Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler alt sitter for løst, bortsett fra de luene som er hals på.

Så om vi skal ha noe annet, så faller de enten ned i ansiktet, knytingen faller opp og luen dras av. FInner ingen gode som faktisk sitter bra og er gode med ørene.

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker bare lue med hals vi. I variende tykkelse etter hvor kaldt det er. Har i grunn ingen tips.

Eller jeg har ei vinterlue som er god. Maximo tror jeg kjøpte den fra. er sånn lue med hals og var vindtett med ørene.

Skrevet

Vi har en fra nameit faktisk med ekstra ørelapper og knyting=) er to dusker oppå den om du skjønner... den er fantastisk god:D sitter altid på plass! kjøpt i fjord så vet ikke om de har det i år men håper for da skal vi ha flere=)

Skrevet

Hvis det er vårlue du vil ha, så har Polarn O Pyret fine bomullsluer med knytting og klaffer over ørene. De sitter som støpt. Med knytting går imidlertid ikke lenger opp enn 48/50, tror jeg det var, og så krympet den litt i vask, så min gutt med ganske stort hode (48 cm) ble den litt snau til, i hvert med tanke på å kunne vokse litt. Størrelsen over har ikke knytting, og da faller den av eller går ned i øynene.

Fant en lik lue i lys blå på Babyshop. Er merket Maximo, den har solfaktor 50 og er tynn og god.

Skrevet

hvis du kan sy, så er det ingen sak å sy en kul lue. Jeg har sydd en til lillemann og den sitter som støpt, bortsett fra at den ble litt "unik" :)

Mønster og proof kan ses på bloggen :)

Skrevet

Tusen takk for tips :)

Nå kom jeg på Maximo merket som vi brukte tidligere, og de passer helt topp :) :)

Ellers blir det halsluer.. hehe

Så jeg dro på butikken og fant en skjønn rosa maximo lue, veldig fornøyd :)

Skrevet

tusen takk, costamummy for linken til mønsteret! Har lurt på en stund hvordan jeg kunne sy en slik lue selv :) da skal det bli litt sying i påskeferien ;)

Skrevet

tusen takk, costamummy for linken til mønsteret! Har lurt på en stund hvordan jeg kunne sy en slik lue selv :) da skal det bli litt sying i påskeferien ;)

bare hyggelig :)

Skrevet

Jeg fikk tips om de "klassiske" P&P-luene i fjor. De med oppbrett og ørelapper som kommer i blått, hvitt og rødt. Er inne på den 3. Størrelsen nå som går opp til 2 år. Så 48/50 er ikke den største strl med øreklaffer. Skal dog kjøpe en lue til som er hakket tynnere (lillemann har så tynt hår så må ha noe for sola).

Skrevet (endret)

Jeg fikk tips om de "klassiske" P&P-luene i fjor. De med oppbrett og ørelapper som kommer i blått, hvitt og rødt. Er inne på den 3. Størrelsen nå som går opp til 2 år. Så 48/50 er ikke den største strl med øreklaffer. Skal dog kjøpe en lue til som er hakket tynnere (lillemann har så tynt hår så må ha noe for sola).

Huh, rart. Mulig jeg husker feil om størrelsen, men den jeg kom tilbake med pga krymping, var i hvert fall den største med knytting, så da ble det uten. Håper ikke en clueless butikkansatt ikke visste om større størrelse med knytting, for de er supre, de luene.

Endret av uhhuhher

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...