Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

den røde "fødselsstripen" man får når man er gravid,er det vanlig å ikke få den??har hatt det med de to andre,men ingen antydning til det denne gang...er nå snart 35 uker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noe stripe, er snart 38 uker. Hadde ikke sist heller.

Skrevet

Hormonstripen, noen får den andre ikke - noen får den tidlig andre får den sent.

Skrevet

Har en stripe vertikalt over magen, men håper ikke den har noe med fødsel å gjøre...fikk den allerede i uke 18 ;)

Skrevet

Jeg fikk den med gutten, men nå ser jeg ikke snurten av den.

Er her inne å sniker fra andre tri. Men det er bare 4 uker til jeg kommer over så synes det er rart jegikke har fått den enda... Hmmm...

Skrevet

Har ikke fått den med noen av mine tre, er 40+4 i dag

Skrevet

Hadde den aldri sist (gutt), og den er ikke kommet nå heller (gutt).Er 30+2 i dag

Skrevet (endret)

den røde "fødselsstripen" man får når man er gravid,er det vanlig å ikke få den??har hatt det med de to andre,men ingen antydning til det denne gang...er nå snart 35 uker..

Jeg har alltid den stripen jeg - blir bare litt mørkere brun når jeg er gravid. Veslejenta mi på tre år, har faktisk den samme. Det går en vertikal rødbrun strek fra navlen og ned til kjønnet. Det er derfor åpenbart ikke bare gravide som får den! Endret av eaglebeagle
Skrevet

Me too :) Hadde med de to første, men ikke nå. Er 38 uker med nr 3.

Skrevet

Ble nysgjerrig siden dette tilsynelatende skulle ha med graviditet å gjøre, og jeg har en liten jente med stripe og selv har hatt den så lenge jeg kan huske. Googlet opp. Man har alltid stripen, men den synes oftest best når man er gravid pga mer pigment, kommer gjerne i 2. trimester. Mørke kvinner har gjerne en tydeligere stripe enn sine lysere søstre. Når man ikke er gravid kalles den linea alba (mot linea nigra). Dette er en senestripe.

Skrevet

Jeg hadde en tydelig brun stripe i første svangerskap, men har ingen ting nå. :)

Skrevet

Ble nysgjerrig siden dette tilsynelatende skulle ha med graviditet å gjøre, og jeg har en liten jente med stripe og selv har hatt den så lenge jeg kan huske. Googlet opp. Man har alltid stripen, men den synes oftest best når man er gravid pga mer pigment, kommer gjerne i 2. trimester. Mørke kvinner har gjerne en tydeligere stripe enn sine lysere søstre. Når man ikke er gravid kalles den linea alba (mot linea nigra). Dette er en senestripe.

aha,det visste jeg faktisk ikke,man lærer noe nytt hver dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...