Gå til innhold

gulper heeeele tiden... noe som kan hjelpe ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

baby drikker mme og gulper kjempe mye hver gang. ikke bestandig like etterpå, men lenge etter måltidet også. er så lei av å bytte klær på baby og meg selv nå... er det noe som kan hjelpe ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser babyen fort? Får den rapa gått etter måltidet?

Kan være lurt å ta litt pause i matingen.

Hvor gammel er babyen?

Skrevet

Gi litt mindre mme, skifte merke og ta pauser :) Jeg har en litt glupsk baby, så selv om hun fortsetter å suge så er hun faktisk mett. Jeg må passe på at hun ikke spiser for mye, ellers gulper hun masse og lenge etterpå.

Skrevet

han er 5 mnd. og han spiser lite. på et måltid får jeg i han 130 ml med mme. (ikke like godt som pupp vet du) så han spiser ikke for mye heller. når han har spist 130 nekter han å ta mer. jeg tar pauser i matinga og bruker tuter fra 0 mnd enda for at det ikke skal komme så fort. jeg vil ikke bytte merke da jeg vil bruke økologisk. har byttet til hipp 2 nå, men ble ikke bedre av det heller. og han raper alltid en kjempe rap, men 2 sekunder etterpå kommer det masse gulp. så kan han gulpe lenge etterpå også.

Skrevet

huff, jeg vet så godt hvordan du har det! Sånn var det her også, og det ble gjort alle triks etter boka, men ingenting hjalp. Ble sjekket for refluks, men nei da, ikke noe som var galt. Rett og slett bare en gulpeunge. om det var 50ml mme, eller 200ml. han gulpet! Men det ble myyyye bedre når han begynte å få fast føde. Nå er han snart 8 mnd, får 4 måltider med fast føde, og tre flaske iløpet av dagen. Hender han gulper litt, men som sagt veldig lite i forhold til før. Vet ikke om jeg kan gi deg noen tips, men det blir bedre. Her brukte jeg store smekker fra ikea hele tiden, ikke særlig pent, men da ble det ikke så mange bodyer iløpet av dagen. Jeg har også kanskje 50 gulpekluter. Har alltid en rett i nærheten.

Skrevet

Jeg merker det at når jeg ikke får rapet ungen og legger han på gulvet etterpå, kan du garantere at hele gulvet blir nedgulpet.

Kommer hele tiden opp.

Han sitter selv i stolen sin og drikker. Tror det er vanskeligere å gulpe han om jeg venter litt.

Idag tok jeg han opp med en gang etter flaska og han rapte med en gang.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av hs om at jeg skulle legge sønnen min på høyre side, med hodet litt høyt, etter at jeg hadde ammet ham. Det hjalp litt for meg ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...