LilleFru Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 Nå er Bassen 7 mnd, og vi tenker for alvor på sistemann! Jeg har to fra tidligere på 9 og 6 år, og for at det ikke skal bli altfor stortsprang fra størst til minst, tenker vi Bånn Gass! Må bare hale iland bryllup i mai først, siden mor vil ha champis i glasset Flere som tenker i samme baner?
cecilius Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 Ja hvorfor ikke Hadde jeg hatt mulighet så skulle jeg gitt lillegutt en søster eller bror etter ikke så altfor lenge. Tenk så stor glede de kommer til å ha av hverandre. Det er jo klart at kroppen skal komme seg å sånn og det vil bli slitsomt med to så små, men kjære vene, hvis du er "up for it" så kjør på Min svigersøster har fått to på rappen. Ikke helt planlagt, men likevel så tenker jeg på hvor gøy de to søstrene sisters kommer til å ha det da de vokser opp. Hun er sliten nå som minstemann er så liten enda, men det blir bedre. Jeg kommer ikke til å kunne gi lille B søsken før han er rundt 4 år rett og slett fordi jeg måtte hoppe ut av utdannelsen for å få han. Har aldri angret , men jeg syns det er litt trist at det blir så stort mellomrom. Så har du lyst (mulighet og overskudd) har du lov.
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 26. mars 2012 #3 Skrevet 26. mars 2012 Kan ikke si det var planlagt her, men ble gravid igjen 4 mnd etter fødsel, nå er storebror 13 mnd, mens lillesøster blir 3 uker på onsdag Det er jo slitsomt nå i starten, hvertfall når lillesøster kun skal bæres på (av meg, og meg alene) og gråter en del. Men storebror er så flink og snill med henne, han prøver å låne henne lekene sine, koser henne og kysser henne i panna (slik jeg pleier å kysse han) og om hun skulle ligge i vugga si i stua å gråte, så "krabber" (går på knærne) han bort og vugger på henne til jeg kommer å plukker henne opp <3 Det er godt å se at det ikke er noe spesielt mye sjalusi hos guttungen, enda det kommer et tak eller to iløpet av dagen. Om jeg kunne velge om igjen, så hadde jeg nok satset på en hurtig graviditet, til tross for at økonomien vår ikke er av den beste om dagen.
Gjest Baby♡Lykke Skrevet 26. mars 2012 #4 Skrevet 26. mars 2012 Jeg er ikke helt der enda. Tenker på det av og til, men har lyst til å vente ihvertfall 1,5 år til. jeg syns jeg har nok med mini, selv om han er grei dagen lang. Koser meg masse med han, og har lyst til å kose meg med sistemann også når den dagen kommer.
håperpåvinterbarn Skrevet 26. mars 2012 #5 Skrevet 26. mars 2012 Av og til tenker jeg tanken, spesielt siden jeg er 32 og samboer er 34, men så tenker jeg også: Vil koooose meg meg lille tuppa og ikke stresse rundt med to bittesmå. Jaja, det er vel positive og negative sider ved å ha kort og langt mellom barna. Min søster er 4 år yngre enn meg, men vi har alltid hatt et veldig nært og tett bånd til hverandre. Min svigerinne har kun to år mellom seg og søsteren sin, men de "tålte" ikke hverandre i oppveksten (de er glade i hverandre i voksen alder). Så dette er vel ingen automatikk i. Men jeg får faktisk litt babydilla igjen når jeg ser bittesmå tasser, enda vår kun er 9 mnd! Det blir kjekt med bebis igjen om et par år
Leoliten Skrevet 26. mars 2012 #6 Skrevet 26. mars 2012 Vi har en på 5 mndr, og jeg tenker alvorlig på å få en til snart, men problemet vårt er plassen. Vi bor i en toroms leilighet og venter på at den nye skal bygges. Ferdig om litt over 1 år, så det blir veeeeeeeldig trangt på soverommet om vi skulle fått en til. Mn jeg har veeeedlig lyst på en til, så kanskje man skulle planlegge det til at man kanskje får en like etter vi har flyttet... Smart å være høygravid rundt flytting, så slipper man å gjøre noe særlig... he he....
zassy☆ Skrevet 26. mars 2012 #7 Skrevet 26. mars 2012 Har dere alle fått mensen tilbake da?? Her har den ikke dukket opp :/
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #8 Skrevet 26. mars 2012 Vi har også tenkt å ha to tette, så så snart forholdene ligger til rette for å få barn (er vel ganske essensielt å ha eggløsning da har jeg skjønt. Hehe!), så blir det forsøk på en ny baby. Babyen er nå 4,5 måneder og jeg har ikke fått mensen tilbake enda. Dessuten sliter jeg veldig med tørre slimhinner under amming, så sex har blitt forsøkt flere ganger, men det er så sinnsykt smertefullt enda :-O
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 26. mars 2012 #9 Skrevet 26. mars 2012 Har dere alle fått mensen tilbake da?? Her har den ikke dukket opp :/ Jeg fikk mensen 1 mnd etter fødsel ca (renselsen var over på en uke, da var livmora forsvunnet ned i bekkenet igjen) men så ammet jeg ikke sønnen min desverre. Regner med hurtig tilbakekomst av mensen denne gangen også, nok en gang feilet ammingen for meg. Men denne gangen blir det ikke noe sengekos på samboeren før jeg har p-sprøyte eller hormonspiral å vise til Man lærer fort at det ikke lønner seg å stole på kondom og angrepille gitt.. Og er neimen ikke klar for enda et barn på rappen hehe
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 26. mars 2012 #10 Skrevet 26. mars 2012 Vi har også tenkt å ha to tette, så så snart forholdene ligger til rette for å få barn (er vel ganske essensielt å ha eggløsning da har jeg skjønt. Hehe!), så blir det forsøk på en ny baby. Babyen er nå 4,5 måneder og jeg har ikke fått mensen tilbake enda. Dessuten sliter jeg veldig med tørre slimhinner under amming, så sex har blitt forsøkt flere ganger, men det er så sinnsykt smertefullt enda :-O Prøvd ut godt med glidemiddel? Det måtte til her for å få tilbake et sexliv, måtte bruke det hver gang vi skulle ha oss etter fødselen, vet ikke om det var det nye svangerskapet som påvirket også jeg, men har måtte "dynge på" med glidemiddel hver gang..
81-Mamma<3<3 Skrevet 26. mars 2012 #11 Skrevet 26. mars 2012 Tja.. Her har vi en unge på 21/2 og en på 1/2, og hopper av i svingen. Har hatt mensen en gang, men den er uregelmessig. Vi vil ha en unge til. Synes det er litt tidlig å prøve aktivt, kanskje til høsten eller vinteren. Men blir jeg gravid før så blir vi glade.
Venja Skrevet 27. mars 2012 #12 Skrevet 27. mars 2012 Tanken har slått meg at det hadde vært kjekt med en til. Minsta er 4 mnd... Men, nå har vi alt 3 så skal vel litt til å overbevise mannen om at det går fint med en til selv om han også synes det har gått lettere og lettere for hvert barn. Overgangen blir mindre siden en er i stimen. Kan på det varmeste anbefale å få to tette. Våre to eldste nå 3 1/2 og 5 år. Kjempevenner og har så utrolig glede av hverandre.
kiki1980 Skrevet 28. mars 2012 #13 Skrevet 28. mars 2012 Her er det 15 måneder mellom mine, dvs. ble gravid etter 7.5 måneder. minstemann er nå 11 måneder og må si at jeg er glad det ble sånn. De leker veldig mye sammen, veldig lite sjalusi. Det er klart at det blir slitsomt i perioder men tror at det skjer uansett aldersforkjell, to barn er to barn.
Zara84 Skrevet 29. mars 2012 #14 Skrevet 29. mars 2012 Jeg har utrolig lyst på en liten til med en gang. Lille er 6 måneder. Dessverre vil ikke min mann ha en til... Jeg er selvfølgelig utrolig glad for de barna vi allerede har fått. Men har så utrolig lyst på en liten til. Helt fantastisk å få barn. Heldige dere som skal i gang med å prøve igjen. Sjansen er jo til stede for at jeg kan bli gravid siden vi bruker "hopp av i svingen" som vi begge vet ikke er en sikker metode. Dette er vi begge klar over og forstår risikoen.
røderoser Skrevet 29. mars 2012 #15 Skrevet 29. mars 2012 Både jeg og samboer kunne tekt oss en til ganske snart Men desverre sliter jeg med helsa og vil gjerne finne ut hva som feiler meg og få behandling. Har ikke lyst å gå ennda et svangerskap med å sitte mye i ro, ikke kunne gå tur og gjøre det jeg vil. Det kan jeg forsåvidt ikke nå heller, så en liten en til hadde vel gjort ting verre. Håper på å få orden på kroppen snart, slik at jeg kan fungere igjen
81-Mamma<3<3 Skrevet 29. mars 2012 #16 Skrevet 29. mars 2012 Jeg sliter med bekkenløsning etter sist svangerskap. Men det utgjør visst liten forskjell om mann venter eller bare kjører på.. Så det blir nok om ikke alt for lenge. Men klarer ikke bestemme meg for hvor tett....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå