Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Skal til Danmark neste uke og er utrolig lenge siden jeg har vært der. Hva er billig å handle, noe jeg bør holde meg unna? tenker mest på matvarer da. Noen som har tips?
Gjest Kira med en av hver Skrevet 29. mars 2012 #4 Skrevet 29. mars 2012 Vi er i Danmark flere ganger i året (brodern bor der), og handler endel kjøtt. Blir veldig mye spekemat, da dette er mye billigere enn i Norge. Kjøper også alltid masse pølser hos slakteren, knall godt. Ellers er vin og godteri billig. Til barna kjøper vi alltid skinntøfler (koster under 100 lappen på f.eks Bilka) og "halekluder" (myke engangskluter som vi bruker både etter måltid og ved bleieskift).
sologsommer Skrevet 30. mars 2012 #6 Skrevet 30. mars 2012 Vin og øl, kjøpes i DK og ikke på båten. Mat når det er på salg! I DK er der en annen salgskultur. Hver uke får du store salgsreklamer for de fleste butikkene. Når du kommer inn i en butik, står reklamerne, fremme, så du kan se hva som er på salg, kjøtt som ikke er på salg, kan nesten være like dyrt som her. Ellers er der veldig mye billigst på Obs, Føtex og Bilka. Klær, mat, interiør osv. God tur
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #7 Skrevet 30. mars 2012 Alkohol og tobakk er billig. Når det gjelder mat så handler vi dette i Danmark (er der ofte pga familie) Fulg (hel frossen kylling, andebryst, kyllingfilet) Bacon (terninger og skiver, 9 kr for bacon i terninger, som koster over 40 kr her hjemme. Supert til enkle pastaretter) Skinke i strimler kjøttpålegg og leverposteier Svinemørbrad Lam (lammelår på tilbud er sinnsykt billig) Tilbudsvarer (pass på at du ikke kjøper varer som har vært fryst, de kan da ikke fryses igjen. Ofte tilbud på varer med kort holdbarhet, supert hvis dere skal hjem før utløpsdato og putter det rett i fryseren) Svinekoteletter og oksekjøtt er IKKE billig, med mindre det er supertilbud. Og selv da er det ofte dyrere enn hjemme. Vi leser alle tilbudsavisene når vi kommer ned og drar ofte i flere butikker og handler det som er billig i de forskjellige butikkene. Andre ting som er dyrt er te, kaffe, brus, baby/barne mat og bleier (koster faen meg 100 kr for en pakke bleier...Ta med fra Norge dersom dere har bleiebarn)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå