Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 Har dere noe rytme dere som har babyer på 3 mnd? I forhold til når de sover, spiser og hva gjør dere mens de er våken?
Mamma til 3 <3 Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 Vi har en sånn noenlunde grei rytme på ting Eneste vi må prøve på fremover er å få henne i seng tidligere. Hun legger seg som regel sammen med meg i 22 tiden og da sovner hun godt,men hu er gjerne trøtt og grinete fra 19.30 tiden. Så målet er å få henne i seng til de tider:) På dagtid så er det litt skravlig og kos når hun er våken. Eller hun blir litt underholdt av storesøskna hvis hun er i humør til det
Lykkelita<3 Skrevet 26. mars 2012 #3 Skrevet 26. mars 2012 Lillepia er 3,5 mnd. Vi har fått til fin kvelds-rutine der hun legger seg rundt halv åtte på kvelden. Det varierer litt hvor mange ganger hun er oppe og spiser på natten. Så står vi opp mellom åtte og ti. På dagen har vi ikke egentlig noen rutine. Jenta vår er veldig sta, og skal absolutt ikke sove når hun er trøtt på dagtid. Det er jo så mye å få med seg, man kan jo ikke sove da. Vi klarer noen ganger å få henne til å sove en time-halvannen, men som oftest tar hun noen små "power-naps" på 20-30 min. Dette resulterer jo da i at hun blir ganske grinete noen dager. Håper at vi snart får mer rutine på dagene, slik at hun får de lurene hun trenger.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2012 #4 Skrevet 27. mars 2012 Dagene er greie. Hun sover 4 ganger. Våken 1-2 timer mellom hver lur. Sover alt fra 40 min til 2,5 timer. Fra kl 17 og utover er det pupping pupping pupping. Hun sover en dupp fra 19-20 og så er det en ny runde med pupping til den store gullmedaljen til vi begge to er slitne og legger oss sammen. Så vi er ikke i nærheten ab å få gode kveldsrutiner....
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #5 Skrevet 29. mars 2012 Godt å høre at det er flere uten rytme:)
Isabellas28 Skrevet 31. mars 2012 #6 Skrevet 31. mars 2012 Gutten min er nettopp blitt 3 mnd og har hatt god rutine siden han var 6 uker gammel. Vi legger han alltid kl.19.00,og som regel så sovner han med engang, av og til så må vi ut 1-3 ganger å gi tutten iløpe av den første halv timen.Og neste måltid etter vi har lagt han er som regel i mellom 24-03 en gang,også er det hver 3-4 time.Om dagen er det litt forskjelligt etter hva programmet er for dagen(sovner jo feks i bilen). Men hvis vi er hjemme hele dagen så våkner han i 7-8 tiden, er våken ca 1,5 time og har seg 40-60 min kvil(helst ute i vognen)så er han våken i ca 1-2 timer, sover ca 1-2 timer, og i 13.30-14 tiden så sover han til 17, ca 3 timer.(Alltid ute i vognen). Så er han våken fra 17-19, og då er han knall trøtt når han skal leggast. begynte å "lage" rutine fra dag 1..begynte med å legga seg med meg i 23 tiden, så etter 2-3 uker i 22 tiden, så 21 tiden osv...merket at han var alltid sur om kveldene når han var lengre våken enn kl.19.så han trengte faktisk å legga seg tidligt.og det er godt for foreldrene også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå