Kanskje snart <3 86 Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 Etter tlf samtale med klinikken i dag fikk vi bare 1 forsøk til der...!! Det vil si at vi ennå kan gå offentlig da siden vi ennå ikke har gjort det, men... Føler at det å bruke Haukeland etter privat er som et skritt frem og to tilbake. Er skikkelig skuffet og nedfor i dag. Har ikke tro på at vi klarer det på dette siste og 5. forsøket.. Siden vi vil ha forsøket nå i mai (pga samboer som er vekkreist mye), så blir dette lange regimet litt stykkevis og oppdelt med kun 1 brett med p-piller før spray og så sprøyter. Kommer litt sent i gang med p-pillene også siden jeg tok første i dag ig er på blødningsdag 6. Gruer meg skikkelig til langt regime (sa sist at jeg aldri skulle gjøre det igjen), ettersom jeg måtte sykemelde meg flere måneder pga sterk migrene. Allikevel så blir det feil å ta kort regime når jeg har hatt 3 mislykkede forsøk med dette og 1 med langt regime som resulterte i flere gode egg og en kjemisk graviditet. Føler virkelig presset og forventningene denne gangen, nå Må det gå! Klarer snart ikke å være sterk og positiv lenger... Uff, dette ble et skikkelig klageinnlegg... Måtte bare få det ut... Noen som har brukt prednisolon og/eller Gonal-F før, og kan fortelle litt om dette?
Tante_Esel Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 naa er det mange som har tunge dager her inne! skjønner at du ikke er klar for offentlig etter privat, men samtidig, saa kan du vel vise til hva de har gjort hos hausken, og de offentlige kan jobbe ut i fra det... men du har et helt forsøk igjen da!! jeg har ogsaa slitt masse med migrene paa den møkkasprayen! Men etter jeg masa paa legen om aa faa albyl-e (blodfortynnende) saa har det hjulpet! de sier det kan bli litt mer blødning etter uttak, men det ser ikke saann ut i trusa mi naa ihvertfall! ønsker deg masse lykke til!!!
Metti er håpefull Skrevet 26. mars 2012 #3 Skrevet 26. mars 2012 Hei hva er grunnen til at Hausken bare ønsker et forsøk til ? Jeg skal også ha forsøk på Hausken i mai så da kommer vi kanskje til å følge hverandre
Kanskje snart <3 86 Skrevet 26. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 26. mars 2012 naa er det mange som har tunge dager her inne! skjønner at du ikke er klar for offentlig etter privat, men samtidig, saa kan du vel vise til hva de har gjort hos hausken, og de offentlige kan jobbe ut i fra det... men du har et helt forsøk igjen da!! jeg har ogsaa slitt masse med migrene paa den møkkasprayen! Men etter jeg masa paa legen om aa faa albyl-e (blodfortynnende) saa har det hjulpet! de sier det kan bli litt mer blødning etter uttak, men det ser ikke saann ut i trusa mi naa ihvertfall! ønsker deg masse lykke til!!! Ja, vi er nok mange som har opplevd eller opplever nedturer for tiden. Og jeg vet at mange har det verre og har vært igjennom mye mere. For min del så hjelper det å få det ut... Sant som du sier, erfaringen med forsøkene er jo god å ha. Frykter vel mest å føle at jeg er en del av et samlebånd og at det offentlige skal være strengere med å prøve ut nye ting osv og ikke minst ventetiden, men er vel dumt å dømme for mye på fohånd. Fikk Klexane på sist forsøk (kort regime) og var så og si migrenefri fra jeg begynte på den til jeg sluttet, men klinikken ville ikke at jeg skulle gå på det neste forsøk da de ikke så behovet for det. Takk for svar
Kanskje snart <3 86 Skrevet 26. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 26. mars 2012 [quote name=Metti ' timestamp='1332777309' post='144109304] Hei hva er grunnen til at Hausken bare ønsker et forsøk til ? Jeg skal også ha forsøk på Hausken i mai så da kommer vi kanskje til å følge hverandre Forstod det sånn at legen ønsket nye øyner på saken og så mente han at vi burde benytte oss av det offentlige nå som vi har brukt mye penger i det private. Kan jo ikke si jeg er helt uenig, men så ikke helt den komme. Følte at jeg ble gitt litt opp selv om det ikke er sånn. Er jo så trygg på Hausken og glad i de er jeg også blitt Skulle ønske det blir en Hausken baby! Så spennende at du også skal til Hausken i Mai Kan jeg spørre om du er fra Vestlandet da eller?
Tante_Esel Skrevet 26. mars 2012 #6 Skrevet 26. mars 2012 men du skal da ikke ha flere enn dette siste paa hausken, for naa skal det sette seg fast og gro skikkelig jeg fikk blodfortynnende av min egen lege... hehe.. saa ringte riksen og spurte de hva de synes om at jeg skulle ta blodfortynnende... de mente jeg ikke var kandidat til det.... synes det er litt sykt jeg, for de ser jo kanskje en viss effekt med blodfortynnende... saa mitt tips er: gaa til fastlegen ikke gi opp før du har prøvd en gang til hos hausen da... du er jo enda ung 3 aar yngre enn meg
Kanskje snart <3 86 Skrevet 26. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 26. mars 2012 men du skal da ikke ha flere enn dette siste paa hausken, for naa skal det sette seg fast og gro skikkelig jeg fikk blodfortynnende av min egen lege... hehe.. saa ringte riksen og spurte de hva de synes om at jeg skulle ta blodfortynnende... de mente jeg ikke var kandidat til det.... synes det er litt sykt jeg, for de ser jo kanskje en viss effekt med blodfortynnende... saa mitt tips er: gaa til fastlegen ikke gi opp før du har prøvd en gang til hos hausen da... du er jo enda ung 3 aar yngre enn meg Helt enig, hehe Kjente det rykket litt i smilebåndene når jeg leste innlegget ditt Jeg skal jo ikke i det offentlige for denne gangen skal det gå ;D! Jeg hadde troen på Klexane jeg, så forstod ikke helt hvorfor jeg ikke kunne få det denne gangen også. Han snakket om noe med at jeg var tynn og ikke trengte det. Nevnte Albyl for fastlegen og hun mente at det kunne jeg få, men ikke før forsøkene var ferdig. Hun ville helt sikkert ikke blande seg opp i behandlingsopplegget til klinikken. Så vi får se... Kanskje jeg tar det opp med fastlegen neste når jeg skal til henne over påske. Nå skal jeg prøve ut Prednisolon selv om jeg ikke har grunnlag for å stå på dette, er ihvertfall glad for at jeg får prøve det ut:) Takk for støtten Adine*bare lykke*
Metti er håpefull Skrevet 26. mars 2012 #8 Skrevet 26. mars 2012 [quote name=Metti ' timestamp='1332777309' post='144109304] Hei hva er grunnen til at Hausken bare ønsker et forsøk til ? Jeg skal også ha forsøk på Hausken i mai så da kommer vi kanskje til å følge hverandre Forstod det sånn at legen ønsket nye øyner på saken og så mente han at vi burde benytte oss av det offentlige nå som vi har brukt mye penger i det private. Kan jo ikke si jeg er helt uenig, men så ikke helt den komme. Følte at jeg ble gitt litt opp selv om det ikke er sånn. Er jo så trygg på Hausken og glad i de er jeg også blitt Skulle ønske det blir en Hausken baby! Så spennende at du også skal til Hausken i Mai Kan jeg spørre om du er fra Vestlandet da eller? Oki sånn å forstå !! Jeg er enig med Adine. Det blir ikke flere forsøk Jeg er fra stavanger. Du da ?
Tante_Esel Skrevet 26. mars 2012 #9 Skrevet 26. mars 2012 men du skal da ikke ha flere enn dette siste paa hausken, for naa skal det sette seg fast og gro skikkelig jeg fikk blodfortynnende av min egen lege... hehe.. saa ringte riksen og spurte de hva de synes om at jeg skulle ta blodfortynnende... de mente jeg ikke var kandidat til det.... synes det er litt sykt jeg, for de ser jo kanskje en viss effekt med blodfortynnende... saa mitt tips er: gaa til fastlegen ikke gi opp før du har prøvd en gang til hos hausen da... du er jo enda ung 3 aar yngre enn meg Helt enig, hehe Kjente det rykket litt i smilebåndene når jeg leste innlegget ditt Jeg skal jo ikke i det offentlige for denne gangen skal det gå ;D! Jeg hadde troen på Klexane jeg, så forstod ikke helt hvorfor jeg ikke kunne få det denne gangen også. Han snakket om noe med at jeg var tynn og ikke trengte det. Nevnte Albyl for fastlegen og hun mente at det kunne jeg få, men ikke før forsøkene var ferdig. Hun ville helt sikkert ikke blande seg opp i behandlingsopplegget til klinikken. Så vi får se... Kanskje jeg tar det opp med fastlegen neste når jeg skal til henne over påske. Nå skal jeg prøve ut Prednisolon selv om jeg ikke har grunnlag for å stå på dette, er ihvertfall glad for at jeg får prøve det ut:) Takk for støtten Adine*bare lykke* jeg har hatt hodepine i mange aar da... saa var nok litt lettere aa snakke med fastlegen er ikke tykk jeg heller maa jo holde sammen vi som har vaert her like lenge!
Kanskje snart <3 86 Skrevet 28. mars 2012 Forfatter #10 Skrevet 28. mars 2012 [quote name=Metti ' timestamp='1332780360' post='144109444] [quote name=Metti ' timestamp='1332777309' post='144109304] Hei hva er grunnen til at Hausken bare ønsker et forsøk til ? Jeg skal også ha forsøk på Hausken i mai så da kommer vi kanskje til å følge hverandre Forstod det sånn at legen ønsket nye øyner på saken og så mente han at vi burde benytte oss av det offentlige nå som vi har brukt mye penger i det private. Kan jo ikke si jeg er helt uenig, men så ikke helt den komme. Følte at jeg ble gitt litt opp selv om det ikke er sånn. Er jo så trygg på Hausken og glad i de er jeg også blitt Skulle ønske det blir en Hausken baby! Så spennende at du også skal til Hausken i Mai Kan jeg spørre om du er fra Vestlandet da eller? Oki sånn å forstå !! Jeg er enig med Adine. Det blir ikke flere forsøk Jeg er fra stavanger. Du da ? Ja, nå skal vi teste positivt i Mai Metti ;D Jeg er fra Bergen. VI får følge hverandre i Mai, blir spennende dette
Metti er håpefull Skrevet 28. mars 2012 #11 Skrevet 28. mars 2012 [quote name=Metti ' timestamp='1332780360' post='144109444] [quote name=Metti ' timestamp='1332777309' post='144109304] Hei hva er grunnen til at Hausken bare ønsker et forsøk til ? Jeg skal også ha forsøk på Hausken i mai så da kommer vi kanskje til å følge hverandre Forstod det sånn at legen ønsket nye øyner på saken og så mente han at vi burde benytte oss av det offentlige nå som vi har brukt mye penger i det private. Kan jo ikke si jeg er helt uenig, men så ikke helt den komme. Følte at jeg ble gitt litt opp selv om det ikke er sånn. Er jo så trygg på Hausken og glad i de er jeg også blitt Skulle ønske det blir en Hausken baby! Så spennende at du også skal til Hausken i Mai Kan jeg spørre om du er fra Vestlandet da eller? Oki sånn å forstå !! Jeg er enig med Adine. Det blir ikke flere forsøk Jeg er fra stavanger. Du da ? Ja, nå skal vi teste positivt i Mai Metti ;D Jeg er fra Bergen. VI får følge hverandre i Mai, blir spennende dette fikk mensen i dag så da er jeg igang me lang protokoll.. 16 April tar eg første spray
dincene Skrevet 29. mars 2012 #12 Skrevet 29. mars 2012 Jeg har hatt gonal og prednisolon. Prednisolon får man vel når man har ett eller anna autoimunsykdom. I mitt tilfelle - jeg har endometriose. Legen mente at det kan jo prøves men ikke at det skal hjelpe. Jeg har levd i mange år med hodeverk, men blodfortynnende får jeg ikke. St.olavs mente at da bør det foreligge blodprøve undersøkelser at jeg har problemer med at blodet ikke koagulerer osv. Dei har jeg ikke tatt. Det jeg opplevde med prednisolon var - imunforsvaret blir jo svekket for at egget ikke blir støtta vekk, så jeg fikk jo i november/desember alle sykdommer/basilusker som kom mot meg! Jeg var konstant syk!
Tante_Esel Skrevet 29. mars 2012 #13 Skrevet 29. mars 2012 Jeg har hatt gonal og prednisolon. Prednisolon får man vel når man har ett eller anna autoimunsykdom. I mitt tilfelle - jeg har endometriose. Legen mente at det kan jo prøves men ikke at det skal hjelpe. Jeg har levd i mange år med hodeverk, men blodfortynnende får jeg ikke. St.olavs mente at da bør det foreligge blodprøve undersøkelser at jeg har problemer med at blodet ikke koagulerer osv. Dei har jeg ikke tatt. Det jeg opplevde med prednisolon var - imunforsvaret blir jo svekket for at egget ikke blir støtta vekk, så jeg fikk jo i november/desember alle sykdommer/basilusker som kom mot meg! Jeg var konstant syk! jeg fikk ikke blodfortynnende av klinikken jeg heller... bare saa det er sagt.. men har hatt kronisk migrene i over 3 aar naa, og saa sa jeg til legen at jeg hadde hørt at det kunne hjelpe med blodfortynnende...Da fortalte legen min meg at hun hadde hatt en annen pasient med migrene som plutselig ble migrenefri i 2 aar etter hun startet paa lavdose med albyl-e. og da var jeg tilfeldigvis startet paa spray. Legen ba meg bare ringe aa spørre riksen om det hadde noe aa si ifht forsøket... paa riksen sa de at jeg ALDRI ville faatt blodfortynnende, men hva fastlegen behandlet meg med kunne de ikke gjøre noe med. Men en ting var sikkert, og det var at det ikke er farlig aa ta blodfortynnende for fruktbarheten
dincene Skrevet 29. mars 2012 #14 Skrevet 29. mars 2012 [ Men en ting var sikkert, og det var at det ikke er farlig aa ta blodfortynnende for fruktbarheten ] Jeg er ikke lege men jeg har hatt 2 ganger ei lengre telefonsamtale med legen min fra st.olavs og blant anna diskuterte vi angåendes dette også. Hun fortalte jo mye om hva som kan være negativt med det, men jeg husker jo ikke alt mere. Var for en stund sida også. Men jeg husker, hun sa at om man ikke trenger det og bruker til tross for det så er det lettere å få blødninger og til og med spontan abort. Denne prosessen er tung nok for at jeg skal mase meg til noe som jeg kanskje ikke trenger i det hele tatt og etterpå skal jeg angre på at jeg skulle ha dem.
Kanskje snart <3 86 Skrevet 29. mars 2012 Forfatter #15 Skrevet 29. mars 2012 Jeg har hatt gonal og prednisolon. Prednisolon får man vel når man har ett eller anna autoimunsykdom. I mitt tilfelle - jeg har endometriose. Legen mente at det kan jo prøves men ikke at det skal hjelpe. Jeg har levd i mange år med hodeverk, men blodfortynnende får jeg ikke. St.olavs mente at da bør det foreligge blodprøve undersøkelser at jeg har problemer med at blodet ikke koagulerer osv. Dei har jeg ikke tatt. Det jeg opplevde med prednisolon var - imunforsvaret blir jo svekket for at egget ikke blir støtta vekk, så jeg fikk jo i november/desember alle sykdommer/basilusker som kom mot meg! Jeg var konstant syk! Hei og takk for svar Jeg har ikke sykdom (som jeg vet om) som tilsier at jeg bør ha Prednisolon, men klinikken ville prøve dette nå siden vi har hatt en del mislykkede forsøk. Skal gå på 10 mg daglig og dette var lavdose i følge legen. Tenker det er verdt å forsøke, for nå er jeg villig til å prøve alt. Håper jeg slipper å bli mye syk da... Hadde du god/dårlig erfaring med Gonal F forresten?
Tante_Esel Skrevet 30. mars 2012 #16 Skrevet 30. mars 2012 [ Men en ting var sikkert, og det var at det ikke er farlig aa ta blodfortynnende for fruktbarheten ] Jeg er ikke lege men jeg har hatt 2 ganger ei lengre telefonsamtale med legen min fra st.olavs og blant anna diskuterte vi angåendes dette også. Hun fortalte jo mye om hva som kan være negativt med det, men jeg husker jo ikke alt mere. Var for en stund sida også. Men jeg husker, hun sa at om man ikke trenger det og bruker til tross for det så er det lettere å få blødninger og til og med spontan abort. Denne prosessen er tung nok for at jeg skal mase meg til noe som jeg kanskje ikke trenger i det hele tatt og etterpå skal jeg angre på at jeg skulle ha dem. men naa er det sånn at jeg faktisk trenger det da.. pga andre plager, og ikke pga barnløshet! men jeg føler at det er rett å ta også, så da vil jeg nok ikke angre.
dincene Skrevet 30. mars 2012 #18 Skrevet 30. mars 2012 "Hei og takk for svar Jeg har ikke sykdom (som jeg vet om) som tilsier at jeg bør ha Prednisolon, men klinikken ville prøve dette nå siden vi har hatt en del mislykkede forsøk. Skal gå på 10 mg daglig og dette var lavdose i følge legen. Tenker det er verdt å forsøke, for nå er jeg villig til å prøve alt. Håper jeg slipper å bli mye syk da... Hadde du god/dårlig erfaring med Gonal F forresten? " Gonal f veit ikke om hadde så mye å si på formen min, men jeg var kjempe dårlig av sprayen. Og man går jo på den under sprayinga også. Så jeg ble ikke bedre, som andre sier de blir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå