Kaktus_86 Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Er 30+4. Har i hele dag hatt kynnere, den siste timen har det tatt seg kraftig opp, og de siste 40 min har de kommet med 7 min mellomrom. De varer ca 1 min og så gir det seg. Burde jeg ringe føden? Eller er det bare uskyldige kynnere tror dere?
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 Er de vomde eller er det bare magen som strammer seg? Det kan kanskje være lurt å ta en telefon til føden og høre med de, bedre å ringe en gang for mye:)
litekreativtbrukernavn Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 Selv har jeg hatt masse,vonde og rgm kynnere (over mange timer i døgnet) hele svangerskapet -og det har aldri vært noe "fare"... Men føden har alltid bedt meg om å holde kontakten når det blir sånn. Det kan være så enkelt som en urinveisinfeksjon som irriterer livmoren, men det kan også slå over i rier -Så det er greit å få en sjekk (eller iallefall bare en prat med de/din egen JM)?!
Maya med nr.3 Skrevet 28. mars 2012 #4 Skrevet 28. mars 2012 Men nr 1 og nr 2 var jeg fryktelig plaget med kynnere. Hadde kynnere fra tidlig i svangerskapet. Ble sykemeldt i uke 32 begge gangene. Var inne å målte livmorhalsen men de hadde heldigvis ingen innvirkning. Uten å overdrive så hadde jeg sikkert 20 kynnere i time. Magen var i grunn konstant hard. Innimellom var de også nesten litt regelmessige, men de var aldri vonde. Men det er ubehagelig med mye kynnere. Du bør ringe føden hvis du er bekymret men jeg vil tro det bare er uskyldige kynnere. Men hvis de er vonde med tak i mage eller rygg ( type menssmerter ) blir det noe annet. Denne gangen er jeg heldigvis ikke like plaget med kynnere, jeg har de absolutt men ikke i den grad at det hemmer meg daglig, men jeg kjenner de har tatt seg litt opp i det siste. Men så lenge jeg passer på å holde blæra tom og ikke stryker å klemmer så mye på magen eller ligger på ryggen så klarer jeg å holde mange av de unna. Men ellers er det bare fint med kynnere, livmoren må trene til de ordentlige riene. Lykke til.
honningbien Skrevet 28. mars 2012 #5 Skrevet 28. mars 2012 Ser dette blir litt sent svar.. Men enig med de over. Jeg hadde tatt en telefon og rådført meg med føden. Du får holde oss oppdatert:)
Kaktus_86 Skrevet 28. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 28. mars 2012 Takk for svar jenter Det ble en tlf til føden og fikk beskjed om å komme på sjekk. Det var ikke sterke rier/kynnere jeg hadde, så de ville observere meg iløpet av natta og formiddagen før det eventuelt ble snakk om noe rie-dempende og lungemodning. Heldigvis avtok det etter hvert og livmorhalsen tålte riene godt. Så jeg fikk dra hjem i dag De fant ut at jeg hadde litt i overkant mye fostervann og må tilbake til sjekk pga det neste uke. I tilfelle svangerskapsdiabetes. Lillegutt var normal str 1500g og veldig aktiv! <3 Det var herlig å få se han igjen Og godt å vite at man blir tatt seriøst og fulgt opp. Nå krysser jeg bare fingrene for at han ikke har tenkt seg ut på en stund enda. Plutselig ble gjøremålslista mot fødsel litt mer "kritisk"
litekreativtbrukernavn Skrevet 28. mars 2012 #7 Skrevet 28. mars 2012 Hadde det litt likt som deg, med en natt på obs post i uke 32 med riedempende osv, men det ga seg... Fikk da også litt !"aha" mtp barneromm og utstyr -men tror samboeren min ble mest stresset hehe. Fikk pakket baggen og gjort det meste klart iløped av et par uker... Men nå er jeg i uke 39-og ingenting har hendt (glad alt er klart for det da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå