Gå til innhold

Stressende jobb med mye reise...

Anbefalte innlegg

Jeg startet i ny jobb rett før jul i fjor, hvor jeg fler ganger pr Mnd må fly til Sverige og nord i landet... Jeg har blitt gravid med ivf og har for sikkerhetsskyld ekstrem flyskrekk. Legen har frarådet meg å reise pga stresset og sagt at jeg må bare si jeg er syk/få sykemeld for å unngå reise.... Problemet er at jeg er bare 7 uker på vei og vil ikke fortelle/skape mistanke før i uke 12..og jobben kommer til å se på dette som et stort problem, da de har påpekt flere ganger hvor viktig det er å ha en engasjert person i denne stillingen. Den har mye ansvar og allerede nå er jeg så trøtt å sliten....hvordan i all verden skal jeg klare å vei meg unna flyreiser? Er allerede booket inn på møter i Sverige etter påske.... Er så Redd for å få sparken fordi de kanskje tror jeg "sluntrer" unna eller fordi jeg er mye syk...jeg hadde lungebetennelse og var borte i 2 uker forrige Mnd og da jeg kom tilbake fikk jeg slengt av sjefen at" her kan man ikke bare bli syk, hvem skal gjøre jobben din??" sukk...what to do?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143922600-stressende-jobb-med-mye-reise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arbeidsgiver har ingen rett til å vite årsaken bak sykemeldingen. Jeg har en veldig lik situasjon, men i motsetning til deg valgte jeg å være åpen med arbeidsgiver om ivf forsøket fra begynnelsen. Likevel vil ikke arbeidsgiver tilrettelegge og jeg merker at han har lyst til å bli kvitt meg. Passer dårlig å ha en gravid ansatt for han nå.

Har høyt stressnivå og mye reising selv, noe han ga meg mer av da jeg jeg avslørte graviditeten.

Usikker på hva som sker videre for min del, er i uke 12 og legen har snakket om gradert sykemelding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...