SGG Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Hei, Er det noen som har erfaring med stripping? Jeg var på overtidskontroll i dag, er 41+3, og legen strippet meg fra umoden og bakovervendt (?) livmorhals til ca 2-3 cm åpning. Hun sa det kom til å være ubehagelig, men dæven så vondt det var!! Er det flere som har opplevd dette? Sitter nå bare og venter, hun sa at riene mest sannsynlig vil sette i gang i kveld eller natt dersom det fungerer... Tingen er at det gjør fortsatt så vondt etter strippingen at når det kommer tak med smerter vet jeg ikke riktig hva det er. Er som kraftige menssmerter liksom. Hvordan skal jeg vite om det er rier? Har jo lest at de første ikke nødvendigvis er så kraftige? Setter pris på svar! G.
*ei tulle+spire* Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 hei! Jeg ble strippet i mitt forrige svangerskap,to ganger! Og synes faktisk at det var vondere enn fødselen! Om det er rier du har,kan jeg ikke svare deg på, mine rier kjentes ut som sterke menssmerter langt oppe på magen,og magen ble stram. Men legen sa at riene er forskjellige fra svangerskap til svangerskap. Har du prøvd med rieteller eller å telle hyppighet og varighet selv? Lykke til!!
litekreativtbrukernavn Skrevet 27. mars 2012 #3 Skrevet 27. mars 2012 Jeg ble strippet i går. Men var allerede godt moden, og 2-3 cm åpning, så mulig det er mindre vondt. (er 39uker i dag og 1.gangs) Klart jeg måtte puste meg litt igjennom det, men tror at motivasjonen for å få igang fødsel overskygget smerten der og da..hehe Blødd og slimet endel (fortsatt i dag både friskt og gammelt blod), men ikke noe mer smerter en lett mensen murring enda. Det at det fortsetter å blø litt er bare bra, det betyr at livmorhalsen modnes (manipulasjonen frigjør hormoner), men du skal ikke blø som en mensturasjon eller mer...da bør du kontakte føden. Leste litt om det i går -Og det er vist så at man oftest har liten effekt av stripping alene på 1.gans fødende, imens 2.gangs kan det starte rimelig spontant... Er vel ca 1/3 som går i fødsel 24t etter stripping.
:) liris Skrevet 27. mars 2012 #4 Skrevet 27. mars 2012 Jeg ble strippet en gang i første svangerskap uten noe effekt i det hele tatt. Ble nå strippet fredag og slimproppen gikk lørdag + kjent litt murringer. Ble strippet i dag tirsdag oxo, da mer brutalt enn sist pga mer myk og moden for det, og blør nå greit med en del murringer i magen. Så er spent på om det i det hele tatt har noen effekt denne gangen. Men ja, det gjør sykt vondt når det skjer Men selve fødselen er en heeelt annen vondt.. mer naturlig på en måte, men klart vondt. Smertene dine kan være kraftige kynnere eller litt milde rier.. Når du må begynne å puste deg igjennom dem fordi det er vondt, da er det på tide å ta tiden. Men greit å følge med uansett Lykke til
SGG Skrevet 27. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 27. mars 2012 Det har roet seg litt nå, går litt lenger mellom hver gang det strammer seg og gjør vondt - hva enn det nå er. Æsj.. Skjønner jo at det ikke er fødselen som er i gang, er ikke vondt nok til det, men har jo et håp om at det skjer NOE inni der. Bra å se at blødning er et godt tegn, for det gjør jeg fortsatt. Krysser fingrene for at strippingen hjelper selv om jeg er førstegangs, tålmodighet er jo en dyd! Er 41+3 i dag og begynner å bli ganske så klar for å se prinsessa.
~Mita~ Skrevet 27. mars 2012 #6 Skrevet 27. mars 2012 Jeg ble og strippet i dag. Hadde 2 cm åpning og legen " hilste" litt på tuppa i magen sa han kjente både hode og en hånd.. :-) Synste det ikke var så vondt, mer ubehagelig. Bli strippet sist og, synes heller ikke d var vondt da. Men d er mulig at d er fordi jeg var moden begge gangene da.. Hvem vet.. Satser på action i natt eller i morgen. Sist tok det 12 timer fra stripping til riene begynte.
LínnAnonym Skrevet 27. mars 2012 #7 Skrevet 27. mars 2012 Fikk en tanke: I og med at du fikk litt effekt av strippingen, hva med å ta en runde i høyet med mannen? Mulig det ikke er så stas med litt blødning, men det har ikke noe å si for baby eller slikt så lenge vannet ikke har gått... Spermen kan jo være med på å modne og trigge deg ennå mer.. Lykke til!
*ei tulle+spire* Skrevet 27. mars 2012 #8 Skrevet 27. mars 2012 jeg blødde ikke i det hele tatt etter strippingene, tror jeg ikke, da jeg var sengeliggende på sykehuset. Lykke til,håper du slipper å vente lengre!
:) liris Skrevet 27. mars 2012 #9 Skrevet 27. mars 2012 Fikk en tanke: I og med at du fikk litt effekt av strippingen, hva med å ta en runde i høyet med mannen? Mulig det ikke er så stas med litt blødning, men det har ikke noe å si for baby eller slikt så lenge vannet ikke har gått... Spermen kan jo være med på å modne og trigge deg ennå mer.. Lykke til! En runde holder nok ikke, man skal visst ha sex morgen og kveld - og man må være "riktig" moden for at det kanskje har noen effekt. MEN for all del, hopp i vei
SGG Skrevet 4. april 2012 Forfatter #10 Skrevet 4. april 2012 Vel, strippingen ga vel til slutt resultater! Dagen etter satte det nemlig i gang. Endte med styrtfødsel og fra første rie til hun var ute gikk det 3 timer. Så nå er prinsessa her! Masse lykke til til dere som fortsatt venter.
jessica85 Skrevet 4. april 2012 #11 Skrevet 4. april 2012 Gratulerer! Jeg ble strippet for 2. gang på mandag, var godt moden og fikk strippet til 3 cm. På tirsdag gikk slimproppen. Men jeg sitter nå fortsatt her med magen.. venter i spenning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå