NoraLill82 Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 Aaarg, i dag har jeg kleskrise! Har lyst å pynte meg litt (i alle fall noe annet enn ullstillongs, sliten bukse og GoreTex-jakke), men det er jo for søren ikke noe som er praktisk å ha på seg når man ammer! Jeg har ikke kjøpt ammeklær, syns det er dyrt, og har til nå "klart meg" med singleter som kan dras ned under puppen, og cardigans, jakker eller oversized gensre over. Så jeg spør dere: jeg trenger en fin regnjakke (ikke friluftstype), noen som har en god/fin dere vil anbefale? Jeg trenger også inspirasjon til litt feminine/elegante klær som er praktiske å amme i, varme (nordnorge, ja...) og hvor jeg ikke trenger å brette opp overdelen slik at jeg blotter magen. Setter stor pris på tips!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 Jeg har ingen gode ideer vil bare si meg veldig enig i det du sier. Jeg har vært så heldig å fått låne en del amme topper, men de er jo like alle sammen og utrolig stygge og kjedlige. Jeg gleder meg til jeg er ferdig med å amme og jeg kan kle på meg det jeg vil å ikke hva som er praktisk. har også selv brukt den med singlett og store gensere over men begynner å bli rimelig lei, her er vesla snart 3 mnd så det er en stund igjen til jeg får kle på meg det jeg selv ønsker.
Underveis --> Skrevet 26. mars 2012 #3 Skrevet 26. mars 2012 HM (!) har noen stripete nå som jeg synes er mye finere enn de som de har hatt tidligere. Fås i kort og lang erm. Bruker de mye nå. Ellers brukte jeg forrige gang nesten utelukkende singlet som jeg dro under puppen, og en tynn bomullsgenser over som jeg så dro over puppen. Ingen blotting av magen, og lite blotting av pupp ;-) Ble litt mer mikk, men da ser det i alle fall ut som om man har normale klær på seg. Ellers har jeg kjøpt en del tynne bomullsgensere med knappestolpe midt på. Kan kombineres med et skjerf for mindre blotting av pupp og tykkere strikkejakker om det er kaldt. Jeg bruker mine vanlige jakker, som er sånn trench-stoff. Synes forøvrig Boob sine ammeklær er utrolig kjedelige, og uforholdsmessig dyre!
lille sprelle Skrevet 26. mars 2012 #4 Skrevet 26. mars 2012 Jeg hadde boobs ammetopper. Ensfargede og helt greie synes jeg. Lite bryst som blottes og de holdt hele ammeperioden, som jo er ganske lang tid. Utenpå en slik t-skjorte f.eks. kan man jo ha en dressjakke eller cardigan når man vil pynte seg litt.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #6 Skrevet 26. mars 2012 Jeg har kjøpt ammesinglet på både H&M og Lindex, da kan du har hva du vil av topper og gensere utenpå og dra opp for å amme uten å blotte hele magen. Kjempefornøyd, brukte det hele ammeperioden jeg, er som en vanlig singlet men med oppknapping akkurat på puppen akkurat som på amme-bh'ene.
Leelo Skrevet 26. mars 2012 #7 Skrevet 26. mars 2012 Omslagskjoler, pen bluse/tøff skjorte du kan kneppe ned. Kan eventuelt ha ammesinglet under? Selv kjøpte jeg PENT brukt ammetøy på finn, og boob på tilbud.
NoraLill82 Skrevet 26. mars 2012 Forfatter #8 Skrevet 26. mars 2012 Takk for svar jenter! Ble litt mer inspirert nå, og i bedre humør Jeg stod i butikken og skulle handle brød og melk og det der, så landa øynene mine på ull-singleter fra Pierre Robert, DE må jo være fine tenkte jeg! Kjøpte en burgunder, kjempefin var den å amme med! Så får jeg også ull innerst. Skal sjekke ut HM også. Og så fant jeg mye fint på Boobs nettsider, de leverer ikke til Norge, men har en venninne i Sverige som kan være mellomledd. Falt for noen fine kjoler nemlig Igjen, takk for svar! Redda faktisk dagen
Mamma4livet Skrevet 26. mars 2012 #9 Skrevet 26. mars 2012 Takk for svar jenter! Ble litt mer inspirert nå, og i bedre humør Jeg stod i butikken og skulle handle brød og melk og det der, så landa øynene mine på ull-singleter fra Pierre Robert, DE må jo være fine tenkte jeg! Kjøpte en burgunder, kjempefin var den å amme med! Så får jeg også ull innerst. Skal sjekke ut HM også. Og så fant jeg mye fint på Boobs nettsider, de leverer ikke til Norge, men har en venninne i Sverige som kan være mellomledd. Falt for noen fine kjoler nemlig Igjen, takk for svar! Redda faktisk dagen Følgende norske nettbutikk selger bla boob (som jeg elsker å bruke): http://www.denkulemage.no/
Leelo Skrevet 26. mars 2012 #10 Skrevet 26. mars 2012 Her har de en del tilbud også:http://barnekompanietcom.mamutweb.com/Shop/List/Outlet/189/1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå