Gå til innhold

Spotting/blødning

lykke73

Anbefalte innlegg

Hallo alle her igjen.. Jeg er gravid og er kommet til uke 7 denne gangen. Begynte å spotte forrige søndag og det kommer ennu litt. Jeg tror dette kommer av at jeg denne gangen prøver progesteron tabeletter som heter lutinus som jeg tar 3 ganger vaginalt. Håper at det bare kommer av at slimhinnen er sår og at det er den som avgir blod.... Var hos legen i dag og fikk meg sykemelding og skal å ta blodprøve i morgen og så på fredag. For de som ikke kjenner til meg har jeg 2 friske flotte gutter på 3 og 7 år, før den første hadde jeg 1 Ma og 2 Sa, så hadde jeg 3 Sa etter den første og nu har jeg hatt 3-4 SA etter den siste. Så jeg kjenner at det er nervepirrende å gå igjennom dette nu også, men jeg klorer meg i håpet om at det skal gå bra denne gangen... Det blir spennende å se når jeg får målt HCG nivået i morgen og på fredag. De på gyn mente jeg skulle fortsette med å ta tabelettene selv om jeg blør litt, så den som lever for se:-)

Fortsetter under...

Hei igjen lykke 73

Håper inderlig for din del at det bare blør fra slimhinnen. Ser at du har vært gjennom din del av vanskelige graviditeter. Synes du er fornuftig som sykemeldte deg! Med to gutter fra før så trenger du litt ro når du kan få det :)

Har du fått tilbud om ultralyd? Da får du jo raskere svar enn å vente på HCG... Jeg har vært på UL hver halvannen uke siden jeg fant ut at jeg var gravid. Det har vært beroligende :)

Tvi tvi tvi!!!! :)

Hei, jeg hadde to store blødninger i mitt forrige svangerskap, og resultatet sitter her i sofaen og prøver å stjele Ipaden min... ; ) Er gravid igjen med tvillinger og i uke 8 hadde jeg en kjempeblødning men alt så fint ut etterpå. I begge svangerskapene har jeg brukt progesteron, så det kan gå veldig bra for deg dette her. Krysser fingrene for deg!

Takk for omtanken begge to. Ja fant ut i dag at det er nok best at jeg sykemelder meg.. Jeg var på ul på torsdag, det var for tidlig til at de kunne se om det var liv, men de så anlegget og fosterposen og alt så ut til å være som det skulle på den tiden. Men, ho jeg var hos, var ikke så vennlig innstilt, for jeg spurte da om ikke de kunne ta blodprøve så vi kunne se, men det så hun ikke meningen med... Fikk ny ul 17 april, så det er jo ei stund å gå å vente, men tenker at jeg må bare ta det med ro, så lenge det er bare litt som kommer og det er i forbindelse med når jeg tar de tabelettene, så prøver jeg å roe ned og må bare ta tiden til hjelp. Tenker at det kanskje ikke er så bra å ta ul så ofte, men det er mine tanker... Er glad jeg kom meg til legen i dag og så må jeg bare smøre meg med tolmodighet til blodprøve svarene kommer. Er det noen som vet hvor lang tid det tar før de får verdiene på den?

Hun så ikke meningen med det...? Hjelpes meg! Sympatisk dame virker det som. Men sålenge du klarer å roe deg er jo det det viktigste :) Det høres jo logisk ut at det er tablettene når du ser en klar sammenheng.

Jeg har også tenkt på dette med mange ultralyder, men har regnet med at gynekologen ville informert meg hvis det var noe risiko med det...?

Ja, ho sa at det ikke var bevisst noen sammenheng med ul og abort, men jeg tenker at det er på et sykehus og de skal jo helst ta en kikk og bruke noe remedier derifra også... Jeg har mistet alle de gangene jeg har vært å tatt tidlig ul, de har sett et bankende hjerte og ikke lenge etterpå så har jeg mistet. Men det kan jo bare være tilfeldig, men jeg er ganske nervøs for hver gang jeg må oppsøke en lege eller gyn. Tror mye sitter i hodet og at man klarer å slappe av og prøve å fokusere bort fra det lille vidunderet som prøver å klore seg fast.. Men det er lettere sagt enn gjort!!

Det er noen spennende dager jeg nu går i møte med - må bare smøre meg med tolmodighet og vente å se... Håper i det lengste:-)

Annonse

Hallo igjen.. Ja var i dag og tok blodprøve, får svar på den i morgen og skal ta ny på torsdag. Men, jeg begynner å miste trua, har en del murringer i magen og i ryggen, så tror ikke det går min vei denne gangen heller.. Men man vet aldri om det bare er normalt, men men tiden får vise er innstilt på det verste:-(

Å huff, det er forferdelig Å gÅ sÅnn og vente. Trøst deg med at den gravide kroppen kan være full av alle slags svangerskapssymptomer, murringer inkludert, sÅ ikke gi opp hÅpet! Jeg vet at man blir kjempenervøs av Å gÅ sÅnn og lure, og vi som har mistet mange ganger "venter" jo bare pÅ at noe galt skal skje. I mitt siste svangerskap gikk jeg i kjelleren mange ganger, men det var heldigvis falsk alarm hver gang. Blødninger, skremmende blodprøvesvar og svangerskapssymptomer som kom og gikk gjorde ikke ventetiden enkel, men jeg fikk baby til slutt likevel. Krysser armer og bein for at du fÅr tydelig stigende hCG-prøvesvar pÅ fredag! :)

Takk skal du ha erle... Ja det er nu ennu ikke kommet ut... Så det er vel ennu håp, men jeg sluttet i går på de tabelettene, tenker at hvis det er slimhinnene som gjør at jeg blør, må de få fred.. Har ikke giddet å spørre noen lege om det, jeg bare føler at jeg bør stoppe, kan være at de som gjør at det går i langdrag også, så tiden får vise. Jeg var så pessimistisk i går at jeg var å kjøpte inn 4 pk med bind i ulike størrelser - var så sikker på at det kom..:-)

Det er ennå håp :)

Forstår godt pessimismen, men håper den snur når du får svar i dag. Du skal se at dette går bra.

I dette svangerskaper går jeg til en kinesolog, i utgangspunktet for å prøve alt for å lykkes. ( jeg er veldig skeptisk til alternativ medisin, må nevnes...). Kinesologen mener at det er indre uro/stress som har ført til abortene mine. Noe jeg kjenner meg igjen i ... POENGET mitt er at det kanskje kan hjelpe deg hvis du får hjelp til å takle negative tanker og uro? Det er jo en kjent sak at mors sinnsstemning påvirker forteret. Jeg har ingen bevis for at det har noe å si for dette svangerskapet, men jeg kan ikke huske sist jeg hadde det så bra med meg selv. Det er som om kinesologen har tryllet bort all uro :) Det skal også nevnes at denne kinesologen har godt rennomè og lang fartstid. Tror ikke alle som driver med alternativ medisin er like flinke, som innen alle fagområder....

Jeg kjenner jo ikke deg og mener ikke å pålegge deg følelser du ikke har altså! Men hvis det er slik at du går å frykter det verste, som de fleste av oss her inne gjør, så er dette en erfaring fra min side...

Spent på å høre hvordan det har gått med prøven :)

Hei,

Det er jeg som har skrevet under" ny her."..Mistet nå for 5 gang,alle ganger mellom uke 8-10.

Kjenner igjen uroen hver gang man blir gravid på ny,klarer ikke slappe helt av. Merker at jeg med alle abortene har litt mer overbeskyttende og nervøs for at det skal skje noe med barna mine i tillegg. Kanskje Kinesolog hadde vært noe. Bor du på østlandet, og kunne du tipset om navnet på han/hun du bruker?

Tusen takk for gode ord Vilj:). Tror du har mye rett i at det er om å prøve å fokusere på mye godt, men det er ikke bestandig det er like lett. Har prøvd å ikke fokusere så mye på at det er noe i magen min, prøvd å gjøre det jeg normalt har gjort og leve som om ikke noe skjer i magen. Men det er ikke enkelt når man er trøtt, tar disse tabelettene som jeg har gjort 3 ganger om dagen. Kjenner jo det knyter seg i magen når jeg prater om det, derfor har jeg prøvd å ikke si det til noen, men har sprukket den siste uken. Skulle gjerne prøvd noe alternativt, men jeg bor på en liten plass i Finnmark, så det er ikke så enkelt. Må bare prøve uten den hjelpen:-) Men, tror nok det kunne hjulpet på å fokusert på andre ting og stresset mer ned i forhold til det som prøver å klore seg fast!!

Har ikke fått tak i de på legestasjonen, så jeg må nok bare vente...

Ha en flott dag videre alle sammen.-)

Annonse

Begynte å blø mer i natt, men det har blitt mindre i løpet av formiddagen, men jeg regner med at håpet er ute. Får jo også svar på blodprøvene i dag, så får vente å se hva de sier. Men, det kan jo også ha skjedd en del siden jeg tok den i går...

Håpar fortsatt for deg!!!!!!

Takk skal du ha Alfa-helix... Ringte legekontoret nu, men de hadde ennu ikke fått inn svaret, de skulle få de om ei halvtime... Det er bare å vente å se...

Ja, da har jeg fått svar på blodprøvene:-( De var gått ned fra 20000 til 17000, så da regner jeg med at håpet er over for denne gangen. Håper bare at det ikke tar så lang tid før alt kommer ut nu, har lyst å kunne nyte litt av påsken også!! Føler bare at det er trist og har bare lyst å legge meg ned å stri gråte, men det kan jeg ikke mannen er borte og jeg har mine søte gutter jeg må ta meg av. Pluss at vi i morgen får påskegjester så da er det bare å brette opp armene og begynne å stelle huset i stand:-) Selv om jeg var på en måte innstilt på dette etter at jeg begynte å blø, er det tungt for det. Håper at det går bedre neste gang, om det blir en neste gang!!

God påske til alle sammen:-)

Ja, håper det blir en neste gang om ikke så alt for lenge... Ja påskegjestene er min kjære søster med mann og barn.. Føler bare at jeg har lyst å gjøre alt fysisk som jeg ikke har kunne gjort nu på ei stund, gå ut å ake med guttene, vaske og steller, måkke sne og alt som får tankene mine bort fra det som skjer med kroppen, men det er klart at den er jo med og jeg kan ikke være så langt unna et do!! Men, skal nok komme meg igjennom det og se fremover og håpe at neste gang så går det bedre, har jo ikke alderen på min side, så håper at det ikke går så lang tid...

• 2 uker senere...

Takk for det alfa-helix.. Syns ikke jeg hadde så mye blødning som jeg har brukt å ha de andre gangene, men det er jo forskjell. Hadde jo fått time til neste kontroll på tirsdag som kommer. Men jeg har tenkt å dra, for at de skal få undersøke om alt er kommet ut, men også at jeg skal vite eksakt hva jeg skal gjøre når jeg blir gravid neste gang. Har veldig lyst å kreve at jeg har lyst å forholde meg til en gynekolog og ikke alle... Syns det tar på å skal forklare til alle hva som feiler meg og ikke få den behandlingen jeg føler jeg har behov for.... Så det blir spennende å se etter at jeg har vært der på tirsdag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...