TurboPrinsessen:-) Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Legger meg forholdsvis tidlig, men har store problemer med å holde meg våken gjennom arbeidsdagen. I dag måtte jeg gjøre noe på nytt, for det jeg hadde gjort var helt på styr og vegger,, Lengter bare etter sengen. I dag tror jeg det blir leggetid med snuppa... I tillegg er jeg veldig oppblåst og full av luft. Og jeg har holdt meg unna det som normalt gjør meg litt opblåst (sjokolade, brus, osv ) Hadde ikke det slik forrige gang - Jo var trøtt, men ikke så oppblåst... Noen med erfaringer?
Tutla Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 Jeg var også slik i begynnelsen, trøtt og veldig oppblåst (men nå var jeg overstimulert også etter ICSI) Vil alikevel anbefale deg å snakke med legen - kan hende du kan få en 50% sykemelding eller noe slikt. Jeg er nå 100% sykemeldt og har vært det siden jeg var 7+3, var avklarende sykemeldt fra 5+6 til 7+3 - da gikk det bare ikke lenger. Er sykemeldt i alle fall til jeg er godt 11 uker på vei. Kanskje lenger. Legen min mente at det var viktigere å klare være kone og mor enn å gå på jobb nå. For min del klarer jeg i alle fall mer, og blir mindre oppblåst dersom jeg ikke sliter meg helt ut på dagene.
treg Skrevet 27. mars 2012 #3 Skrevet 27. mars 2012 Jeg joiner her. Jeg raper "hele tiden" og magen buler. Legger meg kl 22, og står opp 7.30, men gjeeesper dagen lang uansett. Jeg er 10 uker i dag, og det har ikke blitt bedre de siste ukene. Har jernmangel også som kan bidra litt til trøttheten, men spiser kjøtt og leverpostei og jerntabletter og C-vitamin sånn at det skal bli bedre... Har ikke tenkt på at jeg kan be om sykmelding, men jeg er jo ikke så veldig effektiv akkurat nå.
Tutla Skrevet 27. mars 2012 #4 Skrevet 27. mars 2012 For min del nytter det ikke å være unyttig på jobb, for jobben min må gjøres og det er ingen andre som tar den. Dersom jeg er delvis sykemeldt, eller avventende (som det nå heter på fint), så blir det bare til at sjefen (og meg selv) tøyer strikken til det ikke går lenger. Og for å slippe å presse meg sa legen at nok var nok etter 1,5 ukes utprøving. Hun var også overrasket over hvor dårlig sjefen tilrettela for meg. Så det er ikke utenkelig at jeg må sykemeldes lenger på grunn av høyt stressnivå i jobben. Det skal sies at jeg har en 50% stilling, men jobber opp mot (og lett over) 100% fra medio februar til medio mai. Så går jeg ned til 50% frem til ferien. Men er mye helg og kveld - delte dager og få timer av gangen...... Får liksom aldri fred til å hvile - så vi får se etter påske hva det blir til. Men kjenner at lysten til å gå tilbake ikke er stor - gruer meg enormt om jeg må tilbake........ Er det slik at du kjenner på samvittigheten at du ikke er så effektiv, og at du er helt utslitt når du kommer hjem. Aldri får tid til å ta deg inn igjen - da ville jeg i alle fall snakka med legen.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 27. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 27. mars 2012 Nei, at jeg ikke er effektiv har ikke så veldig mye å si. Det som gjør at jeg blir ekstra trøtt tror jeg, er at det er så lite å gjøre. Det kan gå dager hvor jeg ikke får noe å gjøre før i 15-tiden.. Jobber i et prosjekt som skal vare ut april, muligens uti mai.. At dagene er nokså kjedelig er jo nok til å bli trøtt. Hjelper jo ikke at jeg er "gravid-trøtt" i tillegg. Liker som regel å ha det travelt på jobb, mye gøyere da. Nei, nå er det snart påske og så er det plutselig ikke så lenge igjen av kontrakten.. så jeg tror jeg venter med noe sykemelding. Jeg hadde gradert sykemelding forrige gang, ca halvveis. Da var jeg også trøtt, men det var forferdelig å gå på jobb. Ble kalt inn til sjefen flere ganger for filleting, fikk kjeft fordi jeg ikke hadde hjulpet ene kollegaen, uten at jeg ble spurt om å hjelpe og vel vitende om at jeg holdt på med noe som skulle vært ferdig "igår". Jobbet der i flere år før hun sjefen kom, så byttet jeg avdeling og hun overtok da etter meg. Da jeg ble gravid ba jeg om å få komme tilbake til den avdelingen, da den andre ikke kunne tilrettelegge for meg. Hun var ikke noe god på å være sjef, hun taklet ikke å ha makten rett og slett... Jeg fikk klar beskjed om at jeg ikke måtte komme her å tro at jeg kunne bestemme noe siden jeg hadde vært sjef der tidligere. og jeg hadde å høre etter og følge de nye reglene... herremin! som om jeg hadde noe interesse å ta jobben hennes. nei jeg ble rett og slett sliten av å bli så dårlig behandlet - og det var grunnent il at legen sykemeldte meg den gang. Jeg klarer hverdagen fint enda, selv med aleneansvaret for snuppa i uken. Det er uansett verst mellom 930 og 1130, etter det løsner det litt:-)
cindy85 Skrevet 27. mars 2012 #6 Skrevet 27. mars 2012 oppblåst(mest om kvelden),men ikke så trøtt.Har begynt å bli utrolig effektiv faktisk,klarer nesten ikke sitte stille,skjønner ikke hva som skjer
TurboPrinsessen:-) Skrevet 28. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 28. mars 2012 oppblåst(mest om kvelden),men ikke så trøtt.Har begynt å bli utrolig effektiv faktisk,klarer nesten ikke sitte stille,skjønner ikke hva som skjer Hvor langt er du kommet? Skulle gjerne hatt litt mer (mye) energi. Har så mye jeg skulle hatt gjort. Må forberede flytting til sommeren, og det er mye som skal kastes og sorteres. Overlater jeg det til samboer blir vel alt kastet.... Vært litt mindre oppblåst i dag da, men like forb...a trøtt..
Nostalgia Skrevet 28. mars 2012 #8 Skrevet 28. mars 2012 oppblåst(mest om kvelden),men ikke så trøtt.Har begynt å bli utrolig effektiv faktisk,klarer nesten ikke sitte stille,skjønner ikke hva som skjer Sånn var jeg også frem til 5 fullgåtte uker;) nå 6 uker.. Så treeeett og fjern. Kvalmen har begynt men kjøpte meg kvalme armbånd og jaggu meg så tror jeg det funker ) oppblåst jaaa.
cindy85 Skrevet 28. mars 2012 #9 Skrevet 28. mars 2012 oppblåst(mest om kvelden),men ikke så trøtt.Har begynt å bli utrolig effektiv faktisk,klarer nesten ikke sitte stille,skjønner ikke hva som skjer Hvor langt er du kommet? Skulle gjerne hatt litt mer (mye) energi. Har så mye jeg skulle hatt gjort. Må forberede flytting til sommeren, og det er mye som skal kastes og sorteres. Overlater jeg det til samboer blir vel alt kastet.... Vært litt mindre oppblåst i dag da, men like forb...a trøtt.. 4+1 så ikke så langt enda ,men var ikke sånn her forrige gang,da var det masse murringer og jeg var kjempe sliten,måtte legge meg midt på dagen.det endte jo også i abort ,så siden det føles så mye bedre denne gangen håper jeg spiren sitter hele veien:)får håpe trøttheten forsvinner på deg da og ikke kommer over til meg hehe:)
cindy85 Skrevet 28. mars 2012 #10 Skrevet 28. mars 2012 oppblåst(mest om kvelden),men ikke så trøtt.Har begynt å bli utrolig effektiv faktisk,klarer nesten ikke sitte stille,skjønner ikke hva som skjer Sånn var jeg også frem til 5 fullgåtte uker;) nå 6 uker.. Så treeeett og fjern. Kvalmen har begynt men kjøpte meg kvalme armbånd og jaggu meg så tror jeg det funker ) oppblåst jaaa. håper det holder seg sånn her for meg da,at det ikke snur om om kort tid..skal til utlandet i påsken så kjipt hvis jeg blir sånn da..men håper på det beste..og kvalmen håper jeg virkelig holder seg unna..
Tvilling:) Skrevet 29. mars 2012 #11 Skrevet 29. mars 2012 Tips: Gravide har en tendens til å ha lite jern i kroppen noe som gjør at man blir ekstremt sliten og utmattet. Lurt å ta en legetime for å finne ut av jernnivået. Kan anbefale jerntabletter:) PS: man kan få "hard mage" av tablettene, men noen typer er bedre enn andre. Så snakk med legen om hvilken som er mildest mot magen for å slippe enda mere mageproblemer:)
Vinterblomst Skrevet 29. mars 2012 #12 Skrevet 29. mars 2012 jeg var også ekstremt oppblåst de første ukene, men det gikk over rundt uke 7. takk og lov!! trett også men ikke så jeg trengete sykemelding ;-) nå er jeg snart fullgått 10 uker og har det fint, utenom mindre energi og akutte anfall av brekninger og oppkast. Men SeaBand fungerer optimalt for meg!! :-) det blir dessuten utløst av sterkeeller dårlige lukter..ugh..
muza Skrevet 29. mars 2012 #13 Skrevet 29. mars 2012 Jeg føler meg oppblåst,de vanlige dongeribuksene kan jeg bare glemme å bruke.Kan ikke huske at jeg har vært slik tidligere...Er bare 5 uker på vei så det må gi seg snart eller så vet jeg ikke hvor dette skal ende!Hehe... Trøtt og småkvalm innimellom,men jeg jobber ikke fortiden så har nok tid til hvile innimellom...
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 30. mars 2012 #14 Skrevet 30. mars 2012 Signerer her. Føler meg som et eneste stort syt fortiden med kvalme, vondt i hodet, trøtthet og det som følger med... Sist gang gikk det som en drøm! Har en veldig fysisk krevende jobb, men holder ut foreløpig Vil ikke fortelle det enda i og med at jeg ikke stoler helt på sjefen og taushetsplikten. I går var jeg sikker på at jeg hadde tvillinger i magen hehe.. Oppblåst som fy. Men det er jo verdt det også, bare litt slitsomt. Vi få si tvi-tvi å håpe på at det gir seg etter 12 uker Vi er heldige som har en liten en i magen. Er snart 7 uker selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå