prøver1991 Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 Nå har det seg slik at jeg har begynt å tenke litt å å bare ting og tang som jeg har å servere i tilfelle jeg får besøk etter fødselen. Jeg har baket risboller, daimiskake og litt kanelboller. har dere forslag til noe mer jeg kan lage, som kan fryses ned?
:) liris Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 Jeg baker ingenting og planlegger ingenting.. Dersom folk vil komme på besøk får de ta med seg den kaka selv!
cecan24 Skrevet 26. mars 2012 #3 Skrevet 26. mars 2012 jeg baker heller ikke mtp besøk, men lager litt div mat å legger i frysern som er enkelt å tine slik at jeg selv får i meg mat i barseltiden. Var hektisk med amming og div første gangen og denne gangen venter jeg tvillinger så regner med at det blir enda mer travelt nå ;-) men har en veldig snill mamma som baker til oss om jeg ønsker det :-)
Gjest Lilu87 Skrevet 26. mars 2012 #4 Skrevet 26. mars 2012 Jeg har fått råd av mange om ikke å bake kaker i forkant, men lage vanlig mat til oss i stedet for. Jeg baker rundstykker, brød, horn og diverse annet brødmat, og skal lage noen porsjoner med lapskaus og litt supper og sånn. Hvis babyen skulle ha KISS, kolikk eller vi skulle ha store problemer med amming, søvn, osv, så vil jeg mye heller ha middag i fryseren enn kaker... Kaker og annet til barselbesøk kan besøket ta med selv
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #5 Skrevet 26. mars 2012 Kjøper heller inn et par bokser med is, det passer jo alltid til kaffen
prøver1991 Skrevet 26. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 26. mars 2012 tja, det er kanskje sant! Men min situasjon er den at jeg har absolutt ingen i familie som bor her på østlandet, dem bor alle i nordland, så hvis dem kommer på besøk synes jeg det blir domt av meg å be dem ta meg kaker og diverse.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #7 Skrevet 26. mars 2012 Det har tidligere ikke vært noe problem å diske opp noe når man får besøk.Det er da ikke såååååå travelt å være hjemme med en baby. De sover jo mesteparten av tiden, likevel. Det som jeg har liggendes i fryseren, blir gjerne der til jeg kaster det i søpla. Nybakt er tross alt best Mye mer travelt når ungene blir større og man er ute i full jobb, skal organsiere dagene, uka, vaske klær osv. Det er da man skulle hatt noe liggendes i fryseren i tilfelle besøk, men er det ikke rart... Det er visst ikke så gøy å besøke litt større barn
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #8 Skrevet 26. mars 2012 da jeg fikk nr 1 var folk veldig flink til og ta med seg ting til kaffen da dem skulle komme på besøk. Hadde nok å komme meg etter en fødsel, og alt var nytt med ammingen osv, så satt veldig stor pris på det. Men ingen tok med seg noe da nr 2 kom. Men greit nok - de fikk ikke noe hjemmelaget, men kake kjøpt på butikken eller is Denne gangen har jeg baket skoleboller, boller og tenker jeg skal bake ei kake som jeg kan ha liggende. Har termin i morgen så kanskje på tide å få den bakt! (Med to små fra før har jeg ikke tid til å bake noe på 1-2-3 hvis folk finner ut at de plutselig "stikker innom" en tur) Men folk forventer vell ikke full servering rett etter en fødsel!? Det gjør i alle fall ikke jeg! =)
prøver1991 Skrevet 26. mars 2012 Forfatter #9 Skrevet 26. mars 2012 da jeg fikk nr 1 var folk veldig flink til og ta med seg ting til kaffen da dem skulle komme på besøk. Hadde nok å komme meg etter en fødsel, og alt var nytt med ammingen osv, så satt veldig stor pris på det. Men ingen tok med seg noe da nr 2 kom. Men greit nok - de fikk ikke noe hjemmelaget, men kake kjøpt på butikken eller is Denne gangen har jeg baket skoleboller, boller og tenker jeg skal bake ei kake som jeg kan ha liggende. Har termin i morgen så kanskje på tide å få den bakt! (Med to små fra før har jeg ikke tid til å bake noe på 1-2-3 hvis folk finner ut at de plutselig "stikker innom" en tur) Men folk forventer vell ikke full servering rett etter en fødsel!? Det gjør i alle fall ikke jeg! =) okei hørtes jo veldig greit ut Dette blir min første baby, og vet ikke helt hvordan det kommer til å bli, så det er nok derfor jeg vil bli nok forberedt, har kjøpt inn ALLT jeg trenger av babyting. også ting som jeg kanskje ikke trenger, meg tenkte at det er lurt at jeg har kjøpt inn. Hadde termin igår, så babyen kan jo komme når som helst
Multear Skrevet 28. mars 2012 #10 Skrevet 28. mars 2012 Jeg kommer til å bake noen enkle sjokoladekjeks og ha is i fryseren. Også kommer jeg til å servere fruktsalat!! Med evt. is til Man blir så drittlei av kaker og søtsaker når man skal ha barselbesøk hver dag! Det er lettere og sunnere Men det med å lage middag var kanskje ikke så dumt! Blir lett "Fjordland" ellers hvis det blir travle dager
Oskarsen Skrevet 30. mars 2012 #11 Skrevet 30. mars 2012 Synes det er superkoselig at du tenker på gjestene dine jeg! Da jeg ble mamma første gang fikk jeg også høre i forkant at "nei nå må du bare tenke på deg selv og barnet, og gjestene forventer ikke å få noe. I så fall får de komme med serveringen/kaka selv". Men jeg er som deg glad i å servere folk som kommer på besøk, og selvsagt når folk kommer langveisfra. Og jeg opplevde sjelden at besøkende hadde med seg noe annet enn en gave på barselbesøk, og ikke forventet jeg det heller... Satt stor pris på at folk kom og da serverte jeg de gjerne noe, selv om det ikke nødvendigvis var store greiene... Så synes det er fint hvis du orker/ønsker og har bakt jeg, men ville nok også ha fylt opp fryser´n med andre (kjøtt)boller;-)) og middager...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå