Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Gutten min er snart 7 mnd. Han er utrolig aktiv, blid og fornøyd. Vi sliter litt med dagsoving, men nettene går bra:) Jeg opplever at han ikke koser så mye. han er veldig nysgjerrig og vil gjerne ned på gulvet, stå på fanget, ligge i lekegrind eller sitte vippestol. Sitte på fanget gjør han som regel hvis han ser på noe, eller har en leke i hånden. Han vil ikke ligge i armene som en "liten baby". Han vil heller ikke bysses i søvn på denne måten. Legger vi han på brystet løfter han bare hodet og kråler seg rundt. Han smiler utrolig mye og latteren sitter løst. Er dette normalt? Jeg trodde at babyer vill kose masse jeg:(
Hannah- Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 Vet ikke hva som er vanlig, men sånn er min også. (Straks 8 mnd.) Han vil gjerne bysses når han er skikkelig trøtt på kvelden/natten, men da i mer oppreist posisjon.
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 27. mars 2012 #3 Skrevet 27. mars 2012 Skjønner at du savner å ha en baby som vil kose å ligge i armkroken, men når de er 7-8 mnd så er baby tiden i sluttfasen, slik er det bare! Nå er det mye annet du kan glede deg over helt normal situasjon,ville du ligget i ro på ett fang når du endelig begynte å kunne bevege seg litt slik at du fikk utforsket? Jeg hadde vertfall ikke giddet det
butt Skrevet 27. mars 2012 #4 Skrevet 27. mars 2012 Heheh, akkurat slik er mi også! Vet heller ikke hva som er mest vanlig, men alle på barselgruppa koser mer enn mi i alle fall. Men hun er jo bare slik. Er veldig aktiv, nysjerrig og sosial, har ikke tid virker det som. Eneste gangen på dagen jeg får til å kose med henne i mer enn 1 min, er etter vi har stelt henne for kvelden og hun sitter på fanget mitt mens vi ser barne-tv. Men ligge? Nei. Både jeg og samboeren er veldig kosete og bedagelige av oss, men hun er tydelig en egen person Mi jente er 10 mnd, og vil stadig oftere kose, så det kan vel komme etter hvert hos dere også!
abella Skrevet 27. mars 2012 #5 Skrevet 27. mars 2012 Jeg har en av hver! Storebror har aldri likt å kose, ville bare ned på gulvet og utforske, det måtte skje noe hele tida! Men vesla er mye mer kosete av seg, jeg kunne merke stor forskjell helt fra hun var født. Nå er hun snart 7 mnd og liker fortsatt å sitte og kose på fanget, gjerne lenge av gangen. Kjempekoselig!
zassy☆ Skrevet 27. mars 2012 #7 Skrevet 27. mars 2012 Her er hun kjempeaktiv, sa det akkurat i går faktisk at nå er det vel slutt på kosetiden vil helst stå i fanget og hoppe!! umulig å sette henne ned, beina er helt stive som stokker, hehe og å legge henne er å be om trøbbel bare på kveld/natt hun kan ligge i armene, men da mer oppreist enn før som Hannah sier. Men hun gir meg gjerne en kos stående da, sier "kose mamma" så stryker hun på meg og gir meg en klem <3 og jeg nusser og koser masse på henne når jeg bærer henne rundt f.eks, er jo sååå godt med babykos!!
zassy☆ Skrevet 27. mars 2012 #8 Skrevet 27. mars 2012 Merk: JEG sier "kose mamma" hun kan ikke snakke enda nei!! haha.
Matrosen og Meg:) Skrevet 27. mars 2012 #9 Skrevet 27. mars 2012 Nei det har han ikke tid til her i huset, her skal det hoppes, danses, åles, bables, ja alt annet enn å sitte rolig eller ligge rolig på fanget. Husker når jeg sliten og trøtt den første mnd, gledet meg til han ville gjøre litt annet enn å ligge oppå meg 24/7. men gud som jeg savner det. Hehe. Når han en sjelden gang sovner i fanget mitt til flaska, sitter jeg litt ekstra lenge før jeg legger han i senga og koser med han. Tror det er helt normalt at dem vil ned på gulvet, leke og gjøre andre ting enn å sove. Her er han snart 8 mnd, og kosing har han lagt fra seg virker det som. Men, når han akkurat har våknet fra en dupp kan han sitte 5 min på fanget og se litt på tven. Men er ikke lang tid før han åler seg rundt:P
zassy☆ Skrevet 27. mars 2012 #10 Skrevet 27. mars 2012 Forresten har du prøvd å lese bok? Her leser vi bøker hver dag og da har hun en rolig stund i fanget, det er koselig
Dorrimor ♂♂ Skrevet 27. mars 2012 #11 Skrevet 27. mars 2012 Jeg har også en av hver. Storebror ville bare leke på den alderen, mens lillebror på 7mnd nå elsker å kose i fanget. :-)
butt Skrevet 27. mars 2012 #12 Skrevet 27. mars 2012 Her har hun faktisk aldri vært kosete, ikke som nyfødt en gang. Har ikke akkurat hatt "problemet" at hun skulle ligge på meg 24/7, skulle nesten ønske det. Kan jo håpe på en litt mer kosete baby neste gang Men hun har en veldig fin personlighet synes jeg, veldig sosial, morsom, skal dele det hun har (smokke, leker, frukt osv), elsker å tøyse, "snakker" og ler hele dagen, aldri sur. Morsomt når de er aktive og utforsker, er jo slik det skal være i denne alderen! Hadde blitt mer bekymret om de hadde ligget passive og bare kikket i taket. Jeg leser også bok for henne hver dag, en skikkelig kosestund, man finner da noen triks for å roe dem ned, kose med dem
1frafør_1påvei Skrevet 28. mars 2012 #13 Skrevet 28. mars 2012 Gutten vår har aldri vært en "kosebaby" gikk å drømte om all kosen da jeg gikk gravid, men slik ble det IKKE! her var det "opp, opp, opp" og "fram, fram, fram" fra første stund! Måtte ikke finne på å legge han i armkroken!!! Med mindre han var dautrøtt Sove, kose og sitte stille skal han gjøre når han blir gammel!
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 28. mars 2012 #14 Skrevet 28. mars 2012 Storebror her i huset er lik din Han har aldri vært en kosegutt, koste en del som baby (men da hadde han jo ikke noe valg) men når han ble 6 mnd, ble det sakte men sikkert slutt på det. Nå er han 13 mnd, og kosing er bare bortkastet tid, han kommer bortom å gir en og annen kos bare :-P
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 28. mars 2012 #15 Skrevet 28. mars 2012 Her har småen på 11 mnd vært mammakosedalt fra hun ble født. Hun har hatt et stoooort behov for nærhet. Hun gidder i hvert fall ikke sitte i ro på fanget med mindre hun er super opptatt av noe. Om hun er syk og urolig får hun ligge med oss, og da ligger jeg henne opp på brystet mitt med dynen min i mellom. Da klemmer hun rundt meg på sidene og graver hodet inn i dynen mens jeg stryker henne på ryggen under dynen hennes. Da kooooser vi oss! <3 Og hun er begynt å strekke hendene mot meg og legge armene på skuldrene, akkurat som en klem. Noen morninger når sambo har tatt henne inn i sengen til meg før han går, kan hun legge kinnet sitt på mitt kinn, sikkert for å gi en kos, hehe..så gjør hun det 3-4 ganger på rad.. Jeg har gledet meg såååå mye til å få en klem etter den tiden der hun ikke har tid har kommet, og det er såååå nært!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå