Nirgal Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Er 35+2 uker på vei og førstegangs. Hadde en liten tur på føden natt til i går, med magesmerter og kvalme, jordmor målte livmorhals til 1,4 med 1 cm åpning, ble sendt videre pga mitt sykehus ikke tar "prematurfødte" barn, der ble jeg sjekket en gang til både med fingre langt oppi der og med innvendig ul. Smertene ga seg heldigvis i løpen av natt til i dag så ble sendt hjem etter en kort samtale med legen, eneste han sa var at fødselen har tydligvis stoppet, du får ringe hvis det starter igjen. åsså hastet han ut igjen, så fikk ikke spurt om ting jeg lurer på. Mitt spm er, om det er normalt at det skal gjøre no hinsides vondt når de sjekker livmorhalsen? Lå der å følte meg strippet, blødde masse etterpå også. Og kan det gjøre at fødselen kommer tidligere? Vil det også si at jeg er i gang med ikke for fullt? for har ikke fått høre at jeg har hatt forkortet livmorhals tidligere, og den skal vel være på sånn 3-4cm. Er det farlig om snuppa blir født i løpet av en ukes tid? Er det fælt å ønske hu ut nå, er så lei av vondter og tyngde, at det hadde vært så deilig å være ferdig..
LínnAnonym Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 Gyn sjekka meg i stad og det var grusomt vondt... Jeg søyt og bar meg, og da sa ho at det var vondt fordi livmortappen fortsatt satt høyt oppe... Jeg var 3 cm i livmorhalsen, med 2 cm åpning. Resten har jeg ikke et godt svar på, men om underlivet sjekkes på en normal måte så skal det normalt ikke trigge fødsel. Da skal de vel tøye og strekke og løsne litt på hinnene...? Jeg er veldig usikker der. Men det er ikke farlig om ho kommer iløpet av uka tror jeg, ho skal vel klare seg bra nå. Og det er ikke fælt å ønske ut barnet, selvfølgelig kan du være sliten og lei.. Tanker gjør deg ikke til en fæl person! For å si det på en pen måte: Ungen og kroppen din driter i hva du tenker, det skjer når det skjer... Jeg kjenner ei som har ei datter som hadde kollikk de første månedene og ho sa: Noen ganger så har jeg så lyst til å hive den ungen ut av vinduet, men jeg er en god mor som lar være. Og jeg er enig i den der! Hehe... Man får lov til å føle ting og tenke tanker, det er hva man gjør som sier noe om hvem man er...
Nirgal Skrevet 28. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2012 huff, tror den sjekken er noe av det vondeste jeg har opplevd der nede, og vondere skal det jo bli Får jo håpe for vesla sin skyld at hu holder seg inne i noen uker til. Men godt å høre at det ikke bare er jeg som tenker sånn. Jeg kan godt sette meg inn i venninna di sin situasjon altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå