Gå til innhold

Noen flere med lavtliggende morkake?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Har hatt det med mine 3 første. Fått ny ul i uke 30-32 for å se om den forsatt ligger lavt. Jeg har ikke vist det før ul i uke 18.

Det kan gå litt lengre tid før du kjenner liv. Men jeg har kjent forholdsvis tidlig. å om den ikke skulle flytte seg oppover blir det keisersnitt. Men min har trekt seg opp med alle 3 og jeg har født de helt normalt. Denne gangen lå den fint på bakre vegg... :)

Mener de sa at i de aller fleste tilfellene trekker den seg oppover i løpet av svangerskapet. Jeg bekymret meg ikke...

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare..hihi.. Godt å høre at alt gikl som normalt hos deg:) jeg er bare redd for at det skal ha noe å si for svangerskapet nå de kommende ukene jeg? Ultralyddama sa ingenting om det men fikk det til å virke som at det kunne være skummelt:p uff.. bekymrer meg for alt mulig og jeg da:)

Har ikke fått noe info om at det kan skape komplikasjoner i svangerskapet. Bare under fødselen for det stenger veien ut for babyen.

Om det er noen trøst så har jeg jo hatt dette 3 ganger men aldri mistet, hatt 3 flotte svangerskap som har gitt meg 3 flotte barn. Nå er jeg i uke 22 med nr. 4 :) Vært kjempe heldig.

Jeg hadde lavtliggende morkake, rett ved åpningen på UL uke 13. Legen sa at dette var vanlig, og at det i over 90 er slik at den flytter seg oppover i takt med av limoren vokser. Noen kan plages med blødninger pga at kar brister i morkaken. Jeg har ikke hatt noen, men han sa det kunne skje. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...