Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 Det har seg slik at jeg er 40+4 idag, alltså 1 dag over termin. Idag var jeg hos legen siden babyen ikke kom til termin! Di to siste gangene jeg har hatt svangerskapskontroll hos legen min, rører hun ikke magen, hun kjenner ikke engang om hodet til babyen er festet, så jeg har ikke peiling om babyen har festet hodet i bekkenet. Eneste legen min gjør er å sjekke blodtrykket og fosterlyden. Det er det hun har gjort di to siste gangene jeg har vært hos legen. Ville tro at hun ihvertfall tok symfysemålet, noe hun heller ikke har gjort i det siste. utrolig skuffet alltså. Jeg vet nå at hvis jeg blir gravid på nytt så skal jeg ha byttet lege til den tid og gå til jordmor innimellom.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 Har du sagt noe til henne? Bedt henne om å sjekke leiet? Synes også at hun burde gjøre dette uoppfordret, men leger er mennesker også og de glemmer ting de og. SI hva du vil legen skal gjøre, og nekt å gå før hun har gjort det.
mrsrogaland. Skrevet 29. mars 2012 #3 Skrevet 29. mars 2012 Jordmødre er veldig flinke og har kunnskap og erfaring som leger ikke har. Jeg gikk til min jordmor hele svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #4 Skrevet 29. mars 2012 Det eneste min lege gjør er akkurat det samme! Men hun måler s.målet i tilegg da! Lytter etter fosterlyd, tar blodtrykket, spør om hvordan det går... Så er det hadebra! tar ca 10 min. Forrige kontrollen min ble derfor hos jordmor, der var jeg I EN TIME! Men det var jo også vårt 1. møte da så vi gikk jo igjennom bla helsekortet osv. Vi snakket masse:) Hun sjekket urin, blodtrykk, vekt, tok magemål, lyttet etter hjertelyd og sjekket leiet til jenta, tidlig enda da siden jeg bare var i uke 27 da men:) Snakket litt om mine hofteproblemer også! Neste gang skal vi snakke litt om amming, for det er noe jeg sa jeg gruet meg til:
Håpefull mars 2012, Varg Skrevet 29. mars 2012 #5 Skrevet 29. mars 2012 Selv har jeg bare gått til jm etter uke 20.Hun har testet urin, hørt hjertelyd, målt sf mål, veid meg, kjent på mage, og kjent om hodet er festet.. Noen ganger har hun også tatt blod prøve. Timen varer alltid i 30 min. Veldig koselig. Før uke 20 gikk jeg til legen, han tok ikke engang på meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå