Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 Må man da ha med noen fra foreldrene som sier at vi har fått tillatelse fra dem til å ta med barnet + pass? Det er vår niese på 8 år som skal være med oss til Danmark i sommer.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #3 Skrevet 26. mars 2012 Kan jeg aldri tenke meg. Barna mine heter ikke det samme til etternavn som meg, så har egentlig ikke noe bevis på at de er mine når vi er ute og reiser. Har aldri vært noe problem.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #4 Skrevet 26. mars 2012 Danmark høres ikke så veldig risikabelt ut, dessuten er dere i ganske nær familie. Men skulle jeg reist lengre med fly, til plasser som ikke nødvendigvis er vanlig for norske folk å reise på ferie til, som Israel, Cuba, mindre steder i mellom-Amerika og Afrika, så ville jeg nok ringt flyselskap for å høre. Evt ha med et bekreftelsesbrev fra foreldrene og kopi av fødselsattesten til barnet, evt kopi av pass til foreldrene. Men skulle det ha blitt spørsmål så hadde dere mest sannsynlig bare blitt spurt om slektsforhold og om barnet reiser frivillig, evt tatt en telefon til foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #5 Skrevet 26. mars 2012 Vi hadde med ei venninne av elste på 10 år til Tyrkia, hadde ikke noe annet med en pass. Gikk kjempe fint det..... å det er jo land du må ha visum til... Ingen som sa noe, eller noe spørsmål selv om det ble 4 barn på 2 unger foreldre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå