Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei et spm til dere, hvor stor var embryoet ca da?

For var på ul idag og er akkurat 9 uker. Embryoet var hele 6,5 cm!! Er ikke det vell stort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ukeskalenderer på babyverden skal ikke fosteret være så langt før rundt uke 12/13..sa ikke legen noe om det?? kan jo hende du er lengre på vei?

Skrevet

Nei le sa ingenting om dette, sjekket det selv. Er 100% sikker på at jeg er i uke 9, siden jeg gikk igjennom ivf.

Skrevet

legen fortalte meg at fosteret vokste veldig i rykk og napp de 4 første månedene...

Skrevet

Hei :) Leste du dette på bildene eller sa jordmor at foster var så lkangt? Jeg var på ul i 9+6 fikk opplyst 3,1 noe hun sa var stort for alderen da gjennomsnitt skulle være ca 2,8-3,0. Så foreløbig utfra vekst får vi en lang baby :)

Jeg leste også på bildene men jordmor sa at info der ikke alltid er til å stole på da dette vist skulle innstilles. Blant annet er både dag og klokkeslett på bilder hos oss feil.

Skrevet

Okei, hun sa den var 6,5 cm. Jeg var så fokusert på at den beveget på seg:) så spurte ikke. Er jo veldig sjokkert nå. Håper det ikke blir en kjempe baby, hehe. Eller at noe er galt. Må ringe imorgen vet jeg.

Skrevet

Oj! Jeg var på ul 8+3, og den var 2 cm! Syntes det hørtes veldig lite ut, men legen sa størrelsen var fin? Det varierer sikkert veldig i starten..

Skrevet

Jeg var på UL da jeg var 8+5. CRL ble målt til 20 mm - noe som tilsvarte 9 uker akkurat sa (den erfarne) gynekologen jeg var hos da. Han justerte til og med termindatoen min etter det han fant på UL.

Skrevet

Snakket nettopp med medicus der jg satt inn egg. Hun sa gjennomsnittet var litt over 4, men varierer veldig og at min var stor. Det gjorde ingenting, heller for stor en for liten. Den var kjempe fin og beveget seg masse, så det så kjempe bra ut. Var veldig bekymret før jeg fikk snakket med de. Hun sa at det mest sannsynlig skulle gå veldig bra nå, siden den var så stor, beveget seg masse og hjerterytmen var kjempe fin:)

Skrevet

Tror ulike gynekologer må ha ulike tabeller? Hos meg ble foster målt til 2,9 cm og det tilsvarte 9+2 dager fikk jeg beskjed om. Kajoon: så deilig med så gode tilbakemeldinger da! Kan du senke skuldrene litt og nyte :)

Gjest Shanti ♥
Skrevet

Novembernurkimagen<3: Det stemmer, de har forskjellige tabeller :)

Noen regner 6,5 uke + 1 mm/dag, noen 6 uker + 1 mm/dag..

Var på UL og fikk målt fosteret til 7 mm, som visstnok tilsvarte 7+0, og igjen da jeg etter denne beregningen var 9+3, fosteret var da 24 mm og denne andre gynekologen mente jeg var 9+0. Jeg ble jo litt bekymra, og slo det opp, men det er hvertfall to forskjellige tabeller der ute :) Etter e-snurra var jeg da 9+2...:

http://www.nsfm.no/esnurra/ (Snurra er det håndholdte hjulet jordmor ofte har)

Nå er jeg 12+4, hurra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...