Gå til innhold

Orker ikke denne klumpen i halsen mer...trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter et slitsomt samlivsbrudd og mye psykisk smerte både før og etter, begynner jeg å komme meg sakte men sikkert.

Jeg føler meg bra, er i gang med ett nytt liv, ny jobb, har begynt å date igjen osv. Men likevel så forblir denne klumpen i halsen/brystet...noen ganger er den borte, så kommer den igjen. Jeg kjenner den når jeg svelger, musklene er sikkert skikkelig stramme.

Har prøvd avslapningsteknikker men ingenting funker. Jeg føler meg ikke spesielt stressa, men jeg vet jo at jeg fremdeles har så mye usikkerhet i livet mitt at inni hodet er det sikkert noe helt annet.

Noen råd om hvordan man skal takle dette, evt. bli kvitt klumpen?

Skrevet

Kanskje snakke med en coach....... Har gjort underverker for meg :-)

Skrevet

Tror det bare tar tid. Var igjennom ett samlivsbrudd med pappan til barna for snart 4 år siden. Det tok tid å komme over. Måtte bare bearbeides. Og selvtilliten og den psykiske biten får en real knekk. Opplevde at mitt nye samboerskap heller ikke gikk. Men vet at enn kommer seg videre. har du venner, familie, evt prøv å få noe hjelp? Gjør koselige ting for deg selv. Tenk på deg selv og barn en stund.

Skrevet

Hi

Finnes det ingen medisiner jeg kan ta da;) Eller noe annet. Den gjør nesten vondt til tider...ubehagelig vondt ikke smertelig vondt.

Akkurat som om det ligger en liten ert i svelget....stor ert....hard ert.

Skrevet

Prøv depridix, naturlegemiddel mot depresjon som selges på helsekost. Virker med en gang og det holder sikkert med å ta en halv om gangen. Eller hva med tankefeltterapi, funker som bare det det også. ønsker deg masse lykke til videre og håper klumpen i halsen går bort snart! :-)

Skrevet

Kanskje det er en ekte klump du har? Mange mennesker har en grop i halsen der det kan hope seg opp matrester. Kanskje du kan få en lege til å ta en titt? Kan bli både hovent og vondt det!

Skrevet

Musklene i halsen (svelgemusklene) kan være anspente, noe som kan føre til klumpfølelse i halsen. Har du problemer med stemmen?

Skrevet

Jeg hadde en klump i halsen, bokstavelig talt. Legen måtte ta den bort, så mener du en ekte klump, eller en psykisk klump??

Skrevet

Jeg vil tro at du har angst. Jeg har selv kjent dette fenomenet på kroppen. Jeg forstod først i ettertid at det var angsten som viste seg...

Skrevet

HI

Tror nok det er psykisk ja, ikke fysisk. Det kommer og blir borte igjen, men jeg kan ikke styre det.

Takk for råd, skal sjekke på apoteket.

Skrevet

Kanskje det hjelper med litt samtale? Evt. angstdempende legemiddel,for en periode. Det er jo tydelig at det er et eller annet som plages

Skrevet

Høres ut som angst, jeg bruker Sobril de dagene pulsen "slår" i halsgropen og klumpen ikke går vekk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...