Gå til innhold

Får dere avlastning med søsken i gravidperioden?

Anbefalte innlegg

Har begge sett med besteforldre i bygda vi bor i. Men de viser ingen interesse for å passe barnebarn. De er opptatt med sitt, -er i jobb, reiser på turer eller bare sitter hjemme. Jeg er kanskje ikke den flinkeste til å spørre etter barnevakt, men synes det også burde vere litt i deres interesse dersom barna skal vere litt hos dem. Det er jo ikke alltid at vi trenger barnepass, men hadde vore godt dersom noen tok dem med etpar timer. Vi har ingen problemer med å ta oss av de to barna vi har fra før, og er veldig selvstendige, men blir fryktelig skuffa over at besteforeldre aldri viser interesse for dem. Tror ikke de er mer "uoppdratte" enn andre barn, de kan selvfølgelig trasse, men oppfører seg stort sett eksemplarisk når de er på besøk. Jeg må tilføye at vi ikke har noen konflikter pågående i noen av familiene. Alle er hyggelige mot hverandre og besteforeldra stiller opp i barnas bursdager. Men er liksom det daglige jeg savner kontakten med betseforeldra! Ekte kvalitetstid med besteforeldra, -noe barna kun kan ha med besteforeldra!

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men tror bare jeg trenger å lufte noen tanker. Gjerne dele erfaringer med hvordan andre opplever det. Stiller de opp?

Fortsetter under...

Kunne tenkt meg det samme, men vi har ingen familie i nærheten dessverre. Har sjeldent barnevakt men vi har ikke hatt det på 11 år så er en vanesak og ikke belage seg på andre.

Men kjenner skuffelsen av lite interesse fra besteforeldre. Min mor har besøk de 3 flotte barnebarna sine 4 gang på 11 år. Mens mine søsken som bor i nærheten bruker henne 2-3 ganger i uken. De kan ikke gå å handle i butikken uten at hu sitter barnevakt. Reisen tar noen timer hit, men allikevel. Vi har stort hus så hvorfor kan hun ikke ta en tur hit og se de andre barnebarna enn de hun oppdrar?

Ikke misforstå jeg er ikke bitter på mine søsken, jeg har så og si daglig kontakt med de, jeg vokser på det og føler meg ekstremt selvstendig og flink som mor som ikke er avhengig av andre. Men barna lurer jo på hvorfor besteforeldrene aldri kommer hit.

Skjønner hva du mener... det er skuffelsen over manglende interesse. Jeg har også søsken i samme bygd og besteforeldra passer deres barn flere ganger i uka. Antagelig for at de er flinkere å spørre. Men mine "ofrer de ikke en tanke". Jeg ser urettferdigheten og venter bare på at min eldste skal spørre hvorfor det er slik. Jeg er ikke missunnelig på mine søsken på noen som helst måte, for jeg ser gleden deres barn har av å vere med besteforeldra overalt og på forskjellige aktiviteter. Og her tar besteforeldra selv initativ også. De har 4 barn og jeg ser at de blir slitne etter en lang dag med 4 barn i forskjellige aldre, noe som riktignok er forståelig siden de jobber i tillegg. Mine søsken`s barn er riktignok litt større enn mine men jeg blir så ufattelig skuffa..... jaja... får glede meg over at vi faktisk har besteforeldre, at de er friske og kommer i bursdagsselskap! Må bare få ut litt frustrasjon avogtil...

Min familie bor mange mil unna, og hans familie har aldri vist interesse for barna og er aldri å se...Så her er vi helt alene,så ingen avlastning.

Men mannen min er veldig flink til å ta med barna ut av huset slik at jeg får slappet av en gang i blandt :D

Jeg skjønner sårheten din. Vi har begge sett med besteforeldre i n

Rheten, mine foreldre bor en knappe 20 min kjøretur unna og svigers 30 min unna...

Mine foreldre er kjempe flinke og stillewr masse opp for oss:) de har passet sånn at vi har kunnet dratt på spa og kino og andre ting:) de vet nesten ikke hva godt de kan få gjort og hjelper med overnatting og kjøring til bhg hvis det ikke går opp med jobbkabalen...

Så all ære til mine foreldre!

Svigers derimot...de stiller aldri opp omtrent, kun en skjelden gang når det passer dem aller best. Ikke viser de stor interesse i hverdagen med det å komme på besøk/ invitere oss. Min samboer har også en datter som bor langt unna og kun er her en skjelden gang... D hun var her nå ihelgen kunne ikke svigers se henne bare pga at de skulle på hytta og hadde betalt en lusen sum for et party som de skulle på!!! (de er på hytta hver helg omtrent) Og da har de ikek sett barnebarnet siden jul!! Blir frustrert og håper jeg aldri blir den type besteforelder som gjør sånt!!

Annonse

Besteforeldrene her bor like i nærheten, men de er da voksne mennesker, yrkesaktive med sine egne liv!

Jg forventer ikke at de skal komme springende, (men så har de også mange barnebarn å fordele tida si på). Det blir litt sånn dessert-generasjon ånforvente det av dem, syns jeg,

Men jeg tar initiativ til å invitere dem hit på middag eller kveldsmat en gang i mellom, og da kommer de gjerne, -på samme måte som de gjerne tar i mot besøk om vi ringer en lørdag og hører om de er ledige og vi kan komme en tur.

I går, feks, så bakte barna og jeg boller etter middag, og da ringte vi til mormor og morfar og hørte om de ville ha.mormor kunne ikke for hun skulle på klubb, men morfar kom innom, spiste boller og så barnetv sammen med oss, og lot seg tilogmed overtale til ånfortelle nattaeventyr for eldste.

Om jeg trenger barnevakt spør jeg, men vi prøver å ikke spørre om ikke det er absolutt nødvendig.

Litt mer sårt er det jo at svigers vurderer å flytte til arabia rett rundt termin, da eldste ble født hadde de nettopp flyttet til kina. Vi har ikke råd til å reise å besøke dem der, så da blir det ikke så mye kontakt med barnebarna. Men, de er voksne mennesker, barna deres er voksne og de kan endelig gjøre som de vil, og det unner jeg dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...