua engang siden han begynte å åle. og det er jo i grunn greit, for da har jeg jo kontroll på han. Men kan det ta lange tider fra krabbestilling til de faktisk begynner å krabbe? Ser for meg at da kan hverdagen bli langt mer stressende. Men er jo morsomt å se han utvikler seg også:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min har kommet seg opp i krabbestilling i et par uker nå, men det ser ikke ut som han kommer til å krabbe med det første. :P

Men han åler seg heller ikke noe særlig fremover, mest bakover.

Skrevet

Dette er jeg også spent på, her står hun å gynger veldig nå, men har gjort det noen uker :) I det siste har hun også begynt å ta den ene foten opp slik at hun står å gynger på to hender, et kne og en fot! haha, veldig gøy å se på, sa det til samboeren i går at kanskje hun begynner å krabbe på selve føttene som en ape :P Eller kanskje hun er på vei å skal bikke seg over på rompa! Kjempespennende tid nå!

Skrevet

Forresten når jeg krabber rundt på gulvet selv og hun ser på så blir hun eeenda mer ivrig på å stå i krabbestillingen og gynger i en forykende fart! Så kanskje det kan hjelpe å vise hvordan det skal gjøres? hehe, er liv her på stuegulvet som dere skjønner! :D

Hannah her også går det stort sett mest bakover :)

Skrevet

Så gøy å lese om fremskrittene til deres små! Her har Sprella akkurat knekt krabbekoden, skjedde en uke før 7 mnd-dagen. Da hun var 4,5 mnd begynte hun å reise seg opp i krabbestilling, gynga og øvde med en fot i lufta, så en hånd i lufta :) Kom seg greit bakover, for når hun stod på alle fire og la seg ned, så gjorde hun det ved å la knærne gli bakover til magen traff gulvet. En uke før hun begynte å krabbe begynte hun å åle. Nå har hun begynt å ta i hyller, bord, krakker osv og reiser seg opp på knærne. Har inntrykk av at det går veldig fort fremover med utviklingen når de først skjønner hvordan de kommer seg fram. Veldig moro!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...