*ei tulle+spire* Skrevet 25. mars 2012 #1 Skrevet 25. mars 2012 ? Her har jm aldri nevnt noe om det,og jeg har heller ikke spurt.. Forrige svangerskap var jeg til en annen jordmor og da var det aldri et tema. Vært greit å få vite egentlig ang.modning,er 37 uker på vei. Men tror det blir rart å spørre om det? Hun har bare vanlig benk å ligge på også,så hvordan skal jeg da evt ligge? Hva er vanlig?
Diddels Skrevet 25. mars 2012 #2 Skrevet 25. mars 2012 Det kommer veeeldig an på jordmora. Min første jordmor (med nr 1) nektet å sjekke slik, "babyen kommer når den kommer", "naturen skal gå sin gang", "det kan sette i gang fødsel", alt var gærent, Jordmora jeg har nå sjekker mer enn gjerne, hun skjønner at gravide er nysgjerrige, og at en i dagens samfunn har et større behov for å føle kontroll enn man hadde for kanskje ti år siden. På en annen side skal ikke en normal sjekk av livmortappen kunne sette igang fødsel.
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 26. mars 2012 #3 Skrevet 26. mars 2012 Min jm i første sv skap virket rett og slett ikke happy for å gjøre dette, men da jeg gikk på overtid og spurte om hun ikke kunne være så snill å strippe, gjorde hun det med nød og neppe.. Jm jeg har nå, har lovd meg å gjøre det rundt termin. Håper jeg får henne til å gjøre det i uke 38 eller noe. Sist gikk jeg 10 dager over, ble satt i gang og hadde en lang og kritisk fødsel, så håååper på å få komme i gang tidligere denne gangen..
*ei tulle+spire* Skrevet 27. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 27. mars 2012 takk for svar! Vi har ikke snakket noe om det heller, men skal til henne om en uke,så kansje jeg tør å spørre:) da er jeg 38 uker på vei.
Brno 08,09, + 12:) Skrevet 27. mars 2012 #5 Skrevet 27. mars 2012 har aldri blitt strippet før jeg har kommet til sykehuset i fødsel..
min_lille+en spire Skrevet 27. mars 2012 #6 Skrevet 27. mars 2012 Jeg fikk aldri noe tilbud om dette ved forrige fødsel. Jeg har samme jordmor nå, og nå tilbød hun plutselig sjekk av modning og evt stripping rett før termin. Jeg skal til henne i morgen, og skal da få sjekket modning (termin på lørdag). Veldig spent! Håper strippingen setter i gang fødsel Kanskje de er litt tilbakeholdne ved sjekk av førstegangsfødende?
LínnAnonym Skrevet 27. mars 2012 #7 Skrevet 27. mars 2012 Min "kommunejordmor" må man nesten true til å ta en sjekk (måtte det med de to jeg har), så denne gangen har jeg alliert meg med en privatpraktiserende jordmor til sjekk og stripping. Men tar det etter 1. april, for det holder med en aprilsnarr..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå