anonym91 Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 hei lurer på om noen har positive eller negative erfaringer ang. vakisner i graviditeten? er klar over at det anbefales gravide fra uke 12 og ta influensa vaskinen. er ikkje så skeptisk til vaksiner til vanlig,men er det vert og sprøyte i seg når det er baby på vei. er nå i uke 14 og prøver og lage litt for og i mot argument. noen erfaringer ?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 Er det anbefalt? Har jeg aldri hørt. Hverken lege eller jordmor har nevnt det til meg. Er generelt absolutt ikke i mot vaksiner, men ser ikke helt poenget med en influensavaksine om du ikke er en av de som nesten stryker med av en influensa. Har det noe å si om man er gravid eller ikke? Er vel ikke sånn at om man er gravid så tåler man influensa mindre, eller?
anonym91 Skrevet 26. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2012 http://mammanett.no/gravid/influensavaksine
Heidi <3 Skrevet 27. mars 2012 #4 Skrevet 27. mars 2012 Det går jo mot vår nå, så det er vel ikke nå man tar slike vaksiner uansett?? Jeg har termin i september og vil da ha født før den store influensa sesongen.. Ville ikke proppa i meg virusbakterier nå.. og ville nok ikke gjort det heller om jeg var gravid i sesong..
Netti*** Skrevet 27. mars 2012 #5 Skrevet 27. mars 2012 Sliter du med luftveiene eller har dårlig immunforsvar til vanlig. Frisk gravide trenger ikke denne vaksinen. Spesielt ikke nå når sesongen er over. Ikke i sesongen heller.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #6 Skrevet 27. mars 2012 Vanlige influensa vaksine er ikke noe man trenger å ta. Ville ikke tatt den. En normal frisk gravid dame overlever en influensa, og det gjør babyen og. Er man i en annen risikogruppe samtidig som man er gravid, så kan man jo rådføre seg med lege osv. Men ville vært kritisk til slike ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå