Gå til innhold

Kommer over hit! Flere som venter i desember?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slenger meg også med her:D

Har forløpig termin 2 desember, og skal på tidlig UL 2 mai. Da er jeg 9+5.

Begynner å bli nervøs allerede. Livredd for at det ikke er noe liv inni der, selv om jeg er oversvømt av symptomer!!

Har ikke fortalt det til så mange enda, men kjenner jeg må holde meg i selen for å ikke røpe meg inni mellom :P

Nå har kvalmen kommet for fullt her. Foreløpig ikke kastet opp. Har også lagt på meg fem kilo på fire uker. Er 8+5. Er det noen andre her som har lagt på seg noe særlig? Jeg liker det iallfall ikke i det hele tatt! Ikke så mye, såå tidlig. :/

Nå har kvalmen kommet for fullt her. Foreløpig ikke kastet opp. Har også lagt på meg fem kilo på fire uker. Er 8+5. Er det noen andre her som har lagt på seg noe særlig? Jeg liker det iallfall ikke i det hele tatt! Ikke så mye, såå tidlig. :/

Jeg har lagt på meg et par kilo, men etter et magevirus i helga gikk jeg tilbake til den vekta jeg starta på. Har vært veldig oppblåst to-tre uker, men på mandag virket det som ting snudde litt og jeg fikk litt mer energi igjen. Er 9+5 eller noe sånt i dag...

Annonse

UL gikk bra :) Vi vikk se en liten en som sprellet og som hadde så fin hjertelyd! Hadde det ikke vært for denne gjennomtrengende altoppslukende kvalmen så hadde ting vært helt perfekt..! :P

Det er bra :) Håper for din del at kvalmen gir seg snart og hvertfall når du er ferdig med disse 3 mnd :)

Tok min første test i går, og den var positiv! :) I følge terminkalkulator er terminen den 23.12, og jeg er nå 7+5. Er fortsatt usikker på om det virkelig er sant, siden de fleste jeg kjenner har slitt veldig med å bli gravide og vi knapt nok har prøvd. I tillegg har nesten alle mine venninner mistet sin første, så jeg tør nesten ikke å glede meg over det nå, før det har gått litt lenger tid. Samtidig har jeg lyst til å skrike det ut i glede til alle jeg kjenner, så det er en litt småfrustrerende situasjon... ;)

Det merkelige er at jeg ikke har vært noe kvalm. Har hatt ømme bryster, tett nese og vært mere trøtt enn vanlig, men ellers ingen spesielle symptomer, bortsett fra litt "mens-smerter" slik at jeg hele tiden trodde jeg skulle ha mensen. Det var først da jeg i går kom til å tenke på at det var veldig lenge siden siste mens, at jeg det slo meg at jeg kanskje var gravid, og kjøpte en test som viste seg å være positiv. Men som sagt så tør jeg nesten ikke å tro det enda... :D

Tok min første test i går, og den var positiv! :) I følge terminkalkulator er terminen den 23.12, og jeg er nå 7+5. Er fortsatt usikker på om det virkelig er sant, siden de fleste jeg kjenner har slitt veldig med å bli gravide og vi knapt nok har prøvd. I tillegg har nesten alle mine venninner mistet sin første, så jeg tør nesten ikke å glede meg over det nå, før det har gått litt lenger tid. Samtidig har jeg lyst til å skrike det ut i glede til alle jeg kjenner, så det er en litt småfrustrerende situasjon... ;)

Det merkelige er at jeg ikke har vært noe kvalm. Har hatt ømme bryster, tett nese og vært mere trøtt enn vanlig, men ellers ingen spesielle symptomer, bortsett fra litt "mens-smerter" slik at jeg hele tiden trodde jeg skulle ha mensen. Det var først da jeg i går kom til å tenke på at det var veldig lenge siden siste mens, at jeg det slo meg at jeg kanskje var gravid, og kjøpte en test som viste seg å være positiv. Men som sagt så tør jeg nesten ikke å tro det enda... :D

Gratulerer så mye med spire :D

Er i uke 11 snart, så begynner å spre hemmeligheten til folk. Er 20% sykemeldt, så mine kollegaer begynner å lukte lunta.

At du ikke er kvalm skal du bare være glad for! Det er noe hærk! Blir kvalm og brekker meg når jeg ikke spiser i tide. I dag morges "spydde" jeg i kjøkkenvasken før frokost. Kan vel ikke kalle det spy når man er tom i magen og det bare så vidt kommer opp noe ekkel magesyre :(

Masse lykke til. Krysser fingra for at spira henger godt fast :)

Jeg har lagt på meg et par kilo, men etter et magevirus i helga gikk jeg tilbake til den vekta jeg starta på. Har vært veldig oppblåst to-tre uker, men på mandag virket det som ting snudde litt og jeg fikk litt mer energi igjen. Er 9+5 eller noe sånt i dag...

Jeg har gått ned jeg. Vært uggen og hatt lite matlyst. Men legen følger visst med sier han. Er 8+4 i dag. Første gang dettan.

Har termin rundt den 29.des etter egen regning. Har mistet 2 ganger tidligere og har ingen barn fra før. Tidlig ultralyd 18 mai, så det blir spennende å se om det går denne gangen :-)

Masse, masse lykke til. Jeg skal også ul 18 mai:)

Annonse

Har termin rundt den 29.des etter egen regning. Har mistet 2 ganger tidligere og har ingen barn fra før. Tidlig ultralyd 18 mai, så det blir spennende å se om det går denne gangen :-)

åh, så artig :) må si jeg gruer meg! Takk, og lykke til der også :)

Nå har jeg vert til ul, alt fint, og bare en:) hjertet slo. Ble satt fram til 7. Des, så gikk fra 10+5 til 11+2 i dag, hurra:))

Liten oppdatering. I dag er jeg 12 uker, og har hatt første time hos jordmor. Alle prøver var fine, og jeg har bare lagt på meg 800 g totalt så langt :)

Og etter en del leting fikk jeg høre hjertelyden <3 fantastisk..

God helg alle

Nå har jeg vert til ul, alt fint, og bare en:) hjertet slo. Ble satt fram til 7. Des, så gikk fra 10+5 til 11+2 i dag, hurra:))

Ul gikk utrolig bra her også. De lurte faktisk på om de så 2 hjerter, så er kalt inn til ny ul om 2 uker :) Kunne også være pulsen i navlestrengen men er UTROLIG spent på et skikkelig svar :) Er 7+4 idag :)

Jeg er 11+3 i dag :)

Uheldigvis er jeg sykmeldt for tredje uken på rad nå, og har blitt sykmeldt ytterligere noen uker. Jeg håper det går over snart slik at jeg kan komme meg litt ut og tilbake på jobb! Føler jeg nesten visner vekk av å bare sitte innendørs i ukesvis..

Et lite lys i enden av tunnelen er at jeg faktisk ikke er så kvalm lengre :) På en annen side så spyr jeg mye oftere nå for tiden. Ikke fordi jeg er så veldig kvalm, men fordi jeg har så vanvittig mye magesyre!! Det kjennes ut som den skal brenne hull i meg og da må jeg bare kaste det opp :( Er det noen andre som har opplevd dette? Må forresten nevne at jeg fjernet galleblæren i 2009, ikke at det har ført til noen problemer tidligere da.

Ul gikk utrolig bra her også. De lurte faktisk på om de så 2 hjerter, så er kalt inn til ny ul om 2 uker :) Kunne også være pulsen i navlestrengen men er UTROLIG spent på et skikkelig svar :) Er 7+4 idag :)

Spennende, lykke til:))

Jeg dævvver også av denne hersens kvalmen snart altså :( :(

Lei og sur og hormonell, der har dere meg.

9+4 i dag etter egne beregninger. Skal ikke til lege før i uke 12.

Prøver å ligge mest mulig, og hååååååååper det slipper taket snart......bah

Hei til alle btw :P

Jeg dævvver også av denne hersens kvalmen snart altså :( :(

Lei og sur og hormonell, der har dere meg.

9+4 i dag etter egne beregninger. Skal ikke til lege før i uke 12.

Prøver å ligge mest mulig, og hååååååååper det slipper taket snart......bah

Hei til alle btw :P

Hei ja.

Å jeg skjønner hvordan du har det.. Nå har jeg vært svingende kvalm, men er så hormonell og lei.

Følte meg bedre denne uka (er 12+1), helt til i dag. Da kom lunsjen i retur :(

Gleder meg til denne perioden er over og vi kan nyte dette.

Lykke til. Håper det gir seg snart :)

• 2 uker senere...

Her har jeg vært kvalm og jævlig i over to uker nå. Kastet opp hver dag den siste uka, opptil flere ganger dagen. Konstant kvalm og tissetrengt.

Og i går kom hodepinen også. MEN! I dag var vi på første ultralyd, og dét!

Herregud, det er det mest fantastiske jeg noen sinne har opplevd. En ekte liten baby som sprelte og lekte inni magen min! <3 Ble også satt tilbake tre dager, fra 13+2 til 12+6.

Så da er ny termin her 10. desember.

• 3 uker senere...

Hei. Jeg lurte på om noen kunne lage en fb event eller gruppe som man kunne joine. Evt lage en link å sende til meg om et sted man kan samle de i vestagder som har termin i desember. hadde jo vært veldig koseli å snakke litt med dem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...