Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 11+3 og var en tur på IKEA (som alltid en stressende affære). I kassen kjente jeg at jeg ble helt iskald, blek, kaldsvettet, pustet tungt og svimmel. Måtte sette meg ned med hodet ned for å ikke svime av. Kjente jeg ble veldig tørr i munnen og tørst. Fikk kjøpt meg en cola og noe å bite i og ble etterhvert bedre.

Noen som har opplevd noe lignende? Er dette lavt blodsukker, lavt blodtrykk eller noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En av delene eller både og? Svimmelhet er vel normalt og stort sett harmløst ved graviditet har jeg lært. Varer det ved kan du kanskje få målt Blodprosent og jernlager? Jeg svimler i blant når jeg reiser meg

Skrevet

Har ikke svimt av, men har vært nære på noen ganger. Hos meg skyldes det ganske lavt blodtrykk. Du burde nok komme deg til legen å ta en sjekk!

Skrevet

Dette høres veldig ut som blodtrykksfall siden du ikke ble skjelven, som ofte er det første som skjer når man får lavt blodsukker. Jeg har hatt flere blodtrykksfall iløpet av graviditeten og har besvimt på kjøpesenter på samme måten. Jordmora mi sier at det er vanlig og ikke farlig, bare å sette seg ned med en gang man kjenner det skjer. Etterhvert som magen blir større, vil du kjenne at når du ligger på ryggen over lengre tid så skjer det samme. Barnet presser på hovedpulsåren og det beste da er å legge seg over på siden/bytte liggestilling.

Skrevet

Skal til jordmor i morgen, og får sikkert en del svar da. Mye rart som skjer med kroppen om dagen og greit å vite hva som egentlig foregår. Har hatt lavt blodsukker før ( når jeg har glemt å spise på mange timer) og det minnet veldig om det, men hadde ingen skjelvinger..

Skrevet

Ta det opp med jordmora du. Hun måler jo også blodtrykket ditt. Jeg merker at jeg får fortere lavt blodsukker når jeg er gravid enn vanlig. Det som er lurt er å alltid ha noe spiselig i lomma når du går ut hjemmefra, så du fort kan fiske opp og putte i deg. (her fungerer faktisk til og med sukkerfri tyggis som nødløsning, fordi insulinet begynner å jobbe når du putter den i munnen selv om det ikke er sukker i.) Og sette deg ned med en gang hvis det er blodtrykket som faller. Det går som regel fort over og er ikke farlig, hvis blodtrykket ditt er normalt hos jordmora i morgen. :)

Gjest Shanti ♥
Skrevet

Høres ut som blodtrykksfall ja.. sliter med det samme her, spesielt etter dusjen. Noen ganger svartner det for øynene i flere sekunder også... må bare legge seg til det går over. Og det gjør det jo heldigvis :) Husk å drikke godt med vann og spise regelmessig, det hjelper!

Gjest Shanti ♥
Skrevet

Ta det opp med jordmora du. Hun måler jo også blodtrykket ditt. Jeg merker at jeg får fortere lavt blodsukker når jeg er gravid enn vanlig. Det som er lurt er å alltid ha noe spiselig i lomma når du går ut hjemmefra, så du fort kan fiske opp og putte i deg. (her fungerer faktisk til og med sukkerfri tyggis som nødløsning, fordi insulinet begynner å jobbe når du putter den i munnen selv om det ikke er sukker i.) Og sette deg ned med en gang hvis det er blodtrykket som faller. Det går som regel fort over og er ikke farlig, hvis blodtrykket ditt er normalt hos jordmora i morgen. :)

Tyggisen må være placebo, insulin vil gjøre at blodsukkeret synker ytterligere ;) Men; så lenge det funker... hvorfor ikke?

Skrevet

Hehe :) Jeg sto i kassa på butikken og skulle betale, så kjente jeg at jeg ble veldig skjelven og begynte å svette og sånt. Hadde ikke lyst å svime av der jeg sto, det har jo skjedd før. I panikk heiv jeg innpå en halv pakke tyggis jeg hadde i lomma, og tygde for harde livet. Og jeg følte det hjalp eg der og da :)

Skrevet

Jeg har ikke besvimt ennå men er nær ved å gå i bakken hele tiden. Har ikke matlyst og får ikke i meg så mye mat. gått ned 3 kilo siden jeg ble gravid. Er i uke 7+2. Prøver å spise men det bare stopper seg. Føler meg svak og svimmel. Klarer nesten ikke stå på bena til tider. Skal til legen i dag og har vært hjemme fra jobb.....gi meg litt matlyst vær så snill ;)

Skrevet

Drikk masse vann - hever ikke et lavt blodtrykk, men gjør deg i bedre form!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...