Månefeen ♥ Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Jeg sniker litt fra 2.tri, men kommer snart inn her selv. Lillemor i magen snudde seg for en uke siden, hun lagde rabalder der inn et par dager, og sparker nå meg heftig opp i ribbenet og ut i høyre side. Men det var nå litt godt å få de små føttene vekk fra blæren, som ble brukt til trampoline. Tror jeg var nære ved å forlange å få lagt inn kateter, var så lei av å løpe opp trappene med bekkenløsning for å tisse hele tiden. Jeg er noe usikker på termin, siden målet på lårbenet og målet rundt hodet sier forskjellige terminer. Og mens termin sier noe helt annet igjen. Hvilken uke snudde babyen din seg?
krølle... Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 Min lille parasitt sitter fortsatt på baken og mishandler blæra mi... Er uke 29+5. Han har snudd seg nesten daglig inntil for to uker siden, da han bestemte seg for å sitte godt en stund. Han har enda god tid på å snu seg rettveien, så panikken har ikke tatt meg ennå
jentelykke + guttelykke Skrevet 27. mars 2012 #3 Skrevet 27. mars 2012 Jeg har fått bekreftet at lillebror nå ligger med hodet ned, etter lang tid i seteleie. Jeg er i uke 34. Jeg tror selv at han snudde seg for et par uker siden, mn ikke bekreftet da det er en stund siden forrige legebesøk.
Liten skatt i mage <3 Skrevet 27. mars 2012 #4 Skrevet 27. mars 2012 Mi tøtta sitter ennå i seteleie og ser ut til å trives med det. Lege og jordmor sier ho har ennå gooood tid på å snu seg. Dette er nr 3. for meg, og ingen av mine ventet så lenge med å snu seg. Kjenne jeg begynner å stresse litt. Er i uke 33+4!!! Får håpe hun komme til fornuft snart, og snur seg. Om ho ikke snur seg innene fullgått uke 36, er det vist innkallelse til sykehus for vurdering.
Mammas lykkebarn Skrevet 27. mars 2012 #5 Skrevet 27. mars 2012 Er 29,2 uker på vei i dag, og så på ultralyden at vesla ligger med hodet ned. Merkes godt på sparkene opp mot ribbena. Er jo fortsatt mulighet og plass til å snu seg.
Leirha Skrevet 27. mars 2012 #6 Skrevet 27. mars 2012 Dette er tredjemann og jeg vet ikke helt hva han holder på med inni der, jeg syns det er vanskelig å si hva som er hva. Jeg er forresten 29+2 i dag. De siste dagene har jeg en fornæmelse av at han har bevegeet seg med hodet ned i bekkenet, jeg husker godt følelsen fra tidligere, det er som det blir satt strøm i..Ja, der ja, litt opp, og jeg kjenner han vrir godt på hodet der nede. Så jeg tror han ligge med hodet ned. Sprakene kjennes øverst på venstre side av ribbeina og jeg tror det er rompa som ofte presses utover rett med solar plexus. Det kjennes sånn ut når jeg tar tak og kjenner etter. Sprellene nederst er svakere, så jeg antar at det er armene...Men det er så vanskelig å vite, det blir bare antagelser fra min side. Begge mine forrige var festet i bekkenet ved 32ukers-kontrollen, så det er jo ikke helt på jordet å tenke at han gjerne setter hodet ned. Jeg har vist liten sjanse for sete, pga stort bekken, flere hode fødsler pluss pluss som jeg ikke kommer på, for det går inn et øre og ut et annet. Setefødsel er greit, men bare han ikke legger seg på tverrs, ønsker virkelig, overhode ikke noe keisersnitt. Blir spennende å se på 32 ukerskontrollen om han her krabaten har festet seg
Diddels Skrevet 27. mars 2012 #7 Skrevet 27. mars 2012 snudde seg i uke 27 med begge to. JM sa at på denne tiden kan de snu seg tilbake, men det har aldri mine gjort.
m*78 Skrevet 28. mars 2012 #8 Skrevet 28. mars 2012 Jeg sniker litt fra 2.tri, men kommer snart inn her selv. Lillemor i magen snudde seg for en uke siden, hun lagde rabalder der inn et par dager, og sparker nå meg heftig opp i ribbenet og ut i høyre side. Men det var nå litt godt å få de små føttene vekk fra blæren, som ble brukt til trampoline. Tror jeg var nære ved å forlange å få lagt inn kateter, var så lei av å løpe opp trappene med bekkenløsning for å tisse hele tiden. Jeg er noe usikker på termin, siden målet på lårbenet og målet rundt hodet sier forskjellige terminer. Og mens termin sier noe helt annet igjen. Hvilken uke snudde babyen din seg? Hei.Jeg er gravid i uke 36+ 5, og her snur ungen seg nært sagt hele tiden. Det er mitt 4 barn, de tre andre har lagt seg mye tidligere med hode ned og blidd der til fødselen. Mens denne har vist veldig god plass og ser ut til å trives best på tvers i magen. Prøver å ikke stresse så mye med det, sier heller at jeg regner med at hodet går ned når bitteliten er klar til fødsel :-) Men skal til UL i neste uke, så blir jo litt spennende å se hvordan den ligger da :-) Lykke til alle sammen. Ut kommer de alle sammen, på den ene eller andre måten!
toband Skrevet 28. mars 2012 #9 Skrevet 28. mars 2012 Dette er tredjemann og jeg vet ikke helt hva han holder på med inni der, jeg syns det er vanskelig å si hva som er hva. Jeg er forresten 29+2 i dag. De siste dagene har jeg en fornæmelse av at han har bevegeet seg med hodet ned i bekkenet, jeg husker godt følelsen fra tidligere, det er som det blir satt strøm i..Ja, der ja, litt opp, og jeg kjenner han vrir godt på hodet der nede. Så jeg tror han ligge med hodet ned. Sprakene kjennes øverst på venstre side av ribbeina og jeg tror det er rompa som ofte presses utover rett med solar plexus. Det kjennes sånn ut når jeg tar tak og kjenner etter. Sprellene nederst er svakere, så jeg antar at det er armene...Men det er så vanskelig å vite, det blir bare antagelser fra min side. Begge mine forrige var festet i bekkenet ved 32ukers-kontrollen, så det er jo ikke helt på jordet å tenke at han gjerne setter hodet ned. Jeg har vist liten sjanse for sete, pga stort bekken, flere hode fødsler pluss pluss som jeg ikke kommer på, for det går inn et øre og ut et annet. Setefødsel er greit, men bare han ikke legger seg på tverrs, ønsker virkelig, overhode ikke noe keisersnitt. Blir spennende å se på 32 ukerskontrollen om han her krabaten har festet seg har det akkurat som deg, og er like langt på vei som deg! Var noe veldig romstering der inne for noen dager siden, med mye rare bevegelser. Nå kjennes det ut som det er noe som graver seg nedover på en måte. Hadde før kraftige spark nedover, nå er det svake, og kraftige spark kjennes høyere opp! Så blir spennende å høre hva legen sier på mandag. må også oftere på do nå. Har ikke vært plaget med dette i det hele tatt i svangerskapet, så tydelig at han har skiftet stilling inni der!
Jente 08 :) + to gutter 12 :) Skrevet 28. mars 2012 #10 Skrevet 28. mars 2012 Jeg har to krabater i magen, tvilling 1 har lagt med rumpen ned hele svangerskapet, den andre har vekslet mellom seteleie og tverrleie. Har vært på ul annenhver uke og blitt like skuffet og stresset hver gang siden tvilling 1 ikke ville snu seg, men idag 34+3 Hadde han endelig snudd seg. Pga. lite plass og store barn hadde jeg egentlig gitt opp, men er så lettet over at han nå endelig tok til fornuft!!
Multear Skrevet 28. mars 2012 #11 Skrevet 28. mars 2012 Jeg er i dag 33+3 og lillemann ligger med hodet nedover. Det er ikke langt nede i fødselskanalen og ikke festet, men det er riktig vei Var på UL for ei uke siden hvor de så dette. Men utenom det at han faktisk ligger med hodet nedover, snur han og vender seg så mye at jeg må le... Den ene dagen er ryggen på høyre side og sparkene på venstre. Neste dag kan det være motsatt... Og når jeg ligger i sengen er det nesten som om han ligger på tvers!! Men jeg kjenner veldig godt hvor brystet og hodet ligger pga. at han hikker mye. Og det er stadig ned mot ... Kjenner også de litt svakere bevegelsene fra hendene hans der nede. Håper han holder seg slik, så skal han få turne så mye han vil ellers
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #12 Skrevet 28. mars 2012 Uke 35 i mårra, og seteleie på gutten i magen. Litt bekymra kjenner jeg, siden dette er nr. 2 og forrige fødsel var over på 4 timer... Og vi har 2 timer til sykehuset.... HUff
mrsrogaland. Skrevet 29. mars 2012 #13 Skrevet 29. mars 2012 Min gutt snudde seg i uke 37 fra sete til hodeleie. Aldri for sent å snu
Håpefull38 Skrevet 29. mars 2012 #14 Skrevet 29. mars 2012 Er 30+1. Lillemor i magen har vært helt turbo de siste dagene, så jeg regnet med at hun kanskje hadde hatt en snuoperasjon. Hele magen flytter på seg. Var hos jordmor i dag, og hun mente at hun nå lå med hodet ned. Men det kan godt hende hun finner ut at hun skal snu seg igjen. Får se på UL om 2 uker
holaho Skrevet 29. mars 2012 #15 Skrevet 29. mars 2012 Jeg skjønner ikke hvordan dere alle vet hvordan babyen ligger, jeg!!!! Kjenner spark/bevegelser overalt, og har ikke peiling! Sånn var det sist også. Jeg er 30 uker og har ikke begynt å stresse med om hun har snudd seg. Forrige snudde sge sent, og det var stress... men mente å huske det var tidligst uke 35..
turbooglykkelig Skrevet 29. mars 2012 #16 Skrevet 29. mars 2012 Min lille lå i hodeleie frem til uke 34, da han satte seg i seteleie. Vi har forberedt oss på setefødsel sammen med et fødselsteam på sykehuset, og gitt opp alle håp om at han skulle snu seg. Men mandag, 38+3 (!!!) snudde han seg i hodeleie Dessverre mistenker jeg at han snudde seg tilbake i natt og vi skal utredes med UL igjen i morgen. Rundt uke 30 hadde jeg overhodet ikke stresset over seteleie, babyen kan snu seg mange ganger etter dette!
mrsrogaland. Skrevet 29. mars 2012 #17 Skrevet 29. mars 2012 Jeg skjønner ikke hvordan dere alle vet hvordan babyen ligger, jeg!!!! Kjenner spark/bevegelser overalt, og har ikke peiling! Sånn var det sist også. Jeg er 30 uker og har ikke begynt å stresse med om hun har snudd seg. Forrige snudde sge sent, og det var stress... men mente å huske det var tidligst uke 35.. Det er kanskje fordi du må komme litt lengere ut i svangerskapet før du kjenner. Jeg kunne ikke kjenne hvordan min gutt lå så tidlig. Men det varierer fra person til person. Noen kjenner veldig tidlig. Den siste måneden kjente jeg både føtter, hode og rompe. Det kommer etterhvert som babyen tar mere plass og blir større. å snu seg i uke 35 er ikke sent. Legen min og jordmora mi sa at de kan ligge i tverrleie og seteleie for så å snu seg i siste liten. Min gutt lå i seteleie til uke 37, noe som stresset meg og jeg var sikker på at han ikke kom til å snu seg, og forberedte meg på setefødsel. Men neida, han snudde seg og kom ut med hode først! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #18 Skrevet 29. mars 2012 Snudde seg i dag, takk og takk. Uke 36.
Arga G08+J12 Skrevet 30. mars 2012 #19 Skrevet 30. mars 2012 På kontroll hos legen 35+5 lå snuppa i tverrleie, fikk ul på sykehuset dagen etter og da hadde hun snudd seg til hodeleie. Fikk da informasjon om at på førstegangs så henviste de til ul om fosteret ikke hadde hodeleie i uke 34, mens flergangs ble henvist i uke 36. Ei venninne av meg hadde gutten sin i seteleie, og han snudde seg fire dager før termin, fødselen startet tre dager før.
Mammatil3? Skrevet 30. mars 2012 #20 Skrevet 30. mars 2012 Datteren min snudde seg (rett vei)4 timer før hun ble født :-o- hun skulle ut med keisersnitt var meningen,men det ble det jo ikke siden hun "tok til fornuft"
mrsrogaland. Skrevet 30. mars 2012 #21 Skrevet 30. mars 2012 på SUS så får man ikke time til vending før i uke 38 så tror det varierer. De aller fleste babyer snur sett rette veien i tide. Sånn som min gutt som var så sta og ikke ville snu seg før i uke 37, og de andre lengere oppe her, 4 dager før termin, og fire timer før fødsel. De skjønner tegninga
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå